آیا عمل بینی درد دارد؟

بسیاری از افرادی که می خواهند عمل بینی انجام دهند نگران درد بعد از عمل بینی هستند. آیا عمل بینی درد دارد و چگونه می توانید درد بعد جراحی بینی را کاهش داد.

با توجه به این که امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های بسیار رواج یافته در بین بیشتر مردم است از این رو بايد درباره جراحی بینی بگوییم که ممکن است فرد برای انجام جراحی، هدف خاصی را داشته باشد که ممکن است این جراحی در بعضی افراد در جهت اصلاح عملکرد بيني و بطور عمده اصلاح انحراف تيغه مياني بيني و یا برای رفع مشکلات ديگري مانند پوليپ و تورم بافت هاي داخل بيني انجام می شود.

افراد دیگری که به سراغ جراحی بینی می روند معمولا افرادی هستند که با هدف تغيير شکل خارجي بيني و برای زيبايي آن را انجام می دهند که این نوع جراحي به جراحی پلاستيک بيني يا راينو پلاستي معروف است که توسط پزشکان معروف بسیاری در کشور انجام می شود.

درباره عمل جراحی بینی باید بگوییم که این جراحی در واقع از آن دسته جراحی هایی است که متقاضیان بسیاری را دارد که این افراد برای برطرف کردن مشکلات بینی به سراغ این جراحی می روند مشکلاتی که با جراحی بینی رفع می شوند عبارتند از :

•  رفع بزرگ بودن اندازه بینی
  •  قوزدار بودن بینی
  •  رفع افتادگی نوک بینی
  •  رفع پهن بودن بینی
  •  بزرگ بودن سوراخ های بینی
  •  رفع بزرگ بودن نوک بینی
  •  در رفتگی تیغه بینی
  • رفع غیرقرینه بودن سوراخ های  بینی
  •  رفع عیوب بعد از عمل جراحی و ترمیم بینی جراحی شده

علت درد بعد عمل بینی

احساس درد بعد از عمل بینی یکی از مواردی است که بسیاری از افراد را از انجام جراحی باز می دارد بیشترین علت درد ممکن است که به علت پانسمان داخل بيني باشد که فرد در این حالت احساس سنگيني و درد خفيف در ناحيه صورت و پيشاني دارد با توجه به این که این نوع درد بسیار خفیف است از این رو پزشک توصیه می کند تا با استفاده از مسکن هاي ساده اي مانند استامينوفن درد را کنترل کنید.

علت درد بعد عمل بینی

یکی از بزرگترین موانع بسیاری از افراد برای جراحی ترس از درد و عوارض پس از عمل است که می توانید با مراجعه به کلنیک های زیبایی و انجام تحقیق درباره پزشک و نوع جراحی خیالتان را از بابت درد و عوارض راحت کنید در مراجعه به کلینیک ها و صحبت با بیماران متوجه خواهید شد که اکثر بیماران پس از عمل از میزان بالای راحتی خود در دوران بهبود شگفت ‌زده هستند.

معمولا احساس درد در تمام افراد به یک شکل نیست و نقش جراح نیز در شدت درد تعیین کننده است انتخاب جراح خوب در رفع ترس و درد و عوارض جراحی بسیار کمک کننده است از این رو در بیمارانی که بعد از جراحی دچار درد هستند پزشک توصیه می کند تا فعالیت های که باعث درد بیشتر در صورت و سر می شود را تا چند روز بعد از عمل محدود کنند.

راهکار کاهش درد پس از عمل بینی

همان طور که گفتیم وجود درد بعد از عمل بینی بسیار عادی است و این درد به حدی نیست که فرد را از انجام آن منصرف کند برای همین هم افراد زیادی متقاضی انجام جراحی زیبایی بینی هستند در جلسه مشاوره با بیمار پزشک وجود درد مختصر و ورم بعد از عمل جراحی بینی را بسیار طبیعی می داند و توصیه می کند تا بیمار به منظور کاهش درد از مسکن هایی که تجویز می کند در صورت بروز درد استفاده کند.  نکته مهم در رفع درد در جراحی بینی توجه به این مورد است که پزشک بیمار را از مصرف آسپیرین یا داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن، ادویل و نوپرین که باعث رقیق شدن خون و افزایش خون ریزی می شود منع می کند.

معمولا بهتر است تا بیمار برای رفع عوارض و درد ناشی از عمل نکات مهمی را رعایت نماید که این نکات عبارتند از :

•  استفاده از کیسه یخ بر روی چشم ها برای رفع کبودی و ورم در ۲۴ ساعت اول پس از عمل
  •  شستشوی بینی در چند نوبت با محلول سرم نمکي براي بهتر شدن تنفس
  •  جلوگیری از تخليه ترشحات بيني با فشار
  •  خودداری از انجام فعالیت های سنگین
  •  خودداری از قرار گرفتن در معرض آفتاب چند روز بعد از جراحی
  •  پرهیز از هرگونه ضربه و فشار به بینی در طي روزهاي اول پس از عمل
  •  از فعاليت هاي بدني شديد و ورزش هاي سنگين اجتناب شود
  •  بهتر است تا از غذاهایی مانند سوپ و انواع حلیم و نرم که نیاز به جویدن ندارد استفاده کرد
  •  در زمان عطسه باید که عطسه با دهان باز انجام شود
  •  در شستشوی صورت باید از خیس شدن پانسمان خودداری کنید