Rate this sergury

عمل بینی مردان

عمل بینی مردان معمولا با نگرانی خاص خود همراه است. البته تمامی این نگرانی ها با انتخاب جراح و پزشک با تجربه از بین خواهد رفت چرا که یک جراح خوب، حفظ مردانگی صورت مردان می تواند علاوه بر کوچک کردن بینی شما ظاهر مناسبی در بینی شما ایجاد کند. بسیاری از افراد تمایل به عمل بینی مردانه دارند ولی از آنجایی که نگران فرم بینی بعد از عمل هستند برای عمل اقدام نمی کنند.

دکتر شیرزادگان فوق تخصص جراحی پلاستیک  و زیبایی با شناخت علم زیبایی و با توجه به ابعاد بینی شما بهترین شکل ممکن را در بینی شما ایجاد می کند. در ادامه با نمونه کار های عمل بینی مردانه و ویژگی های عمل بینی مردان آشنا می شوید.

عمل بینی مردان + نمونه کار

همان طور که می دانید در عمل بینی حفظ ظاهر مردانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه عمل بینی فانتزی و عمل های بینی با قوس زیاد برای مردان مناسب نیست. در ادامه با دو نمونه کار دکتر شیرزادگان در عمل بینی آشنا می شویم. همان طور که در دو تصویر زیر می بینید قوس بینی برداشته شده است و عمل بینی طبیعی برای فرد انجام شده است.

اگر هدف شما از عمل بینی برای زنان است می توانید با مراجعه به عمل بینی زنان و مشاهده نمونه کار عمل بینی زنان برای این جراحی تصمیم بگیرید.

فرم بینی در عمل بینی مردان

ممکن است با شنیدن عبارت “عمل زیبایی بینی مردان” به فکر فرو بروید چرا که در گذشته معمولا این عمل زیبایی از سوی خانم ها بیشترین درخواست را داشت.

اما در سال های اخیر و حتی در حال حاضر عمل بینی به رایج ترین عمل ها در میان اقشار مختلف جامعه تبدیل شده است. برخلاف خانم ها، آقایان نگرانی های بسیاری در این باره دارند و ترس بیشتر آن ها این است که پس از عمل بینی مردانه، حالت مردانه صورت خود را از دست بدهند و حالتی زنانه پیدا کنند.

البته تمامی این نگرانی ها با انتخاب جراح و پزشک با تجربه از بین خواهد رفت چرا که یک جراح خوب، حفظ مردانگی صورت مردان پس از عمل را فاکتور اصلی قرار داده و به آن توجه ویژه ای دارد. یک جراح خوب علاوه بر کوچک کردن قسمتی از بینی که نیاز به جراحی و کوچک شدن دارد به حفظ استحکام و قوی بودن پشت یا پل بینی نیز توجه می کند تا از ایجاد ظاهری تکه تکه جلوگیری کند. رعایت تمامی این نکات توسط پزشک جراح سبب می شود فرد پس از عمل زیبایی، از ظاهر بینی خود احساس رضایت کند.

عمل بینی نمونه کار

در ادامه برای درک بهتر این موضوع به بررسی تفاوت عمل زیبایی بینی مردان و زنان و ویژگی عمل بینی مردان می پردازیم:

اجزای چهره زنان و مردان متفاوت است پس در این صورت جراحی بینی در زنان و مردان نیز متفاوت خواهد بود. عمل جراحی باید به گونه ای انجام شود که پس از آن، چهره مردانه در مردان حفظ شود چرا که شکل و ظاهر بینی در زیبایی و همچنین تغییر صورت نقش به سزایی دارد.

همانطور که می دانید اسکلت بینی در مردان درشت تر و برجسته تر بوده و همچنین پهنای بینی آن ها نسبت به بینی زنان بیشتر است. از نظر ارتفاع بینی نیز، بینی خانم ها کوتاه تر بوده و این امر در زیبایی و فرم بینی بسیار موثر است.

