1/5 - (1 امتیاز)

عمل بینی فانتزی

عمل بینی فانتزی در میان زنان طرفداران زیادی دارد به عبارت دیگر مدل فانتزی به دلیل ساختار و شکل ظاهری ظریفی که دارد اصلا مناسب آقایان نبوده و اگر مردی برای عمل بینی خود اقدام کند مسلما انتخاب مدل فانتزی مسئله ای عجیب و دور از تصور خواهد بود. البته در زمان های گذشته عمل بینی فانتزی در میان مردان طرفدارانی داشت اما با گذشت زمان محبوبیت خود را به کلی از دست داد.
کسانی که قصد انجام عمل بینی فانتزی را دارند باید تحقیقات زیادی انجام دهند و سپس با آگاهی کامل این مدل را انتخاب کنند. شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا انتخاب مدل فانتزی نیازمند دقت و تحقیق بسیار است؟
پاسخ این سوال بسیار ساده است زیرا بینی در مدل فانتزی بیش از حد کوچک شده و در این مدل تغییرات زیادی در ساختار بینی ایجاد می شود. این مدل برای کسانی که دارای صورت بزرگی هستند اصلا مناسب نبوده و با دیگر اجزای صورت هماهنگی ندارد. همچنین مدل بینی فانتزی برای کسانی که بینی گوشتی دارند مناسب نیست و اگر شخصی که دارای بینی گوشتی است.

چنین مدلی را انتخاب کند به دلیل وجود بافت های چربی زیاد، پوست ضخیم، ساختار ضعیف استخوان ها و غضروف بینی این مدل به خوبی در صورت فرد به نمایش در نمی آید به عبارت دیگر چنین مدلی به سختی بر روی بینی های گوشتی قابل پیاده سازی است.

عمل بینی فانتزی : دکتر شیرزادگان

دکتر شیرزادگان یکی از بهترین جراحان بینی طبیعی است و نمونه های زیادی از عمل های بینی طبیعی را انجام داده است. با این حال با وجود اینکه مدل عمل بینی سلیفه ای است بسیاری از افراد دوستدارند عمل بینی آن ها به صورت فانتزی و یا نیمه فانتزی انجام شود. دکتر شیرزادگان در تلاش است عمل بینی را با توجه به سلیفه افراد انجام دهد.

تصویر زیر نمونه از از عمل بینی فانتزی است که توسط دکتر شیرزادگان انجام شده است.

 

عمل بینی فانتزی : دکتر شیرزادگان

ویژگی مدل عمل بینی فانتزیویژگی مدل عمل بینی فانتزی

قبل از بررسی ویژگی مدل عمل بینی فانتزی بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که مدلی تحت عنوان مدل فانتزی وجود نداشته و این اصطلاح زمانی معنی پیدا کرد که در سال های گذشته پزشکان مهارت کافی در جراحی نداشتند و این امر منجر به بیش از حد کوچک شدن بینی پس از عمل می شد و دقیقا بینی پس از عمل شکلی مانند بینی عروسک به خود می گرفت به همین دلیل اصطلاح بینی فانتزی و یا عروسکی در میان مردم رواج پیدا کرد. البته امروزه این مدل به مدلی جذاب برای خانم ها تبدیل شده و پزشکان ماهری این عمل را انجام می دهند.
در بینی فانتزی یا عروسکی قوس پشت بینی بسیار زیاد بوده، استخوان و پل بینی بسیار باریک و کوچک می شود. نوک بینی نیز حالتی سر بالا به خود گرفته به طوری که سوراخ های بینی بسیار کوچکتر از حد معمول شده و از رو به رو مشاهده می شود.
به طور کلی در مدل فانتزی، بینی بسیار کوچکتر از مدل های دیگر بوده به طوری که اگر فردی برای اولین بار شما را ببیند تشخیص می دهد که بینی شما عملی است.
همانطور که گفته شد به دلیل بیش از حد کوچک شدن بینی اگر پس از عمل، بینی با مشکل ظاهری رو به رو شود غیر قابل جبران بوده و نمی توان عمل دیگری بر روی آن انجام داد.
یکی از معایب عمل بینی فانتزی این است که معمولا افراد پس از عمل با مشکلات تنفسی رو به رو می شوند چرا که بینی و سوراخ های بینی غیر عادی کوچک شده و نمی تواند اکسیژن مورد نیاز بدن را تامین کند و فرد مجبور می شود از دهان تنفس کند. همچنین عیب دیگر این مدل این است که در صدای فرد نیز تغییراتی ایجاد می شود. پس به همین دلیل تاکید می کنیم پیش از اقدام به انجام عمل بینی فانتزی به خوبی تحقیق کنید و اگر این مدل با صورت شما هماهنگی لازم را ندارد و شما دارای صورت بزرگی هستید پس مدل دیگری برای بینی خود انتخاب کنید.

