مشکلات رایج بعد عمل بینی

مشکلات رایج بعد عمل بینی چیست

افرادی که می خواهند عمل بینی انجام دهند معمولا ترس و نگرانی از مشکلات عمل دارند و می خواهند بدانند مشکلات رایج بعد عمل بینی چیست و آیا بعد از عمل بینی سختی بسیاری را تحمل می کنند و عوارض عمل بینی چیست؟

معمولا یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در انجام جراحی های زیبایی و مخصوصا جراحی بینی علاوه بر انتخاب جراح مناسب نتیجه جراحی است که باید بگوییم با توجه به نوع جراح در صورتی که در جراحی بینی جراحی با دقت و حساسیت بالا انجام شود مطمئنا نتیجه حاصل رضایت بخش خواهد بود نکته جالب این که نوع پوست بیمار هم در نتیجه زیباییی عمل نقش دارد معمولا بیمارانی که پوست بینی آن ها خیلی ضخیم یا خیلی نازک باشد جراحی بینی آن ها معمولا کمی دشوار است. از مهم ترین مواردی که باعث می شود تا فرد در انجام جراحی دچار استرس و یا پشیمانی شود مشکلات رایج بعد عمل بینی است که ما در این بخش به تمامی مواردی که ممکن است بعد از جراحی در فرد ایجاد شود اشاره می کنیم.

انواع مشکلات رایج بعد عمل بینی

•  احساس درد پس از جراحی بینی
    از شایع ترین مواردی که ممکن است بعد از عمل بینی بیشتر افراد آن را تجربه کنند احساس درد است که خوشبختانه این درد بسیار خفیف است و به راحتی و با کمک مسکن هایی چون استامینوفن و قرص سرما خوردگی هر چهار یا شش ساعت به راحتی رفع می شود. برای تسکین درد بهتر است تا از کیسه یخ استفاده کنید در صورت بروز درد زیاد بهتر است حتماً با پزشک تماس بگیرید.
  •  آبریزش بینی پس از جراحی
    بعد از جراحی بینی با توجه به این که ممکن است تغییراتی در بینی به وجود بیاید وجود ورم بسیار عادی است از شایع ترین مشکلات رایج بعد عمل بینی که ممکن است بعد از جراحی به وجود بیاید عطسه یا آبریزش بینی است که باید بگوییم عطسه و ابریزش بینی ممکن است که به علت وجود ورم و مش داخل بینی باشد که برای فرد می تواند بسیار آزار دهنده باشد، بسیاری از بیماران نگران تغییر حالت بینی هستند که باید بگوییم که عطسه خطری برای عمل بینی ندارد و مشکلی در شکل بینی ایجاد نمی کند. از این رو بهتر است تا برای جلوگیری از عطسه های مکرر از قرص سرماخوردگی بزرگسالان هر ۶ ساعت و یا قرص تلفاست شبی یکی عدد مصرف کنند.
  •  خونریزی و تورم پس از جراحی بینی
    در صورتی که جراحی بینی توسط یک جراح ماهر انجام شود معمولا بیمار دچار خونریزی بسیاری کمی می شود بیشترین علت خونریزی، دستکاری بد و ناشیانه حین عمل بینی است. برای رفع ورم و جلوگیری از بروز خونریزی بهتر است تا بعد از عمل، به مدت چند روز از کیسه یخ استفاده کنید. بهتر است موقع خوابیدن از ۲ بالشت زیر سر برای کاهش ورم و خونریزی استفاده کنید در صورت بروز خونریزی بهتر است تا هر شش ساعت از قطره قطره اکسی متازولین و فنیل افرین استفاده کنید در صورت قطع نشدن حتما به پزشک مراجعه کنید. بهتر است برای عمل بینی و کاهش مشکلات رایج عمل بینی جراح مناسبی را انتخاب کنید.
  •  تنفس سخت پس از جراحی بینی
    بسیاری از افراد از بروز ورم و یا آبریزش و عطسه که باعث بروز مشکل در تنفس می شود در ماه های اول بعد از جراحی رنج می برند که باید بگوییم این علائم در ماه های اول طبیعی است برای رفع این مشکل شستشوی بینی با سرم نرمال سالین به طور مرتب دو بار در روز علاوه رفع مشکل تنفسی به کاهش تورم نیز کمک می کند.

انواع مشکلات رایج بعد عمل بینی

•  کاهش ورم بصورت نامتقارن
    معمولا ورم تا ۶ ماه بعد از جراحی نیز وجود دارد اما نه به شدت ماه های اول جراحی بلکه رفته رفته کاهش پیدا می کند از این رو بیمار باید برای رسیدن به نتیجه جراحی بینی خود و تا کاهش کل ورم ها ۶ ماه تا یک سال را صبر کند.
  •  جای چسب روی بینی
    بعد از انجام جراحی این خود بیمار است که نقش زیادی را در نتیجه جراحی بینی دارد یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی را در نتیجه جراحی دارد چسب زدن پس از جراحی بینی است که این کار از مهمترین نکات مراقبت بعد از عمل بینی می باشد.
  •  تامپون و خارج کردن آن پس از عمل بینی
    بعد از جراحی بینی برای جلوگیری از خونریزی داخل بینی و شکل گیری، کاهش تورم از تامپون یا مش که نوار گاز زرد رنگی است استفاده می شود که ممکن است خارج کردن آن باعث بروز درد شود از این رو بهتر است تا این کار توسط خود جراح بینی روز سوم بعد از انجام شود.
  •  برداشتن گچ
    جراح بعد از انجام جراحی و برای فرم دادن بینی و محافظت از آن از گچ روی محل بینی استفاده می کند که اسپلینت یا گچ بعد از ده روز برداشته می شود که برداشتن آن اصلاً درد ندارد. وجود ورم بعد از برداشتن اسپلینت بسیار طبیعی است و از این رو جای نگرانی وجود ندارد زیرا ورم تا ۶ ماه باقی می ماند.

نتیجه گیری این که :
با توجه به مواردی که درباره عوارض و یا مشکلات رایج بعد از جراحی بینی گفتیم جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی است که این جراحی بسیار بی عارضه و کاملا ایمن می باشد. و بروز این مشکلات در افرادی که جراحی را انجام می دهند کاملا طبیعی بوده و از این رو برای اکثر افراد نیز اتفاق می افتد اما در صورتی که این مشکلات رفع نشود بهتر است تا آن را با جراح بینی خود در میان بگذارید.