Rate this sergury

عمل بینی استخوانی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی بینی است که تاثیر بسیاری بر روی زیبایی دارد. عمل بینی استخوانی نسبت به عمل بینی گوشتی نتیجه بهتر و مطلوب تری خواهد داشت. کسانی که قصد دارند بینی خود را عمل کنند ابتدا باید درباره نوع بینی خود اطلاعات لازم را به دست آورند البته شناخت نوع بینی آنقدر ها هم که فکرش را می کنید سخت نیست بلکه تنها با مراجعه به پزشک جراح و دریافت مشاوره و راهنمایی از جانب وی می توانید تمام اطلاعات مربوط به نوع بینی، طریقه عمل بینی استخوانی و گوشتی را کسب کنید. اما با این حال در ادامه به بررسی ویژگی های عمل بینی و همچنین نحوه تشخیص نوع بینی خود می پردازیم.

معمولا افراد از روی نمونه کار ها بهترین جراح بینی را برای عمل بینی استخوانی انتخاب می کنند. تصویر زیر دو نمونه کار از دکتر شیرزادگان مشاهده می کنید و برای مشاهده نمونه کار های بیشتر می توانید در قسمت عمل اطلاعات و تصاویر بیشتری را ببینید.

ویژگی بینی استخوانی در مقایسه با بینی گوشتی

بینی استخوانی: پوست نازک روی بینی یکی از مهمترین ویژگی های بینی استخوانی است. به دلیل نازک بودن پوست روی بینی های استخوانی، استخوان های بینی به وضوح قابل مشاهده است حتی اگر بینی های استخوانی صدمه ببینند و دچار شکستگی هایی شوند پس از ترمیم حالت بینی و استخوان بینی عوض شده و قابل مشاهده است. جالب است بدانید تصور غلطی که درباره بینی های استخوانی وجود دارد این است که اگر بینی دارای قوز باشد استخوانی است به عبارت دیگر وجود قوز بر روی بینی را نشانه استخوانی بودن بینی می دانند اما گاهی بینی هایی که دارای قوز نیستند هم می توانند استخوانی باشند.

در قسمت تحتانی بینی های استخوانی غضروف ها مستحکم و قوی هستند و پوست این قسمت بینی نیز نازک است به همین دلیل بینی های استخوانی به ندرت دچار افتادگی نوک بینی می شوند.

بینی گوشتی: بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم و با روزنه های باز و همچنین چرب است. قسمت تحتانی بینی نیز دارای ساختار استخوانی و پیوند غضروفی بسیار ضعیفی است. اصولا نوک بینی گوشتی پهن است. به عمل این نوع بینی در اصطلاح عمل بینی گوشتی می گویند.

عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی چیست؟

همانطور که می دانید جراحی بینی یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین عمل های زیبایی در بین ما ایرانی ها است به طوری که در سال های اخیر شاهد افزایش چشم گیر تعداد مراجعین برای جراحی زیبایی بینی به پزشک بوده ایم. در سال های گذشته بیشترین مراجعین برای انجام جراحی زیبایی بینی، در میان زنان و مخصوصا زنان و دختران جوان بود اما امروزه انجام عمل زیبایی بینی فراگیر شده و در میان مردان جوان نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

عمل بینی استخوانی

حتما تا به حال این جمله را از زبان خیلی ها شنیده اید که می گویند:

افرادی که بینی های استخوانی دارند پس از عمل نتیجه دلخواه را کسب می کنند. اما بسیاری از مردم نمی دانند دلیل کسب نتیجه مطلوب در عمل بینی استخوانی چیست پس بهتر است در ادامه پاسخ مناسبی برای پرسش “عمل بینی استخوانی چیست و چگونه انجام می شود؟” ارائه دهیم.

