درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی

علت درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی چیست

از مناسب ترین و تاثیرگذار ترین جراحی های زیبایی اندام که امروزه بسیار مورد توجه است می توان به جراحی زیبایی شکم یا همان ابدومینوپلاستی اشاره کرد که در این روش که درد زیادی نیز ندارد با بیهوش کردن بیمار جراح برای تخت کردن شکم و پهلو ها چربی های شکم را تخلیه و پوست شکم را می کشد که این جراحی مناسب ترین روش برای خانم هایی است که دارای شکم شل و آویزان هستند بیشتر افتادگی های شکم بر اثر بارداری های متعدد است. مناسب ترین کاندید برای این جراحی افراد با شکم شل و افتاده است طول مدت عمل در مورد ابدومینوپلاستی کامل ۳ الی ۴ ساعت است. بسیاری از افراد که می خواهند ابدومینوپلاستی انجام دهند با این سوال مواجه اند که علت درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی چیست و چگونه می توانند درد بعد ابدومینوپلاستی را کاهش دهند.

جراحی ابدومينوپلاستی از جراحی هایی است که نیاز به برش و بخیه دارد و روش جراحی به این شکل که جراح متخصص، پوست بیمار را از ناف تا زیر شکم به صورت کامل بر می دارد و پس از تخلیه چربی با قرار دادن ناف در جای خودش پوست را بعد از کشیدن به هم بخیه می زند. در پایان عمل و پس از دوخته شدن پوست، جراح برای تخلیه خونابه ها از درن استفاده می کند و خونابه ها را طی روز های بعد از عمل از زیر پوست خارج کرده و هر روز تخلیه می گردد. مدت زمان باقی ماندن درن در بدن ۳ الی ۵ روز است و بعد از آنکه میزان خونابه های تخلیه شده کم شد، خارج می شود.

روش های نوین کوچک کردن شکم ابدومینوپلاستی

احساس درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی در این جراحی در روزهای ابتدایی عمل کاملا طبیعی است و با مصرف مسکن به راحتی تسکین پیدا می کند با توجه به نوع جراحی در این جراحی بیمار باید از استراحت مطلق پرهیز کند و از فردای جراحی پیاده روی هر چند کوتاهی را در منزل انجام دهد تا در روز های بعدی درد کمتری را داشته باشد.

موارد منع جراحی آبدومینوپلاستی

• افرادی که کمتر از ۱ ماه است که فارغ شده اند
  •  خانم های باردار
  •  افرادی که به دنبال لاغری با این روش هستند
  • بیماران دیابتی و عفونی
  •  افراد مبتلا به بیماری ایمنی
  •  افراد دارای مشکلات گوارشی
  • افرادی که از دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند

برای اطلاع از موارد موثر بر روی قیمت این جراحی به قیمت ابدومینوپلاستی مراجعه کنید.

کاهش درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم ( ابدومینوپلاستی )

•  اجتناب از استراحت مطلق و انجام پیاده روی به منظور کاهش تورم و کاهش احتمال تشکیل لخته در پا
  •  پرهیز از انجام فعالیت های سنگین
  •  بهتر است تا از ایستادن های طولانی مدت بپرهیزید و  با اجازه جراح شکم خود برای کاهش میزان درد به روی محل بریدگی و احتمال باز شدن لبه های زخم ، به صورت خمیده و دولا در هفته اول راه بروید.
  •  برای جلوگیری از آمبلی و خطر ایجاد لخته خون بهتر است تا روزهای اولیه بعد از عمل حداقل ۳ بار راه بروید.
  •  برای کاهش درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی از داروهای مسکن و خواب آور جهت کاهش درد خود استفاده  کنید.
  •  در هفته های اول از رانندگی بپرهیزید
  • برای جلوگیری از احتمال خونریزی از انجام کارهایی که فشار خون را بالا برده  یا مصرف مواد و داروهایی که باعث انعقاد خون می شود خودداری نمایید.
  • از یرداشتن اجسام سنگین جداً خودداری کنید.
  • ز انجام فعالیت های کششی بعد از ابدومینوپلاستی پرهیز کنید.
  • با توجه به نوع جراحی بهتر است تا حداقل به مدت ۴ هفته فعالیت ها و تمرینات شدید و فعالیت جنسی و سایر فعالیت های قلبی عروقی را تعطیل کرد و بعد از ۴ هفته مجدد پیگیری نمود.

نکات مهم بعد از عمل برای کاهش درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی و سایر عوارض دیگر

• استفاده از گن را بعد از جراحی فراموش نکنید بهتر است تا برای جلوگیری از خونریزی و لخته شدن خون به وسیله ایجاد فشار یکنواخت بر روی شکم گن بپوشید.
  •  داشتن ورم ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از عمل ابدومينوپلاستي طبیعی می باشد.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب ترین راه کار برای تثبیت وزن و جلوگیری از انباشت مجدد چربی است
  • راه رفتن را بهتر است پس از مرخص شدن و از همان روز شروع کنید.
  • با گذشت زمان و به مرور سرعت پیاده روی خود را افزایش دهید تا درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی کاهش یابد.
  • پس از گذشت بیست روز می توانید سرعت پیاده روی خود را افزایش دهید و از ورزش های سبک هوازی استفاده کنید.

نکات مهم بعد از عمل برای کاهش درد بعد از عمل ابدومينوپلاستی