دلیل دیگری که باعث تفاوت در جراحی و عمل بینی مردان و زنان می شود، ضخامت پوست صورت و بینی آن ها است. در عمل زیبایی زنان سعی می شود بینی ظریف تر و باریک تر باشد اما این حالت برای آقایان اصلا مناسب نبوده و باعث ایجاد چهره ای زنانه در مردان می شود.

ویژگی عمل بینی مردان

امروزه بسیاری از مردان نیز برای زیبایی و بهبود فرم بینی خود به عمل زیبایی بینی متوسل می شوند. همانطور که در فوق اشاره شد گاهی بیمار پس از انجام عمل جراحی متوجه می شود که به صورت چشمگیری صورتش تغییر کرده و حالتی زنانه به خود گرفته است.

در چنین مواردی اصولا بینی فرد حالتی فانتزی، عروسکی و یا خیلی ظریف پیدا می کند و جذابیت صورت مردانه به هم می خورد حتی در بسیاری از موارد سبب تغییر صدا می شود. اغلب مردان چنین وضعیتی را نمی پسندند و قصد دارند با بهبود بخشیدن به فرم بینی خود، جذابیت صورت مردانه شان نیز حفظ شود. گاهی ترس از نتیجه عمل و بروز چنین مشکلاتی سبب می شود بسیاری از مردان از عمل بینی خود منصرف شوند.

البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که گاهی علت بروز تمامی این مشکلات، واضح نبودن خواسته بیمار از جراح است زیرا بیمار نمی تواند تمامی انتظارات خود را به صورت دقیق به پزشک خود منتقل کند. در نتیجه تمامی مشکلاتی که در فوق به آن ها اشاره شد گریبان گیر بیمار می شود.

ویژگی عمل بینی مردانه

به دلیل جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، در ادامه به بررسی ویژگی عمل بینی مردانه می پردازیم:

  • ایجاد زاویه حادتر بین پیشانی و بینی هنگام نگاه کردن از نیم رخ که زاویه ایجاد شده باید بین ۱۱۵-۱۲۰ درجه باشد.
  • ایجاد زاویه حادتر بین بینی و لب فوقانی هنگام نگاه کردن از نیم رخ که زاویه ایجاد شده باید بین ۹۵-۹۰ درجه باشد.
  • دارای شیب بینی صاف و بدون قوس از نیم رخ
  • حفظ استحکام و بلند بودن پل بینی
  • کوتاه نکردن بینی و داشتن بینی دراز تر نسبت به بینی زنان
  • میزان بیرون زدگی نوک بینی از صورت هنگام نگاه کردن از نیم رخ
  • حفظ غضروف ها و استخوان قوی تر و همخوانی آن با تمام اجزای صورت و همچنین همخوانی بینی با پوست ضخیم مردانه

نکته: تاکید می کنیم برای جلوگیری از ایجاد ظاهری زنانه در صورت خود، از انتخاب بینی قوس دار، سربالا، بسیار کوتاه و همچنین بسیار گرد دوری کنید و به پزشک جراح خود تاکید کنید که استاندارد های مربوط به بینی مردانه را در جراحی رعایت کند چرا که بینی قوس دار، کوتاه و گرد برای صورت مردانه مناسب نبوده و جلوه مناسبی به صورتتان نمی بخشد.

چگونه جراح مناسبی برای عمل بینی مردانه پیدا کنیم؟

پیدا کردن جراح مناسب برای بینی، دغدغه تمامی کسانی است که به دنبال عمل زیبایی بینی خود هستند. البته می توان گفت این نگرانی کاملا به جا است چرا که جراحی بینی عملی بسیار پیچیده و دشوار است. بسیاری از افرادی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند معمولا به تهران مراجعه می کنند و به دنبال بهترین جراح بینی تهران هستند.