برای عمل بینی استخوانی پوست و بافت بینی توسط پزشک جراح، از روی استخوان برداشته می شود و پس از آن پزشک، عمل تراشکاری و متناسب سازی استخوان بینی با سایر اجزای صورت را شروع می کند. در حین عمل تمامی نواقص بینی از جمله قوز بینی (که در بینی های استخوانی شایع است)، شکستگی هایی که سبب بد فرمی بینی شده اند، انحرافات و غیره برطرف می شود و پس از آن بافت و پوست بینی دوباره بر روی استخوان قرار داده می شود. لازم به ذکر است تمامی برش ها، تراشکاری ها و… بر روی استخوان بینی انجام شده و به هیچ عنوان پس از عمل نمی توان جای هیچ برشی را بر روی پوست بینی مشاهده کرد.

عمل بینی استخوانی

برداشتن قوز در عمل بینی استخوانی

قوز بینی به دو دلیل ارثی و یا ضربه به بینی ایجاد می شود. بینی های دارای قوز که اصطلاحا عقابی نیز گفته می شوند اگر ارثی و از ویژگی های خانوادگی باشند، جنسشان از غضروف است. اما اگر بینی بر اثر ضربه دچار آسیب های جدی و شکستگی شود در این صورت استخوان قسمت تحتانی بینی صاف شده و به همین دلیل استخوان بالای بینی به شکل قوز در می آید در واقع این قوز به دلیل شکستگی و صاف شدن قسمت نوک بینی است که ایجاد می شود.

معمولا در عمل بینی استخوانی و برای رفع قوز بینی پزشک جراح قوز را از روی تیغه بینی تراش می دهد و به اصطلاح قوز را بر می دارد.

اما توجه کنید گاهی قوز بینی بسیار بیشتر از چیزی است که مشاهده می شود علت به وجود آمدن این عارضه نیز کم بودن بیش از حد برآمدگی صورت در قسمت زیر چشم و ریشه بینی است. پزشک جراح برای رفع این قوز ها از گرافت غضروفی کمک گرفته و تو رفتگی ها را برطرف می کند.

همچنین قوز هایی که بر اثر وارد آمدن ضربه شدید به بینی ایجاد می شوند سبب کاهش ارتفاع تیغه بینی (سپتوم) شده که در این صورت پزشک جراح با افزایش ارتفاع سپتوم قوز را برطرف می کند.

هزینه عمل بینی استخوانی

عوامل بسیاری در تعیین هزینه عمل بینی استخوانی موثر است که در ادامه هر یک از این عوامل را بررسی میکنیم:

تجربه پزشک جراح: در هر کاری تجربه و مهارت حرف اول را می زند. هرچه تجربه و مهارت بیشتر باشد پس کار انجام شده دستمزد بیشتری می طلبد. حال اصلا فرق نمی کند که آن فرد پزشک باشد و عمل جراحی را با توجه به تجربه خود به نحو احسن انجام دهد و یا مهندس باشد و کار های مهندسی انجام دهد در اصل این امر در همه مشاغل یکسان بوده و انتخاب فرد با تجربه نیازمند پرداخت هزینه بیشتری است. پزشک های با سابقه زیاد به دلیل تجربه زیادی که در طول جراحی های خود کسب کرده اند با تمام چالش هایی که ممکن است در حین جراحی پیش بیاید آشنایی کامل دارند به همین دلیل همیشه بیمار نزد چنین پزشک هایی نتیجه دلخواه را کسب می کند.

اگر میخواهید با بهترین جراح بینی در شهر تهران آشنا شوید به بخش بهترین جراح بینی مراجعه کنید.

نوع بینی فرد: نوع بینی یکی از مهمترین عواملی است که بر اساس آن هزینه عمل جراحی مشخص می شود. بینی های گوشتی به دلیل ساختار متفاوت و دشواری عمل، نیازمند پرداخت هزینه بیشتری است البته این در حالی است که هزینه عمل بینی استخوانی بسیار کمتر از بینی گوشتی است.

نکته: اگر ترمیم بینی خود را نزد پزشک دیگری انجام دهید، هزینه ترمیم از هزینه عمل اول بسیار بیشتر خواهد بود پس توصیه می شود اگر قبلا بینی خود را جراحی کرده اید برای ترمیم به پزشک جراح خود مراجعه کنید در غیر این صورت شما موظف به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

منطقه جغرافیایی: در همه امور خدماتی هزینه و دستمزد ها با توجه به منطقه جغرافیایی متفاوت است برای درک بهتر، دستمزد پزشکی که در پایتخت مشغول به کار است را با پزشکی که در شهرستان فعالیت می کند مقایسه کنید. یقینا دستمزد پزشکی که در پایتخت است بسیار بیشتر از پزشکی است که در شهرستان مشغول به کار است. در ابر شهر ها وجود امکانات پیشرفته تاثیر زیادی روی هزینه جراحی دارد.

