بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل

Rate this post

پیش از اینکه علل بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل را بررسی کنیم برای درک بهتر شما به توضیح مختصر ژنیکوماستی و علل ایجاد ژنیکوماستی در مردان می پردازیم.

ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی به بزرگی سینه در مردان گفته می شود که از تجمع توده های چربی در ناحیه سینه ابجاد می شود و گاهی با درد همراه است. بیشترین مبتلایان به ژنیکوماستی مردان، جوان و نوجوانان هستند که معمولا در یک سینه ایجاد می شود. اما نوع دیگری از ژنیکوماستی که در دوران پیری گریبان گیر مردان می شود هر دو سینه را درگیر می کند. اکثرا در دوران پیری همه مردان دچار عارضه ژنیکوماستی می شوند. افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند نگران بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل هستند.

برای اطلاع از هزینه کوچک کردن سینه مردان می توانید به لینک مراجعه کنید.

بزرگی سینه در نوجوانان و جوانان سبب خجالت و در نتیجه منزوی شدن آن ها می شود به همین دلیل بیشتر مردانی که به این عارضه دچار هستند سعی در رفع هر چه سریعتر آن دارند چرا که چنین افرادی در اجتماع و مکان های عمومی امنیت روحی ندارند و این امر سبب می شود از حضور در مکان های عمومی مانند استخر، باشگاه و… امتناع کنند. بسیاری از مردان با ورزش و رژیم غذایی سعی دارند ژنیکوماستی خود را از بین ببرند اما این دو روش تا حدودی می توانند ژنیکوماستی را مهار کنند و چنان تاثیر چشم گیری بر روی ژنیکوماستی ندارند. در نتیجه کسانی که قصد دارند هر چه زودتر از شر بزرگی سینه خلاص شوند ورزش و رژیم غذایی را نمی پسندند زیرا همانطور که گفته شد مدت زمان زیادی لازم است تا از این روش ژنیکوماستی از بین برود. اما راه سریع و آسان از بین بردن ژنیکوماستی در مردان چیست؟نمونه کار جراحی سینه آقایان

اصلی ترین و سریع ترین راه درمان بزرگی سینه جراحی ژنیکوماستی است. البته بسیاری از مردان از عوارض بعد از عمل ژنیکوماستی بیم دارند به همین دلیل برای انجام جراحی دچار شک می شوند اما لازم به ذکر است که، پیش از عمل ژنیکوماستی چندین جلسه مشاوره توسط پزشک به شما احتصاص داده می شود و در طی این مشاوره ها بهترین راه از بین بردن ژنیکوماستی شما شناسایی و انتخاب می شود. اگر پزشک شما تشخیص دهد که ژنیکوماستی باید با عمل از بین برود پس شما موظف به انجام آزمایشاتی مانند آزمایش هورمونی، ماموگرافی، سونوگرافی پستان و کلیه خواهید بود.

علت بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل

پس از جراحی ژنیکوماستی پزشک از بیمار می خواهد تا جایی که ممکن است دچار نوسان وزن نشود و وزن خود را کنترل کند به همین دلیل است که بسیاری از افراد گمان می کنند نوسانات وزن سبب بازگشت ژنیکوماستی می شود اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که عمل ژنیکوماستی یک عمل غیر قابل بازگشت بوده و بیمار پس از انجام جراحی می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

البته رعایت نکاتی که پزشک به بیمار گوشزد کرده ضروری است. در نتیجه جای هیچ نگرانی وجود نداشته و فردی که عمل ژنیکوماستی انجام داده است نباید نگران بازگشت ژنیکوماستی و توده های چربی سینه خود شود. البته همانطور که شد رعایت نکاتی مانند مصرف نکردن مواد مخدر، مشروبات الکلی و همچنین دارو هایی که هورمون زنانه را در مردان افزایش می دهند و… پس از عمل الزامی است.

بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل در بسیاری از ورزشکاران که داروهای هورمونی مصرف می کنند دیده می شود. در نتیجه این ورزشکاران باید برای جلوگیری از بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل در مصرف داروهای بدنسازی دقت بیشتری داشته باشند.

علت بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل

عوامل ایجاد ژنیکوماستی در مردان

از عوامل موثر ایجاد ژنیکوماستی در مردان می توان به تغییر هورمونی، افزایش وزن، بیماری های کبدی، مصرف دارو ها به صورت خود سرانه و بدون تجویز پزشک مانند استروئیدهای آنابولیک، مصرف مواد مخدر و ماریجوانا، شرایط ارثی و… اشاره کرد. بسیاری از نوزادان نیز در حین تولد به ژنیکوماستی دچار هستند که به آن ژنیکوماستی دوران کودکی گفته می شود که معمولا این نوع ژنیکوماستی پس از گذشت چندین هفته پس از تولد از بین می روند و نیازی به مصرف دارو نیست.

تجارب خود را از بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل با ما در میان بگزارید آیا شما عمل ناموفقی از جراحی سینه آقایان داشته اید؟


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

دیدگاه

  1. فعاد

    سلام من ژنیکوماستی داشتم بخاطر از هورمون ها استفاده میکردم بعدن عمل کردم بعد از مدت کوتاه درباره برگشت نمیدانم چی کار کنم آیا دوباره عمل کنم

    پاسخ
    • sadmind

      بهتر است به پزشک خود برای درمان مجدد مراجعه کنید. ممکن است به درستی تخلیه نشده باشد.

      پاسخ