عمل بینی با پوست ضخیم

عمل بینی با پوست ضخیم
5/5 - (3 امتیاز)

افرادی که دارای پوست ضخیمی در بینی خود می باشند معمولا نگران نتایج پس از عمل جراحی بینی خود می باشند شکل بینی به صورت عمده توسط سایز و شکل اسکلت زیرین معین می‌شود. عمل بینی با پوست ضخیم یکی از جراحی هایی می باشد که معمولا افراد با نگرانی مواجه هستند چراکه نگرانند که در عمل بینی با پوست ضخیم آیا بینی کوچک می شود؟

اگرچه، باید این نکته را مدنظر داشت که قالب اسکلت بینی توسط پوست و بافت‌های زیرپوستی همچون ماهیچه‌ها و چربی پوشیده شده است، و به همین دلیل شکل خام اسکلت با ظاهر بیرونی شباهت زیادی ندارد. از آنجاکه پوست بیرونی جهت پنهان سازی و تلطیف استخوان بینی بکار رفته و روی بعضی قسمتهای آن تاثیر بیشتری دارد، هرگونه تغییرات استخوانی باید با در نظر گرفتن پوست روی آن انجام گیرد. در جراحی‌های زیبایی بینی، پوست بندرت دستکاری می‌شود و اهمیت حفظ پوست و بافتهای زیرین در این جراحی‌ها نباید دست کم گرفته شود. همچنین برای بعضی بیماران، پیش بینی یا مهار تاثیرات پوستی مشکل است. درنتیجه وجود مشکلات فوق موجب می شود ، عمل بینی با پوست ضخیم که به عمل بینی گوشتی معروف است سخت تر از جراحی بینی استخوانی باشد.

چالشی جدی در عمل بینی با پوست ضخیمچالشی جدی در عمل بینی با پوست ضخیم

برخلاف بینی‌های استخوانی، بینی‌های گوشتی معایب استخوان‌بندی زیر پوست را خیلی خوب پوشش می‌دهند. هرچند، فواید پوست‌های ضخیم به همین مورد ختم می‌شود. به دلایل متعدد، پوست‌های فوق‌العاده کلفت بعنوان یکی از سخت‌ترین موانع، و بعضا غیرقابل برطرف شدن در جراحی زیبایی بینی شناخته می‌شوند.

اگر می خواهید با بهترین جراح بینی آشنا شوید به صفحه بخش بهترین جراح بینی مراجعه کنید.

پوست حجم‌دار و بینی پنهان در عمل بینی گوشتی

یک دلیل که عمل بینی با پوست ضخیم تا این حد کار را برای جراحی بینی دشوار می‌کنند، حجم فیزیکی آنهاست. این حجم باعث کاهش تمایز بصری بینی از طریق پوشاندن اسکلت‌بندی آن می‌گردد. بدلیل دیده نشدن زیبایی چینش استخوان‌ها، امواج ظریف که برای جذابیت ظاهری بینی بکار می‌روند، در ضخامت پوست گم می‌شوند.

نتایج پس از عمل زیبایی بینی گوشتی

پوست‌های با ضخامت بالا علاوه بر پوشاندن اسکلت‌بندی، چارچوب غضروفی سنگین‌تری نیز دارند. تغییرات اعمال شده در جراحی که تکیه‌گاه بینی را تضعیف می‌کنند، ریسک زیادی به مراه دارند؛ مخصوصا اینکه در در جراحی بینی‌ گوشتی ممکن است به نتایجی همچون بدشکل شدن بیانجامد. در عوض، اگر تکیه‌گاه ساختاری همزمان حفظ و تقویت نیز شود، بهترین تغییرات زیبایی را خواهد داشت. این کار باعث میشود استخوان‌بندی بینی جذاب و مستحکم شده و بتواند وزن اضافی بافتهای پوششی را راحت‌تر تحمل کند.

دکتر شیرزادگان جراح بپلاستیک همواره در تلاش است با مشاوره های قبل از عملی که با بیماران در میان می گذارد ، جراحی بینی گوشتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. البته بیماران نیز در مشاهده نتایج پس از عمل نیز باید به اندازه کافی صبور باشند. چرا که معمولا در عمل بینی با پوست ضخیم تورم ، بیمار تورم بیشتری و طولانی تری پس از عمل خواهد داشت.

کشیدن پوست نوک بینی برای اصلاح شکل سطحی

چارچوب استخوانی محکم، علاوه بر حفاظت در برابر فروپاشی ساختاری، نقش مهم دیگری نیز در جراحی بینی‌ گوشتی دارد، و آن اینکه انبساط پوست نوک بینی را برای اصلاح فرم کلی سطح آن آسان می‌کند. اگرچه کشیدن پوست نوک بینی‌های حجم‌دار روی ساختار غضروفی مستحکم آن، می‌تواند باعث پیشرفت نشانه‌های سطحی شود، ایجاد زیبایی بیشتر بدون داشتن پوستی نرم غیرممکن خواهد بود. از طرفی اگر پوست روی بینی علاوه بر ضخیم بودن، حالت ارتجاعی نیز داشته باشد، کشیدن آن باعث پیشرفت‌های محسوس در شکل و تمایز بصری آن می‌گردد. بهمین دلیل برای تمام بینی‌های حجم‌دار باید قبل از جراحی بینی یک ارزیابی در مورد میزان ارتجاعی بودن پوست آن انجام شود.

اگرچه پوشش‌های محکم پوستی ابزار مهمی جراحی بینی گوشتی هستند، ریسک‌هایی نیز دارند. کشش‌های زیاد ممکن است در جریان خون سطحی محدودیت ایجاد کرده و چرخش آن را با مشکل مواجه کند، یا حتی اگر این کشش با شدت زیادی انجام گیرد منجر به مرگ بافت‌های پوستی شود.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*