بهتر است بدانید مردان در انتخاب جراح بینی خود باید حساسیت بیشتری به خرج دهند زیرا همانطور که در فوق گفته شد عمل بینی مردانه عملی حساس بوده و تاثیر بسیار زیادی در صورت فرد دارد و تنها یک اشتباه می تواند عواقب جبران ناپذیری مانند ایجاد صورت زنانه در مرد را به دنبال داشته باشد.

جراح مناسبی برای عمل بینی مردانه

نکته بسیار مهم درباره انتخاب جراح مناسب برای بینی خود این است که هر جراح بینی در نوع خاصی از بینی تخصص دارد. پس اولین قدم پیش از انتخاب جراح، شناسایی نوع بینی خود است سپس با توجه به نوع بینی خود، جراح متخصص در آن زمینه را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما دارای بینی گوشتی هستید پس به دنبال جراحی باشید که در زمینه بینی گوشتی متخصص است و اگر پزشک انتخابی در زمینه خاصی از بینی تخصص ندارد بهتر است به دنبال یک جراح دیگر باشید تا از عمل بینی خود نتیجه دلخواه را کسب کنید.

برای انتخاب یک جراح حاذق برای عمل بینی مردان به نکات زیر توجه کنید:

همیشه جراحی را انتخاب کنید که تجربه زیادی در زمینه عمل جراحی بینی دارد زیرا تجربه جراح سبب جلب اعتماد شما می شود. همچنین دیدن آلبوم جراحی های قبلی پزشک جراح می تواند در تصمیم گیری شما موثر باشد زیرا این کار سبب پی بردن به مهارت و همچنین سبب آشنایی شما با کار او می شود.

نکته مهم دیگر در انتخاب جراح این است که جراح شما باید سلامت شما را در اولویت قرار دهد و در درجه دوم منافع خود را در نظر بگیرد اما اگر چیزی غیر از این باشد و فقط به دنبال منافع خود باشد پس شایسته انتخاب شدن نیست.

جراح انتخابی باید پیش از عمل تمامی راهنمایی های لازم را در رابطه با عمل زیبایی بینی، نوع بینی شما و همچنین انتخاب درست ترین راه را ارائه دهد و شما را با روند عمل آشنا کند.

روشی های ساده برای یافتن جراح عمل بینی مردان

در این روش شما باید به پزشک عمومی خود مراجعه کرده و با او در مورد عمل جراحی بینی خود مشورت کنید. اگر بینی شما نیاز به جراحی داشته باشد پزشک عمومی، شما را به جراح ماهری معرفی می کند. اما به این نکته توجه داشته باشید، در صورتی بیمه شما را تحت پوشش قرار می دهد که انجام این عمل به خاطر زیبایی نباشد بلکه از لحاظ پزشکی و سلامتی ضروری باشد. اگر پزشک عمومی تشخیص دهد که این عمل برای شما ضروری است شما را با نامه ای ارجاعی نزد جراحی ماهر می فرستد. در این صورت شما می توانید به راحتی پزشکی ماهر و متخصص پیدا کنید.

جراح عمل بینی مردان

اما اگر شما هدفتان از جراحی بینی فقط زیبایی است و جنبه سلامتی ندارد پس به ناچار باید خود به دنبال یافتن پزشکی ماهر باشید.

در این صورت شما باید خود دست به کار شوید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. اغلب افراد برای یافتن جراحان ماهر در قدم اول جستجو در اینترنت را انتخاب می کنند اما به این نکته توجه کنید یافتن منابع واقعی در اینترنت کار بسیار سختی است.

شما می توانید بیمارانی را که قبلا توسط پزشک مربوطه این عمل را انجام داده اند پیدا کنید و از آن ها درباره میزان رضایتشان بپرسید. برای این کار فقط کافی است به گروه های پشتیبانی مراجعه کنید و با گرفتن سابقه بیماران پیشین از راهنمایی های آن ها استفاده لازم را ببرید.