تفاوت عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

تفاوت عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی را می توان با یک جمله بیان کرد:
مدل بینی نیمه فانتزی، مدلی بین مدل فانتزی و مدل طبیعی است. به عبارت دیگر در این مدل، قوس پشت بینی زیاد نبوده و فقط قوس بسیار کمی توسط پزشک ایجاد می شود. کوچک و باریک کردن استخوان بینی به گونه ای انجام می شود که فرد با مشکلات تنفسی رو به رو نشود همچنین کوچکی بینی هماهنگی لازم را با دیگر اجزای صورت دارد. در مدل فانتزی نوک بینی سر بالا و به اصطلاح خوکی نبوده و سوراخ های بینی از رو به رو مشاهده نمی شوند.

تفاوت عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

عمل بینی فانتزی استخوانی

بینی استخوانی بهترین گزینه برای انجام عمل بینی فانتزی استخوانی است. مستحکم بودن ساختار بینی استخوانی از مهمترین دلایل مناسب بودن آن برای انجام عمل بینی فانتزی است. هر چه ساختار محکم تر باشد جراح به خوبی می تواند استخوان را تراش دهد و بهترین مدل را بر روی بینی خلق کند. در  عمل بینی استخوانی پزشک نگران بازگشت بینی به حالت اولیه نبوده چرا که تمامی تغییرات بر روی استخوان بینی ایجاد می شود.

عمل بینی فانتزی گوشتی

از نظر بعضی از متخصصان عمل بینی فانتزی گوشتی برای اشخاصی که دارای بینی گوشتی هستند گزینه خوبی نیست. همانطور که در فوق ذکر شد به دلیل وجود بافت های چربی زیاد، پوست زخیم، ساختار استخوان و پیوند غضروفی ضعیف نباید انتظار داشت بینی بیش از حد کوچک شود زیرا در بینی های گوشتی استخوان و غضروف بینی تا حد بسیار کمی تغییر داده می شود مگر در مواردی که بینی دارای قوز باشد و پزشک قوز بینی را بر طرف کند.

شاید بعضی ها بگویند مدل فانتزی بر روی بینی های گوشتی به خوبی به نمایش در نمی آیند و حتی ممکن است بعد ها به دلیل رشد بافت های چربی، مدل بینی تغییر کند به همین دلیل توصیه ما به شما این است که بینی را بیش از حد کوچک نکنید و اجازه دهید پزشک شما تصمیم بگیرد که چه مدلی برای بینی شما مناسب است در این صورت می توانید نتیجه مطلوبی را از عمل خود کسب کنید.

دکتر شیرزادگان دارای تکنیک خاصی در عمل بینی گوشتی است که می تواند بینی شما را به حد کافی کوچک کند. این تکنیک ابدا شده توسط خود ایشان است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص عمل بینی گوشتی می توانید به عمل بینی گوشتی مراجعه کنید.

