ترس و استرس قبل از عمل بینی

ترس و استرس قبل از عمل بینی
Rate this post

ترس و استرس قبل از عمل بینی امری طبیعی بوده و هیچ ارتباطی با سن و سال بیمار ندارد. عمل بینی که یک عمل زیبایی محبوب در ایران به شمار می آید سالیانه متقاضیان زیادی در میان مردان و زنان و حتی نوجوانان ۱۸ ساله دارد. عمل بینی گاهی به دلیل وجود مشکلات تنفسی و در بیشتر مواقع نیز برای رفع ایراد های ظاهری بینی مانند قوز، انحراف، بزرگی بینی و… انجام می شود. اما سوالی که برای همه ما پیش می آید این است که چرا با وجود فراگیر شدن عمل زیبایی بینی بسیاری از افراد همچنان از انجام این عمل ترس دارند و علت ترس و استرس قبل از عمل بینی چیست. این ترس و استرس به حدی است که حتی شاید به دلیل همین ترس و استرس پشیمان شوند و برای عمل جراحی اقدام نکنند؟
اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید که ترس و استرس قبل از عمل بینی سبب ایجاد شک و دو دلی در تصمیم گیری شما شده است تا پایان این مقاله را مطالعه کنید تا پاسخ تمامی سوال های خود را بیابید و بدون هیچ ترس و استرسی بهترین تصمیم را بگیرید.

علت ترس و استرس قبل از عمل بینی

همه ما به خوبی می دانیم که پیش از حل هر مشکل و ترسی باید علت را جویا شد. به عبارت دیگر باید علت ترس و استرس قبل از عمل بینی را ریشه یابی کرد. تا زمانی که علت ترس مشخص نباشد به هیچ عنوان نمی توان برای رفع آن ها قدم برداشت چرا که پس از ریشه یابی می توان برای هر مشکل، راهکاری مناسب ارائه داد و به این صورت اطمینان لازم در فرد ایجاد شده و به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که آیا برای انجام چنین عملی اقدام کند یا خیر. در ادامه دلالیل اصلی ایجاد ترس در افراد را بررسی می کنیم.
ترس از بیهوشی: بسیاری از افرادی که دچار ترس و استرس هستند گاهی بیمارانی را دیده اند که پس از انجام عمل در شرایط نامساعدی قرار گرفته اند و به آن ها تلقین شده است که شاید برای ما هم چنین اتفاقی رخ دهد.
۹۰ درصد استرس بیماران ناشی از ترس از بیهوشی است اما خبر خوبی که برای چنین بیمارانی داریم این است که بیهوشی در بیماران قشر جوان بدون عارضه بوده و جای هیچ نگرانی نیست زیرا همانطور که می دانید بیشترین مخاطبان عمل بینی دختر ها و پسر های جوان هستند و می توان گفت خطر بیهوشی در سنین پایین صفر است.

علت ترس و استرس قبل از عمل بینی

البته بیمارانی نیز هستند که سابقه بیماری های تنفسی مانند آسم، مشکل قلبی و… دارند و یا دارو های خاصی مصرف می کنند که در این صورت در اولین جلسه مشاوره باید سوابق تمام بیماری ها و مصرف دارو های خاص توسط بیمار در اختیار پزشک قرار داده شود. در صورت امکان تدابیری از سوی پزشک اتخاد شده و به این صورت می توان ریسک بیهوشی را تا حد زیادی کاهش داد. البته قابل ذکر است که بیمار در جریان تمام تصمیم گیری ها و روش های بیهوشی قرار می گیرد.

عدم کسب نتیجه دلخواه پس از عمل: نرسیدن به ظاهر دلخواه بینی پس از عمل نیز جزو آن دسته از دغدغه هایی است که ذهن بیشتر بیماران را به خود درگیر کرده است. ممکن است بیمار اشخاصی را دیده باشد که پس از عمل بینی آن ها با ایراد های زیادی رو به رو شده و این امر سبب ترس وی از انجام عمل زیبایی بینی شده است.

اما بهتر است بدانید رهایی از این ترس بزرگ تنها با انتخاب یک پزشک ماهر و با سابقه امکان پذیر است. حتما سعی کنید پیش از انتخاب جراح بینی تحقیقات لازم را انجام دهید و نمونه کار ها و میزان عمل های موفق او را بررسی کنید. حتی می توانید با بیماران پزشک مورد نظر نیز ملاقات کرده و میزان رضایت آن ها را از عمل بینی خود جویا شوید.

توصیه ما به شما این است که هیچگاه بینی و زیبایی خود را فدای قیمت نکنید زیرا امروزه بسیار مشاهده شده است که پزشکانی هستند برای جذب مشتری با قیمت بسیار پایین و دور از تصور به عمل جراحی بینی می پردازند. فریب خوردن بیماران به دلیل قیمت پایین جراحی و مراجعه به چنین پزشکانی دلیل اصلی بروز مشکلات رایج بعد عمل بینی است که جبران ناپذیر است، بسیاری از بیماران بدون تحقیق و توجه به سابقه پزشک به آن ها مراجعه کرده و با عواقب غیر قابل جبرانی مواجه می شوند.
در نتیجه لازم به ذکر است که ممکن است پزشک های با سابقه و ماهر با هزینه زیادی جراحی بینی شما را انجام دهند اما توجه داشته باشید که پزشک با سابقه در طول جراحی های خود با چالش های زیادی رو به رو شده و مطمئنا مهارت زیادی در خلق یک بینی زیبا و متعادل با سایر اجزای صورت دارد.

اقدامات شب قبل عمل بینی برای کاهش استرس قبل عمل بینی

برای کاهش ترس و استرس قبل از عمل بینی، تمامی دارو های تجویز شده توسط پزشک را از داروخانه تهیه کنید به عبارت دیگر تمامی لوازم و دارو های مورد نیاز برای عمل را تهیه کرده چرا که اینکار تا حدود زیادی از استرس شما می کاهد.
بینی و صورت خود را به مدت ۳ دقیقه با بتادین شستشو دهید.
همچنین توصیه می شود برای کاهش استرس شب قبل از عمل، استراحت کافی داشته باشید و سعی کنید بخوابید البته کسانی هستند که ممکن است به دلیل داشتن استرس بیش از حد خوابشان نبرد به همین دلیل با پزشک خود مشورت کرده و در صورت موافقت وی از قرص آرام بخش استفاده کنید.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*