Rate this sergury

عمل بینی زنان

عمل بینی زنانه یکی از محبوب ترین و رایج ترین عمل های زیبایی در ایران است که روز به روز به تعداد متقاضیانش افزوده می شود. البته همانطور که می دانید جراحی زیبایی بینی مختص زنان نیست بلکه در سال های اخیر طرفداران زیادی را از میان مردان پیدا کرده است و عمل بینی مردان نیز افزایش یافته است.

کسانی که قصد عمل بینی خود را دارند باید به ساختار صورت و نوع بینی خود توجه کنند چرا که کوچک ترین اشتباه در انتخاب سبب بروز مشکلات جبران ناپذیری می شود. قبل از انتخاب هر مدلی از بینی باید ساختار صورت را در نظر گرفت که آیا این مدل با صورت من سازگاری دارد یا خیر چرا که بعضی از مدل های بینی فقط با ساختار های خاصی از صورت هماهنگ بوده و مختص همه صورت ها نیست پس عدم توجه به این مسئله باعث ایجاد ناهماهنگی در صورت و در نتیجه نارضایتی و حتی پشیمانی شخص می شود.

نمونه کار عمل بینی

بنابراین فرد با توجه به استخوانی و یا گوشتی بودن بینی خود انتظاراتی که از انجام عمل زیبایی بینی دارد را با پزشک جراح خود در میان می گذارد. پزشک جراح نیز با توجه به ساختار و آناتومی صورت فرد، نتیجه و دیدگاه کلی خود را از نتیجه عمل بیان می کند. به این نکته توجه داشته باشید که پزشک علاوه بر رفع ایرادات و مشکلات بینی شخص، در تلاش است که جراحی به گونه ای انجام شود که در نهایت بینی سازگاری زیادی با صورت فرد داشته باشد چرا که بینی در مرکز صورت قرار گرفته و کوچک ترین نقص در آن دیگر اجزای صورت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل است که به شما تاکید می شود سازگار ترین مدل بینی با صورت خود را برای جراحی انتخاب کنید تا از بروز مشکلات احتمالی و غیر قابل جبران پیشگیری شود.

انواع مدل عمل بینی زنانه

اگر عبارت “انواع مدل عمل بینی زنانه” را در گوگل جستجو کنید، در نتیجه جستجو لیست کاملی از مدل های بینی برایتان نمایش داده می شود که تمامی آن ها نیز مدل هایی زنانه هستند به عبارت دیگر اکثر مدل های بینی مخصوص زنان بوده و با صورت مردان سازگاری ندارد چرا که در عمل بینی مردان بیشتر به رفع نواقص بینی توجه می شود و جراحی به گونه ای انجام می شود که همان حالت مردانه حفظ شود. در نتیجه بیشترین مخاطب انواع مدل های گوناگون بینی، زنان هستند. در ادامه انواع مدل عمل بینی زنانه و همچنین ویژگی هر یک را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع مدل عمل بینی زنانه

عمل بینی زنانه طبیعی

عمل بینی زنانه طبیعی یکی از مدل های پرطرفدار در میان زنان است. شاید افراد زیادی را دیده باشید که بینی آن ها دارای قوز و یا انحراف است در چنین مواردی فرد فقط برای رفع ایراد و مشکلات بینی خود اقدام به عمل زیبایی بینی کرده، پزشک نیز در حین جراحی مشکلاتی چون انحراف بینی، قوز، مشکلات تنفسی و… را بر طرف می کند و ساختار اصلی و مدل بینی را تغییر نمی دهد بلکه با توجه به رفع ایراد های بینی، سعی در متناسب سازی آن با سایر اجزای صورت دارد به همین دلیل به این مدل از بینی، مدل بینی طبیعی گفته می شود زیرا در نگاه اول هیچ کس متوجه عمل آن نمی شود.

در عمل بینی طبیعی، بینی قوس داده نمی شود البته در صورت قوس دادن به پل و استخوان بینی، میزان قوس خیلی جزئی بوده و جلب توجه نمی کند. همچنین نوک بینی نیز حالت طبیعی داشته و به اصطلاح سر بالا  نیست. همانطور که گفته شد مدل طبیعی طرفداران زیادی دارد چرا که با گذشت سال های بسیار زیاد همچنان جایگاه خود را در میان صنعت مد حفظ کرده است در حالی که بعضی از مدل های بینی دوران محبوبیت کوتاهی داشته و پس از یک یا دو سال کنار گذاشته می شوند.