عمل بینی فانتزی گوشتی

تفاوت عمل بینی فانتزی با عمل بینی طبیعی

مهم ترین تفاوت عمل بینی فانتزی با عمل بینی طبیعی در سازگاری این دو مدل با انواع بینی و صورت افراد مختلف است.
بر خلاف بینی های فانتزی که فقط با صورت افراد کمی سازگاری دارد و مخصوص بینی های استخوانی است، مدل طبیعی با تمامی صورت ها و با هر دو نوع بینی گوشتی و استخوانی سازگاری کامل داشته و در هر صورتی به خوبی به چشم می آید و بر زیبایی صورت و بینی فرد می افزاید.
در مدل بینی طبیعی پزشک سعی دارد تمامی ایراد های بینی اعم از قوز، انحراف، مشکلات تنفسی و… را بر طرف کند و سپس عمل بینی به گونه ای انجام می شود که با دیگر اجزای صورت هماهنگی لازم را داشته باشد. در مدل طبیعی پشت بینی قوس نداشته و اگر هم قوسی ایجاد شود با زاویه ای بسیار کم ایجاد می شود به طوری که قابل تشخیص نباشد. همچنین پزشک سعی در کوچک کردن بینی ندارد و فقط تناسب لازم را بین بینی و دیگر اجزای صورت ایجاد می کند در حالی که در مدل فانتزی این چنین نبوده و پزشک سعی در کوچک تر کردن بینی دارد.
در مدل طبیعی نوک بینی به هیچ عنوان سر بالا نشده و حالت طبیعی نوک بینی حفظ می شود. اگر نوک و پره های بینی بیش از حد بزرگ و پهن باشند پزشک سایز آن را با توجه به صورت فرد تغییر می دهد.
مدل طبیعی بینی گزینه خوبی برای کسانی است که بینی گوشتی دارند. در حالی که مدل فانتزی اصلا مناسب بینی گوشتی نبوده و اگر شخصی که دارای بینی گوشتی است عمل بینی فانتزی انجام دهد ممکن است با عوارض جبران ناپذیری رو به رو شود. به عبارت دیگر هیچ محدودیتی برای انجام عمل بینی طبیعی وجود نداشته و همه افراد می توانند برای انجام چنین عملی اقدام کنند.

مزیت دیگر مدل طبیعی نسبت به مدل فانتزی، میزان محبوبیت آن با گذشت زمان است به بیانی ساده تر با گذشت زمان نیز از میزان محبوبیت مدل طبیعی کم نشده و این مدل همچنان طرفداران زیادی دارد و البته بهتر است بگوییم روز به روز نیز به تعداد طرفداران این مدل اضافه می شود چرا که امروزه همه مردم با وجود انجام عمل های زیبایی خواهان داشتن چهره ای طبیعی هستند. اما مدل فانتزی تنها در بازه زمانی مشخصی در بین مردم به محبوبیت رسید و پس از مدت کوتاهی از محبوبیت آن کاسته شد.

قیمت عمل بینی فانتزی

قیمت عمل بینی فانتزی به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.
اولین چیزی که در قیمت بینی تاثیر بسیاری دارد مهارت و سابقه پزشک جراح است به عبارت دیگر هر چه قدر مهارت پزشک زیاد باشد به همان میزان نیز دستمزد پزشک افزایش می یابد البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر چقدر مهارت و سابقه پزشک زیاد باشد نتیجه مطلوبی از عمل جراحی به دست می آید پس توصیه ما به شما این است که هیچگاه زیبایی و سلامتی خود را فدای هزینه نکنید.

قیمت عمل بینی فانتزی
از جمله دیگر عواملی که در قیمت عمل بینی فانتزی موثر است می توان به امکانات پزشک، دستمزد پرسنل، شهری که در آن عمل انجام می شود (تعرفه های جراحی بینی در شهر های مختلف متفاوت است به عنوان مثال تعرفه عمل بینی در پایتخت با شهرستان تفاوت دارد)، دارو های تجویزی توسط پزشک و… اشاره کرد.