انواع مدل عمل بینی

انواع مدل عمل بینی
Rate this post

افرادی که برای عمل جراحی بینی مراجعه می کنند، معمولا مدل های مختلفی از عمل بینی را دوست دارند. در گذشته مدل های بینی عروسکی و فانتزی بیشتر طرفدار داشت ولی امروزه بیشتر افراد تمایل به مدل عمل بینی طبیعی دارند. در ادامه با انواع مدل عمل بینی و نظرات دکتر شیرزادگان در خصوص انواع مدل عمل بینی آشنا می شویم.

مدل بینی طبیعی و نیمه فانتزی بیشترین طرفداران را در میان مراجعه کنندگان به دکتر شیرزادگان دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با مدل های بینی به توضیح آن ها می پردازیم:

عمل بینی نمونه کار

مدل عمل بینی طبیعی

مدل عمل بینی طبیعی در بین آقایان محبوبیت بسیاری دارد و همچنین بیشتر زنان نیز چنین مدلی را می پسندند. اما ممکن است این سوال ذهن شما را به خود مشغول کند که منظور از مدل بینی طبیعی چیست؟
در این مدل، تمامی اشکالات ظاهری بینی مانند غوز، افتادگی نوک بینی، انحراف، پهنای نوک بینی به گونه ای بر طرف می شود که در عین زیبایی، با مشاهده شخص پس از عمل بینی متوجه عمل جراحی بینی او نخواهید شد.
ممکن است فکر کنید که عمل بینی طبیعی این گونه است که برای طبیعی جلوه دادن آن کمی از نواقص بینی را باقی می گذارند اما این طرز فکر کاملا اشتباه است زیرا در این مدل، بینی با تمام اجزای صورت تناسب دارد و هیچ اثری از باقی ماندن جای بخیه، فرو رفتگی بیش از حد در قسمت پشت و همچنین پره های بینی و یا بیش از حد کوچک شدن سوراخ بینی در صورت فرد به جا نمی ماند.

مدل عمل بینی طبیعی

مدل عمل بینی نیمه فانتزی

یکی از انواع مدل عمل بینی مدل بینی نیمه فانتزی است . این مدل از بینی بیشترین متقاضیان را در بین خانم ها دارد. در مدل نیمه فانتزی بینی علاوه بر این که از نظر اندازه و شکل ظاهری با اجزای صورت کاملا متناسب است، قست نوک بینی کمی سربالاتر از حالت طبیعی بوده و پشت بینی نیز دارای قوس بیشتری نسبت به حالت طبیعی است. همچنین اگر پهنا و اندازه سوراخ های بینی را از رو به رو نگاه کنید حالتی باریکتر از حالت طبیعی دارد.
اگر خواهان داشتن چنین مدل بینی هستید می توانید به راحتی برای جراحی این مدل اقدام کنید زیرا در این نوع مدل، بینی حالت طبیعی خود را حفظ می کند و به هیچ عنوان ظاهری عملی و مصنوعی به صورتتان نمی بخشد چرا که نوک بینی بیش از اندازه سر بالا نبوده و قوس بینی نیز حالت سرسره ای شکل به خود نمی گیرد.
البته این نکته را در نظر داشته باشید درست است مدل عمل نیمه فانتزی بینی فقط تفاوت های بسیار کوچکی با مدل طبیعی دارد اما ممکن است در حالت های نیمه فانتزی عملکرد تنفسی به اندازه مدل طبیعی خوب نباشد. البته بیمارانی که توسط دکتر شیرازادگان جراحی مدل نیمه فانتزی انجام داده اند عملکرد تنفسی راحتی دارند.

مدل عمل بینی نیمه فانتزی

مدل عمل بینی عروسکی

تعدادی از کسانی که برای عمل جراحی بینی اقدام می کنند به مدل های عروسکی علاقه دارند. در این مدل، نوک بینی بیش از حد به سمت بالا بوده و همچنین قوس پشت بینی و فرو رفتگی ناحیه پره های بینی بیش از حد است و اندازه بینی بیش از اندازه کوچک است.
در این گونه عمل ها اگر پس از عمل به فرد نگاه کنید در نگاه اول متوجه حالت غیر طبیعی بینی می شوید. توجه داشته باشید که این مدل مدتی پس از انجام عمل سبب نارضایتی فرد می شود . درگذشته عمل بینی عروسکی محبوبیت بیشتر داشت.

روش های عمل در انواع مدل عمل بینی

به طور کلی جراحی بینی با دو روش بسته و باز قابل انجام است.
• جراحی بینی به روش بسته
عمل بینی به روش بسته بسته مدت زیادی است توسط جراحان بینی استفاده می شود. در این روش هیچ برش و یا خراشیدگی بر روی دیواره های بین دو سوراخ بینی ایجاد نمی شود بلکه همه برش ها از قسمت داخلی بینی ایجاد شده و عمل از طریق دو سوراخ بینی انجام می شود. به این نوع جراحی اصطلاحا جراحی بسته بینی می گویند.

• روش عمل بینی باز
در این روش که روشی جدید تر از روش جراحی بسته بینی است، برش هایی بر روی دیواره های بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و پس از رانده شدن پوست بینی به سمت بالا، جراح به جراحی مشغول می شود. به عبارت دیگر پزشک، جراحی را زیر دید مستقیم انجام می دهد. در این روش به دلیل دید مستقیم جراح بر روی بینی، در زمان جراحی غیر قرینگی و کجی های بینی راحت تر و بهتر اطلاح می شود و نتیجه مطلوبی به دست می آید. اما در این روش تورم بینی بسیار بیشتر و طولانی تر از روش جراحی بسته بینی است. روش عمل بینی باز در جراحی انواع مدل عمل بینی استفاده می شود در صورتی که روش بسته بیشتر برای عمل بینی طبیعی قابل استفاده است.

نکته دیگری که در یک جراحی بینی باید به آن توجه شود این است، همیشه آن گونه که بیمار انتظار دارد بافت صورت قابل تغییر نیست اما بیماران بدون اطلاع از این وضعیت، انتظاراتی غیر واقع بینانه دارند و بدون توجه به بافت بینی خود می خواهند نتیجه عمل، آن چیزی باشد که خودشان دلشان می خواهد. به عبارتی اجرای انواع مدل عمل بینی روی هر بینی امکان پذیر نیست و در صورت اجرا می تواند عوارض زیادی از جمله مشکلات تنفسی داشته باشد.

اما جراح با برنامه ریزی دقیقی که با توجه به تمامی اجزای صورت انجام داده است پیش می رود. توجه داشته باشید که مهارت، علم، دقت و تجربه پزشک جراح یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور ها در خلق یک بینی زیبا و متناسب با اجزای صورت است.

همانطور که در فوق ذکر شده عمل زیبایی بینی باید به گونه ای انجام شود که متناسب با تمام اجزای صورت باشد. زیرا این امر از غیر طبیعی جلوه دادن صورت جلوگیری می کند. به این نکته توجه کنید که نتیجه عمل زمانی مطلوب است که توسط پزشکی ماهر و با تجربه انجام شود. به همین دلیل دکتر شیرزادگان در تمامی جراحی های خود منافع بیمار را اولویت قرار داده و پس از راهنمایی های صحیح و کمک کننده، بهترین مدل بینی که با صورت شما سازگار است را به شما پیشنهاد می دهد.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*