عمل بینی زنانه طبیعی

عمل بینی زنانه عروسکی

همانطور که از نام عمل بینی زنانه عروسکی پیدا است در گذشته در میان زنان طرفداران زیادی داشت البته لازم به ذکر است که این مدل از بینی همچنان طرفداران خود را دارد و در ایران به طور کامل محبوبیت خود را از دست نداده است. در عمل بینی زنانه عروسکی، بینی بیش از حد معمول کوچک شده و غیر طبیعی بودن آن کاملا مشهود است همچنین نوک دماغ نیز سر بالا بوده و به پل بینی و استخوان روی بینی قوس زیادی داده می شود.

کسانی که قصد انجام عمل بینی عروسکی را دارند باید به ساختار صورت و نوع بینی خود توجه کنند چرا که مدل بینی عروسکی برای کسانی که دارای صورت بزرگ و همچنین بینی گوشتی بزرگ هستند اصلا مناسب نبوده و به همین دلیل نتیجه جراحی، نتیجه ای مطلوب و دلخواه بیمار نخواهد بود.  مدل عروسکی مناسب بینی های استخوانی هستند زیرا مدل عروسکی در بینی های استخوانی بیشتر به چشم می آید. دلیل تاکید ما برای دقت در انتخاب این نوع مدل از بینی این است که در این عمل، بینی بیش از حد کوچک شده و اگر نتیجه باب میل بیمار نباشد دیگر جایی برای پشیمانی وجود نخواهد داشت.

عمل بینی زنانه عروسکی

عمل بینی زنانه نیمه فانتزی

در عمل بینی زنانه نیمه فانتزی، بینی کمی حالت سربالا به خود گرفته همچنین قوس پشت بینی از حالت طبیعی کمی بیشتر است اما لازم به ذکر است مدل بینی نیمه فانتزی فاصله زیادی با مدل بینی طبیعی ندارد. در حالت کلی در این مدل از بینی نیز حفظ تناسب بینی با سایر اجزای صورت بسیار مهم بوده فقط تغییرات جزئی که در فوق به آن ها اشاره شد بر روی بینی اعمال می شود.

میزان موفقیت عمل بینی زنانه استخوانی

میزان موفقیت عمل بینی زنانه استخوانی بسیار بیشتر از عمل بینی گوشتی است. به صورت کلی تراش بینی غضروفی و استخوانی بسیار راحت تر بوده و پیاده سازی انواع مدل های بینی زنانه بر روی بینی های استخوانی بسیار ساده تر است و در بیشتر مواقع نتیجه عمل باب میل بیمار خواهد بود. البته فراموش نشود که میزان موفقیت عمل فقط به نوع بینی بستگی ندارد بلکه مهارت جراح حرف اول را می زند. پس اگر قصد دارید بینی خود را عمل کنید، سعی کنید جراحی را انتخاب کنید که مهارت زیادی در جراحی داشته باشد چرا که عوارض عمل زیبایی بینی غیرقابل جبران است، در نتیجه برای انتخاب جراح و مدل بینی خود نهایت دقت را به خرج دهید.

میزان موفقیت عمل بینی زنانه استخوانی

میزان موفقیت عمل بینی زنانه گوشتی

ممکن است شنیده باشید که عمل بینی گوشتی دشوار تر از عمل بینی استخوانی است این نظریه تا حد زیادی درست است چرا که به دلیل ساختار ضعیف بینی گوشتی نمی توان تغییرات زیادی را روی آن انجام داد. همچنین به دلیل وجود بافت های چربی در این نوع از بینی ممکن است پس از عمل بینی به حالت اول خود باز گردد که این مشکلات در بینی های استخوانی وجود ندارد.

به همین دلیل میزان موفقیت عمل بینی زنانه گوشتی به رعایت عواملی بستگی دارد که باید هم از سوی پزشک جراح و هم از سوی بیمار نکاتی رعایت شود تا نتیجه مطلوبی کسب شود. یکی از نکاتی که باید بیمار به آن توجه کند این است که مدل هایی مانند بینی عروسکی و یا فانتزی را برای جراحی انتخاب نکند زیرا در این صورت بینی بسیار کوچک می شود و نه تنها مدل بینی به چشم نمی آید بلکه باعث ایجاد مشکلات تنفسی نیز می شود.