تصویر زیر نمونه ای از عمل بینی استخوانی است که توسط دکتر شیرزادگان انجام شده است. تصویر ۴ سال بعد از عمل است و توسط خود بیمار برای دکتر شیرزادگان ارسال شده است.

عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی فانتزی

عمل بینی استخوانی فانتزی در سال های اخیر طرفداران زیادی در میان زنان داشت اما به مرور زمان از محبوبیت آن کاسته شد. درواقع مدل هایی از بینی مانند بینی استخوانی فانتزی دوره بسیار کوتاهی در میان مردم محبوبیت دارند و پس از مدت کوتاهی طرفداران خود را از دست می دهند.

مدل بینی فانتزی در  عمل بینی استخوانی مدلشان بیشتر به چشم می آید به عبارت دیگر مدل فانتزی مناسب بینی های استخوانی است و در بینی های گوشتی پس از عمل نتیجه دلخواهی به دست نمی آید و حتی به دلیل کوچک کردن بیش از حد بینی، بینی فرم بدی پیدا می کند و در بیشتر موارد فرد را دچار مشکلات تنفسی می کند.

عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی طبیعی

عمل بینی استخوانی طبیعی از محبوب ترین مدل هایی است که از زمان های گذشته تا به حال طرفداران خود را دارد و ذره ای از محبوبیت آن کاسته نشده است. تمامی مدل های مختلف پس از مدتی به دست فراموشی سپرده می شوند اما مدل عمل بینی طبیعی همچنان مخاطبان خود را دارد. در عمل بینی استخوانی طبیعی جراح فقط به رفع ایراداتی مانند قوز، انحراف، مشکلات تنفسی و… می پردازد به طور کلی پزشک جراح به گونه ای عمل می کند ک بینی حالت طبیعی خود را حفظ کند.

عمل بینی استخوانی نیمه فانتزی

عمل بینی استخوانی نیمه فانتزی از مدل هایی است که بیشتر مورد پسند خانم ها است. در بینی های استخوانی این مدل بیشتر به چشم می آید. در این مدل از بینی پزشک جراح تمامی نواقص و مشکلات ظاهری بینی را رفع می کند و علاوه بر متناسب سازی بینی با سایر اجزا، بینی را کمی از حالت طبیعی کوچک تر کرده و قوس پشت بینی کمی بیشتر از حالت طبیعی است. البته در حالت نیمه فانتزی با وجود تمامی تغییرات ایجاد شده به صورت خوکی و یا فانتزی نبوده و تفاوت چندانی با حالت طبیعی ندارد.

با مراجعه به صفحه عمل بینی فانتزی می توانید نمونه کار های بیشتری از این عمل را مشاهده کنید.

آیا عمل بینی استخوانی درد دارد؟

سوالی که ذهن بسیاری از بیماران را به خود مشغول کرده است این است که “آیا عمل بینی استخوانی درد دارد؟”

معمولا بیمار پس از عمل هیچ دردی نداشته و اگر درد جزئی نیز در ناحیه بینی احساس شود به سادگی با مسکن های ضعیف و دارو هایی مانند استامینوفن قابل کنترل است.

ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول می کشد؟

ورم بینی استخوانی بعد از عمل فقط در ناحیه بینی وجود دارد و دیگر اجزای صورت را تحت تاثیر قرار نمی دهد به عبارت دیگر تمامی اجزا حالت طبیعی خود را دارند. بسیاری از ورم های ناحیه بینی استخوانی بعد از چند هفته از بین می رود اما مدت زمان لازم برای از بین رفتن تمامی ورم ها و برگشتن بینی به حالت طبیعی ۶ ماه الی ۱ سال طول می کشد.