دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی
Rate this post

دوران نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی

امروزه یکی از بزرگترین مشکلات افراد و به ویژه خانم هایی که زایمان های متعدد داشته اند علاوه بر شکم افتاده داشتن پهلو های آویزان و اندامی بسیار نامتناسب است که ابدومینوپلاستی یا زیبایی شکم از جمله جراحی هایی است که با رفع این معظل بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است ما در این بخش به موارد مهمی که باید در دوره دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی به آن توجه شود اشاره می کنیم.

بیمار بعد از جراحی و در دوران دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی معمولا بعد از یک شب استراحت در بیمارستان مرخص می شود. داشتن همراه برای بیمار در این مواقع بسیار ضروری است با کمک همراه خود بیمار بایستی حدود یک ربع پیاده روی بسیار آرام انجام دهد انجام پیاده روی بسیار مناسب است و کمک می کند تا فرد علاوه بر رفع خطر آمبولی بتواند در بلند شدن و نشستن نیز درد  کمتری را احساس کند. برای سپری کردن دوره نقاهت و نتیجه بهتر از جراحی بهتر است تا به تمام نکاتی که پزشک به شما توصیه می کند توجه کنید.

در مورد ابدومینوپلاستی شکم بدانید

  •  استفاده از گن مناسب : یکی از کارهایی که در دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی حتما باید انجام دهید استفاده از گن است. بیشتر افراد ممکن است که به دلیل احساس درد بعد از ابدومینوپلاستی در ناحیه زیر شکم نتوانند تا از گن استفاده کنند اما استفاده از گن مناسب ترین راه کار برای جمع کردن شکم است پس بهتر است برای بهبودی هر چه سریع تر علاوه بر تعویض پانسمان جای زخم و بخیه ها از گن مناسبی استفاده کنید.
  •  محدودیت انجام فعالیت : بهتر است تا برای جلوگیری از هر گونه آسیبی با توجه به توصیه های پزشک تا یک ماه از انجام فعالیت ‌های قدرتی پرهیز کند
  •  جلسات پیگیری درمان:  برای نتیجه گیری بهتر از جراحی ابدومینوپلاستی بهتر است تا یک هفته بعد از جراحی نزد جراح خودتان ویزیت شوید علاوه بر معاینه محل برش درن ها و بخیه ها نیز در این ویزیت برداشته می شود و شما به راحتی می توانید در خانه راه بروید .
  •  استراحت : در دوران در دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی و هنگام خواب بهتر است برای کمتر کردن فشار از روی پوست شکم چند بالش را زیر زانو های خود قرار دهید
  •  رژیم غذایی مناسب:  استفاده از غذا های چرب را محدود کنید و برای جلوگیری از تجمع چربی در محدود شکم بهتر است تا از غذا هایی با فیبر مناسب استفاده کنید دریافت کالری مناسب به تناسب اندام کمک می کند.
  •  مایعات بنوشید : بهتر است تا به اندازه کافی مایعات مصرف کنید مصرف مایعات کمک می کند تا موارد اضافی بدن خود را دفع کنید و دچار یبوست نشوید .
  •  مدیریت درد : معمولا  احساس درد و ناراحتی بعد از جراحی ابدومینوپلاستی فقط در روزهای ابتدایی می تواند آزار دهنده باشد از این رو بهتر است تا با مصرف مسکن های مناسب میزان درد را به راحتی کنترل کنید راه رفتن به کم شدن درد بسیار کمک می کند از این رو بهتر است تا روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید.

اگر قصد این عمل را دارید و می خواهید اطلاعات کاملی را در خصوص هزینه ها کسب کنید می توانید به لینک قیمت ابدومینوپلاستی مراجعه کنید و اطلاعات کاربردی در خصوص این عمل بدست آورید.

مهم ترین نکات در دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

  •   وجود ورم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی کاملا طبیعی است بسیار از افراد ممکن است تا این ورم را تا یک ماه بعد از آن نیز احساس کنند که باید بگوییم برای رفع ورن مناسب ترین راه ها نوشیدن زیاد مایعات، دوش گرفتن به طور منظم، قطع مصرف سدیم و تحرکت داشتن  به اندازه کافی است که باعث بهبود گردش خون و کاهش ورم در قسمت های مختلف بدن می شود.

مهم ترین نکات در دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

  •  بعد از جرای داشتن استراحت مطلق به هیچ وجه به بیمار توصیه نمی شود از این رو بهتر است تا بعد از جراحی با کمک فرد و یا در هنگام راه رفتن با واکر برای این که به زخم فشار زیادی وارد نشود و اسکار تان اذیت نشود کمی با حالت خمیده راه بروید. راه رفتن با واکر فشار بر روی زخم را کمتر می کند از این رو سعی کنید تا در دوره نقاهت خود از عصا یا واکر در هنگام راه رفتن استفاده کنید.
  • استفاده از گن را فراموش نکنید بهتر است تا ۱۰ روز بعد از عمل اط یک گن مناسب برای جمع کردن شکم خود استفاده کنید گن های یک سره و مایو مانند مناسب ترین نوع هستند
  •  پرهیز از مصرف فست فود ها و مواد غذایی پرکالری
  • پرهیز از نوشیدنی های الکی و ترک مصرف دخانیات

 


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*