سعی کنید با تمام جراحانی که به شما معرفی شده است ملاقات داشته باشید زیرا در انتخاب شما می تواند نقش مهمی داشته باشد. برای انتخاب عمل بینی مردان پیش از ملاقات با او تمامی پرسش های خود را یادداشت کنید با این کار شما می توانید پاسخ جراحان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

همواره به یاد داشته باشید که دوره ی آموزشی تخصصی در کسب تجربه جراحان نقش مهمی دارد. پس توجه کنید که پزشک انتخابی دوره های مربوط به عمل جراحی بینی را گذرانده باشد.

  • توجه داشته باشید که مهارت داشتن یک جراح در یک زمینه به معنای این نیست که در دیگر زمینه ها نیز مهارت لازم را دارد. به عنوان مثال ممکن است پزشکی در عمل های دیگر زیبایی مانند کشیدن پوست و… متخصص باشد اما در زمینه جراحی بینی مهارت چندانی نداشته باشد.
  • مراقب باشید در دام جراحانی که مهارت کافی ندارند نیفتید. بیشتر این جراحان با هزینه پایین بیماران را وسوسه می کنند. همیشه به یاد داشته باشید اگر به شما هزینه بسیار پایینی را پیشنهاد دهند و در مقابل خدمات و کیفیت عمل را بسیار بالا معرفی کنند پس به این موضوع فکر کنید که ممکن است دروغی در کار باشد.
  • از جراحانی که پا فشاری می کنند تا این عمل جراحی را نزد آن ها انجام دهید دوری کنید. چرا که هیچ کس نمی تواند در تصمیم گیری شما دخالت کند و تصمیم گیرنده نهایی شما هستید نه هیچ کس دیگر. اگر با چنین جراحی بر خورد کردید بدانید که جراح سلامت شما را اولویت اصلی قرار نمی دهد و فقط به فکر منافع خودش است.

نکته: هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید. هیچوفت از روی قیمت های پیشنهادی جراح خود را انتخاب نکنید. بهتر است بگوییم چهره و بینی خود را فدای قیمت و هزینه های کم نکنید. البته همیشه قیمت بالا نشانگر مهارت جراح نیست پس توصیه ما به شما این است فقط و فقط با تحقیق و جمع آوری اطلاعات پزشک خود را انتخاب کنید.

بینی مردان و مشکلات شایع آن

  • وجود غوز استخوانی در قسمت بالای بینی
  • بینی دارای نوک بزرگ و کروی شکل
  • بینی کشیده
  • بینی که نوک سرپایین دارد مخصوصا در حین خندیدن تشدید می شود.
  • بینی با سوراخ های بیش از اندازه بزرگ
  • بینی که فرو رفتگی بیش اندازه دارد
  • پل بینی بیش از اندازه گسترده و یا خیلی مسطح

عمل بینی کج در مردان

آسیب های ورزشی نیز یکی دیگر از دلایل زخم شدن و شکستگی بینی در مردان است که بیشتر مواقع بینی آن ها کج و یا خم می شود. مردان برای انجام عمل بینی کج شده خیلی اضطراب دارند زیرا عمل بینی کج شده بسیار دشوار است. علت دشواری این عمل این است که ممکن است کشیده شدن استخوان و غضروف ها سبب انحراف حفره های بینی شده باشد.

زمانی که این گونه افراد عمل بینی انجام می دهند ممکن است پس از عمل غضروف ها و استخوان ها به جای قبلی خود باز گردند. در چنین مواردی اصولا بینی نیاز به بازسازی سازی شکستگی های استخوانی دارد و همچنین باید پیوند های غضروفی نیز انجام شود. در بغضی موارد نیز نیاز به جراحی پره های بینی است.

