اقدامات شب قبل از عمل بینی

اقدامات شب قبل از عمل بینی
Rate this post

اقدامات شب قبل از عمل بینی چیست

افرادی که می خواهند عمل بینی انجام دهند معمولا از نحوه عمل بینی خود نگران هستند و می خواهند اطلاعات کامل را در خصوص اقدامات شب قبل از عمل بینی و مراقبت های قبل و بعد کسب کنند.

در بین جراحی های زیبایی، جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی هایی است که در طی ۲۰ سال گذشته بسیار رواج پیدا کرده است و بیشتر مراجعه کنندگان این جراحی به دنبال تغییر حالت بینی خود و زیبا کردن چهره خود و بر طرف کردن مشکلات بینی خود هستند که پزشک جراح قبل از جراحی باید بعد از اطلاع از هدف بیمار درباره انگیزه فرد متقاضی برای عمل بینی نیز آشنایی پیدا کند زیرا افراد باید در تمام جراحی های زیبایی بسیار واقع بین باشند و از رویا پردازی درباره نتیجه جراحی بپرهیزند.

همان طور که می دانیم افراد ممکن است تا برای اهداف مختلفی به دنبال جراحی باشند که بدون شک فردی که کاندید عمل بینی می‌شود دست خوش تغییرات زیبایی نیز قرار می ‌گیرد. از این رو نداشتن استرس برای نتیجه عالی بسیار مهم است برای همین هم پزشک برای درمان استرس قبل از عمل بینی  قرص ضد استرس را تجویز می کند.

بهتر است تا برای نتیجه بهتر با پزشک تان در رابطه با هدفتان از جراحی، قبل از انجام جراحی زیبایی بینی صحبت کنید. دادن اطلاع کامل از سابقه پزشکی بسیار اهمیت دارد از این رو پزشک در جلسه مشاوره با شما سوالاتی در رابطه با دارو های مصرفی شما و سابقه ‌های بیماریتان می پرسد و پرونده پزشکی شما را تکمیل می‌کند.

در جلسه بعد جراح با انجام معاینه بالینی پوست اطراف بینی را بررسی  و آزمایش خون و سایر تست ‌های آزمایشگاهی را برای شما تجویز می‌کند ممکن است تا قبل از جراحی زیبایی بینی پزشک جراح بخواهد تا از زوایای بینی شما داشته باشد. نکته مهم دیگر اطلاع پزشک از دارو های مصرفی تان است که حتماً قبل از عمل جراحی زیبایی باید به پزشک تان توضیح دهید. پس از اینکه روز عمل شما مشخص شد جراح شما اقدامات شب قبل از عمل بینی به درستی برای شما توضیح می دهد تا نگرانی از عمل بینی خود نداشته باشید.

اقدامات و مراقبت ‌های شب قبل از عمل بینی

  •  بهتر است تا برای جراحی از ساعت ۲۴ شب قبل چیزی مصرف نکنید و قبل از جراحی ناشتا باشید. به این علت که اگر چیزی داخل معده باشد، ممکن است در زمان بیهوشی محتویات معده برگشت کرده و وارد مجرای تنفسی شود که خطرناک است و با توجه به وجود یک لوله پلاستیکی در نای شما در صورتی که معده خالی نباشد باز هم احتمال خطر وجود دارد.
  •  رعایت نکات بهداشتی بسیار الزامی است سعی کنید شب قبل جراحی حتما یک دوش بگیرید.
  • منع مصرف دخانیات ۱ ماه قبل از جراحی الزامی است .
  •  عدم مصرف هرگونه الکل و مواد مخدر قبل از جراحی زیبایی بینی الزامی است .
  • برای راحتی تان بهتر است تا از لباسی مناسب، که از جلو دکمه داشته باشد در روز جراحی بینی استفاده کنید تا مجبور نباشید تا برای تعویض که آن را از سرتان خارج کنید.
  • شب قبل از عمل بینی بهتر است ربلکس باشید و آرامش داشته باشید.

اقدامات و مراقبت ‌های شب قبل از عمل بینی

  •  روز جراحی بهتر است تا آرایش نداشته باشید علاوه بر ارایش صورت بهتر است تا برای کنترل کردن تغییر رنگ ناخن ‌ها بعد از عمل بینی  لاک ناخن و یا ناخن مصنوعی هم نداشته باشید.
  •  مصرف سیگار را ۴ هفته قبل از عمل متوقف کنید زیرا با سیگار کشیدن اکسیژن مغز کم می شود و احتمال مشکلات تنفسی در حین عمل را افزایش پیدا می کنید.
  •  در زمان جراحی نباید از گردن بند، حلقه زبان، گوشواره، ساعت مچی، کلاه گیس، مژه مصنوعی، یا لنز های چشمی و هر گونه جواهرات استفاده شود.
  •  مصرف قرص های مسکن از قبیل بروفن و آسپیرین را ۲ هفته قبل از جراحی و بعد از جراحی کنار بگذارید زیرا مصرف این قرص ‌ها موجب خونریزی در حین عمل شده و عمل جراحی بینی را با مشکل مواجه می ‌کنند.  علاوه بر قرص ها ممکن است که مصرف بعضی از دارو های گیاهی نیز باعث خونریزی بعد از عمل شود. این دارو های گیاهی دارو های شامل جنسینگ، زنجبیل و جینکو بیلبوا
  •  از مصرف ویتامین E و روغن ماهی برای جلوگیری از افزایش خونریزی ۲ هفته قبل از عمل و یک هفته بعد از عمل پرهیز کنید.
  • داشتن همراه قبل از عمل بینی بسیار ضروری است از این رو لازم است با یک فرد قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بتواند شب بعد از عمل جراحی در کنار بیمار بوده و به وی در انجام فعالیت های مورد نیاز کمک کند.
  • تمام دارو های تجویز شده لازم است در هنگام عمل جراحی همراه بیمار باشد.

در این مطلب در خصوص اقدامات شب قبل از عمل بینی مطالب مهم و کاربردی را ارائه دادیم شما نیز می توانید تجارب خود از شب قبل عمل بینی را با ما در میان بگذارید.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*