نکات کلیدی پس از عمل بینی

نکات کلیدی پس از عمل بینی
Rate this post

نکات کلیدی پس از عمل بینی

رعایت مجموعه ای از نکات کلیدی پس از عمل بینی برای همه بیماران الزامی بوده و عدم رعایت آن سبب بروز صدمات و مشکلات غیر قابل جبرانی می شود. عمل زیبایی بینی جزو یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در کشور ایران است که سالانه متقاضیان زیادی دارد. حال برخی افراد به دلیل وجود مشکلات تنفسی و برخی دیگر نیز برای رفع ایراد های ظاهری بینی خود اقدام به انجام عمل زیبایی بینی می کنند که در هر دو صورت نیز فرد موظف به رعایت نکات کلیدی پس از عمل بینی است. در غیر این صورت نتیجه دلخواه و مطلوبی کسب نمی شود.

پس از عمل بینی فرد با تورم و کبودی بینی مواجه می شود که اگر به نکاتی که در ادامه در این مقاله ذکر می شود عمل کنید می توانید پس از گذشت ۹ ماه الی ۱ سال، به راحتی تمامی عوارض بعد از عمل بینی را از بین ببرید. البته گاهی برخی از بیماران می خواهند بلافاصله بعد از عمل و یا با گذشت یک هفته شکل و ظاهر نهایی بینی عمل شده خود را مشاهده کنند اما بهتر است بدانید چنین چیزی امکان ندارد زیرا همانطور که گفته شد دوران نقاهت عمل بینی حدود ۶ ماه الی ۱ سال به طول می انجامد، البته شما می توانید با رعایت نکات کلیدی پس از عمل، به روند بهبودی خود سرعت ببخشید. در ادامه با برخی از نکات کلیدی پس از عمل بینی آشنا می شوید.

نکات کلیدی پس از عمل بینی که باید بدانید

نکات کلیدی پس از عمل بینی که باید بدانید

  • توجه به دستورات پزشک جراح خود

پس از عمل بینی اولین اقدام مراقبتی از بینی توجه به دستورالعمل  و نکات کلیدی پس از عمل بینی است که توسط پزشک جراحتان به شما گوشزد می شود. بسیاری از افراد در صورت مواجه شدن با سوال و یا مشکلاتی در رابطه با بینی خود، به جای توجه به دستورات پزشکی که جراحی بینی آن ها را انجام داده است در وب سایت ها به دنبال جوابی برای مشکل و سوال خود هستند اما توجه داشته باشید که هیچ چیزی نمی تواند جای مشاوره و دستورالعمل هایی که از جانب پزشک به شما گفته شده است را بگیرد چرا که پزشک با توجه به نوع بینی شما نکات مهمی از جمله نوع و زمان دارو های مصرفی، راه های مقابله با عفونت بینی پس از عمل، تاریخ و زمان ویزیت بعدی و… را مشخص می کند.

  •  به تغییرات بدن خود توجه کنید

به تغییرات، عملکرد بینی و همچنین درد های ناشی از عمل به خوبی توجه کنید و اگر متوجه اختلال در عملکرد بینی و یا درد های غیر عادی در ناحیه بینی و اطراف بینی شدید با پزشک خود در میان بگذارید.

دکتر شیرزادگان بعد از عمل بینی تمامی نکات کلیدی پس از عمل بینی را برای شما عزیزان ارائه می دهد تا نگرانی پس از عمل نداشته باشید.

  •  سرتان را بالاتر از بدن خود نگه دارید

سعی کنید همیشه سر خود را بالاتر از قلب نگه دارید. هیچگاه به پهلو نخوابید چرا که سبب تورم و کبودی می شود. به نحوه خوابیدن خود توجه بسیاری داشته باشید چرا که در روند بهبودی نقش بسزایی دارد.

 سرتان را بالاتر از بدن خود نگه دارید

  •  استفاده از کمپرس یخ

۳ روز اول پس از عمل حتما از کمپرس یخ استفاده کنید. استفاده از کمپرس تا حد زیادی باعث از بین رفتن ورم بینی و کبودی زیر چشم می شود. قالب های یخ را در پارچه ای نخی بگذارید و آن را به آرامی زیر چشم و اطراف بینی قرار دهید البته مواظب باشید استخوان ها و غضروف ها جا به جا نشوند.

  •  استراحت طولانی مدت

یکی از نکات کلیدی پس از عمل بینی که باید به آن توجه بسیاری شود استراحت زیاد است. بدن برای ترمیم نواحی جراحی شده به انرژی نیاز دارد که این انرژی از طریق خوابیدن تامین می شود. البته پس از عمل بینی، خوابیدن دشواری بسیاری دارد اما حتما سعی کنید ۸ ساعت در روز استراحت کنید.

  •  تغذیه مناسب پس از عمل بینی

تا می توانید از مصرف غذا های حاوی سدیم زیاد خودداری کنید. مواد غذایی دارای انواع ویتامین ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، به طور کلی در رژیم غذایی خود سبزیجات را فراموش نکنید چرا که سبزسجاتی مانند اسفناج و گوجه فرنگی شامل ویتامین A و C هستند. از مصرف غذا های تند که سبب تحریک سینوس ها و در نتیجه متورم شدن بینی می شوند دوری کنید.

  •  از عینک استفاده نکنید

استفاده از عینک در دوران نقاهت سبب کبودی، ورم یا انحراف بینی شده و بیمار باید برای عمل بینی دوباره اقدام کند.

  •  زیر نور آفتاب قرار نگیرید

قرار گیری در زیر نور آفتاب می تواند سبب تشدید کبودی و ورم بینی شود.

  • خودداری از مصرف دارو های ضد التهاب

هیچگاه خود سرانه دارو مصرف نکنید چرا که چنین دارو هایی سبب منبسط شدن رگ های خونی شده و در نتیجه ورم بینی افزایش پیدا کرده و دچار خونریزی می شود. توصیه های پزشک را جدی بگیرید و فقط از دارو هایی که پزشک تجویز کرده است برای کاهش درد و یا ورم بینی خود استفاده کنید.

نکات مهم بعد عمل بینی


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*