عمل بینی کج در مردان

وجود مشکلات تنفسی در مردان

مشکلات تنفسی از جمله مشکلاتی است که مردان با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل اغلب به دلیل انحراف حفره ها و پره های بینی، افتادگی دریچه تنفس یا توربین هیپرتروفی ایجاد شود. قابل ذکر است که همزمان با برطرف کردن مشکلات انحراف و افتادگی دریچه تنفس، می توان عمل زیبایی بینی را نیز انجام داد.

اقدامات قبل از عمل بینی مردان

  • انجام تست آزمایشگاهی
  • تنظیم دارو های مصرفی خود
  • متوقف کردن سیگار
  • اجتناب از مصرف دارو های ضد التهابی، آسپرین ها و همچنین مکمل های گیاهی. این دارو ها خونریزی را افزایش می دهند.

مراقبت های پس از انجام عمل بینی مردان

مراقبت های پس از انجام عمل بینی مردان

دکتر شیرزادگان پس از عمل مراقبت های پس از عمل بینی را به دقت برای شما توضیح می دهد تا مشکلاتی پس از عمل نداشته باشید. همچنین در سایت دکتر شیرزادگان مقالات مختلفی تهیه شده است تا در صورت مواجه شدن با مشکلات و یا پرسش ها به آن ها مراجعه کنید به طور مثال برای اطلاع از نکات عمل بینی به مقاله  نکات کلیدی پس از عمل بینی مراجعه کنید.

نحوه استراحت: توجه داشته باشید که پس از انجام عمل بینی، باید روز اول را در استراحت مطلق به سر ببرید. نکته ای که باید در این مورد رعایت کنید این است که نباید به صورت کامل دراز بکشید بلکه باید به صورت نیمه نشسته باشد. هچنین داشتن استراحت نسبی تا یک هفته بعد از عمل ضروری است. در این مدت سر را پایین نگه ندارید و اجسام سنگین را به هیچ عنوان بلند نکنید.

تغذیه بیمار پس از عمل بینی: یکی از نکات مهم دیگر که باید رعایت شود این است که نباید به هیچ عنوان به مدت ۶ ساعت پس از عمل چیزی میل شود در غیر این صورت بیمار دچار تهوع و استفراغ می شود. پس از گذشت ۶ ساعت بیمار می تواند مقداری آب بنوشد و اگر مشکلی وجود نداشت می توانید پس از گذشت ۱۵ دقیقه کمی آب میوه بنوشد.

از روز دوم اجازه خوردن غذا های نرم را دارید. توجه داشته باشید که باید از خوردن غذا های که نیاز به جویدن دارند اجتناب کنید زیرا جویدن سبب آسیب رساندن به بینی می شود. همچنین از مصرف نوشیدنی های داغ جدا خود داری کنید و از غذا های آبکی و نرم نیز استفاده کنید.

چگونگی تمیز کردن بینی پس از عمل: مواقعی که نیاز به تمیز کردن بینی است شما می توانید پنبه ای را به آب اکسیژنه آغشته کنید و سپس قسمت بیرونی بینی را تمیز کنید. می توانید با استفاده از یک گوش پاک کن به راحتی این کار را انجام دهید. تمیز کردن هر روزه بینی پس از برداشتن پانسمان ضروری است زیرا اگر مرتب تمیز نشود چربی روی بینی سبب می شود ورم آن خیلی دیر از بین برود.

استحمام پس از عمل جراحی بینی : استحمام قبل از برداشتن گچ بینی باید به صورتی باشد که سر و صورت خیس نشود به همین دلیل در صورت نیاز فقط اجازه دارید بدن خود را بشویید. البته دوش گرفتن امری مضر است و شما باید از وان استفاده کنید و یا با یک ظرف بر روی بدن خود آب بریزید. توجه داشته باشید که در این مدت در محیط های خیلی گرم و دارای بخار قرار نگیرید تا پانسمان ها خیس نشود و همچنین بینی ورم نکند.

شما می توانید برای اطلاعات تکمیلی و دربافت مشاوره عمل بینی مردان با شماره های موجود تماس بگیرید.