تشخیص ژنیکوماستی

تشخیص ژنیکوماستی
Rate this post

درمان و تشخیص ژنیکوماستی

در مبحث درمان و تشخیص ژنیکوماستی باید بگوییم که از آن جایی که فرم سینه و شکل آن تاثیر بسیار زیادی را در زیبایی اندام دارد و این موضوع در نزد آقایان نیز مانند خانم ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ممکن است بسیاری از افراد را دیده باشید که دارای سینه های بسیار درشتی هستند و این در واقع به علت بزرگ شدن خوش‌خیم پستان مردانه و ناشی از افزایش بافت مجرای استروما و یا چربی است که به آن ژینکوماستی که نوعی بیماری سینه در مردان است گفته می شود.

مهم ترین عارضه ی این نوع بیماری تغییر سایز سینه مردان است که نسبت به دیگر افراد بسیار بزرگ تر از حد معمول است پس منظور از ژنیکوماستی بزرگی بیش از حد سینه مردان است معمولا شایع ترین علت آن هم ناشی از تغییرات هورمونی دوران بلوغ است که ممکن است رشد سینه در بیشتر مردان در دوره بلوغ موقتی و در برخی نیز دائمی باشد.

افزایش بیش از حد وزن از اصلی ترین عوامل رشد سینه می باشد که این عارضه بسیار می تواند بر روی اعتماد به نفس فرد و روحیات او تاثیر گذار باشد و باعث اضطراب و استرس ، خود ‌سرزنشی و خجالت، مشکلات عملکردی، ناراحتی روانی و مشکلات شدید اجتماعی شود. از این رو درمان و تشخیص ژنیکوماستی باید هر چه سریع تر انجام شود.

برای اطلاع از هزینه عمل ژنیکوماستی می توانید به بخش هزینه عمل مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نحوه تشخیص ژنیکوماستی

درباره تشخیص ژنیکوماستی گفتیم که این عارضه در قسمت بافت پستان به وجود می آید و معمولا در افرادی که بافت پستان شان بیشتر از ۰٫۵ سانتی متر قطر داشته باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد وجود غدد لنفاوی در اطراف نوک پستان باعث رشد بیش از حد پستان می شود. که در نحوه تشخیص ژنیکوماستی انجام معاینه فیزیکی بسیار مناسب است در مراجعه به پزشک دادن اطلاعات از تاریخچه پزشکی و دارو هایی که مصرف می کنید بسیار اهمیت دارد.

پزشک بعد از معاینه برای رفع سوء ظن سرطان از بیمار می خواهد تا یک ماموگرافی انجام دهد همچنین متخصص مراقبت بهداشتی انجام آزمایش خون را برای بررسی کبد، کلیه و عملکرد تیروئید از بیمار درخواست می کند. در بسیاری از موارد نیز اندازه گیری سطح هورمون در جریان خون نیز توصیه می شود.

شایع ترین علائم بروز و تشخیص ژنیکوماستی

در بسیاری از افراد که چاق هستند بزرگی سینه کاملا طبیعی است سینه به عنوان عضوی از بدن مستعد ذخیره چربی می ‌باشد و دربسیاری از مردان چاق این بزرگی اگر به شکل طبیعی باشد شایع ترین علائم بروز ژنیکو ماستی عبارتند از :

  •  احساس درد در ناحیه سینه
  •  بروز ورم و بزرگی بافت پستان
  •  حساسیت نسبت به لمس پستان ها
  •  بروز ترشح از نوک پستان ها (ممکن است از یک و یا هر دو پستان ترشح کند)

روش های درمان ژنیکوماستی

با توجه به نوع بیماری بسیاری از افراد بر این باورند که احتمال از بین رفتن ژنیکوماستی به طور خود به خود و در طولانی مدت بسیار زیاد است که در این باره باید بگوییم که این امر به طور خود به خود برطرف نمی شود از این رو در روش های درمان ژنیکوماستی ۲ نوع درمان در نظر گرفته شده است، درمان دارویی و درمان با روش جراحی ( جراحی باز ، جراحی نوین ).

از آن جایی که بیشتر افراد با استفاده از درمان دارویی نتوانسته اند تا نتیجه مطلوب را بگیرند از این رو درمان با دارو از گزینه های درمانی حذف و روش جراحی، که از مناسب ترین و استاندارد ترین روش های درمان ژنیکوماستی است مورد  استفاده قرار می گیرد. جراحی ژینکوماستی باعث بهبود ظاهر سینه مردان با برداشتن بافت های سینه و بافت نرم همراه که ظاهر نامطلوب ایجاد می کند، می شود.

جراحی به روش باز و برداشتن بافت از روش هایی است که تا چند سال قبل برای درمان ژنیکوماستی استفاده می شد اما با در سال های جدید و به وجود آمدن متد های نوین در جراحی درمان جراحی ژنیکوماستی تغییر کرده و برای درمان امروزه از روش لیزر لیپولیز، لیپوساکشن اولترا سونیک و در بعضی موارد از لیپوساکشن معمولی استفاده می شود.

تشخیض ژنیکوماستی

انتخاب جراح برای درمان و تشخیض ژنیکوماستی

از مشکلات رایج سینه در آقایان می توان به ژنیکوماستی یا بزرگی سینه اشاره داشت که انجام این جراحی سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر ذهنی شما از خودتان خواهد شد. خوشبختانه نسبت به گذشته امروزه برای درمان روش ها و متد های نوین پزشکی پیشرفت بسیاری کرده است و بیمار می تواند تا با مراجعه به جراح پلاستیک جراحی مناسبی را زیر نظر یک پزشک جراح مطمئن انجام دهد. همه افراد دوست دارند که برای درمان ژنیکوماستی به بهترین جراح ژنیکوماستی مراجعه کنند.

نخستین و مهمترین اقدام، انتخاب یک جراح قابل اعتماد و توانمند در این زمینه است و جراح پلاستیک می تواند به منظور زیبائی یا با هدف بازسازی با بر گرداندن تغییرات مربوط به رشد سینه مردان، سایز سینه را کوچک تر از قبل کند و سینه شما عادی به نظر برسد. با توجه به تعداد زیاد پزشکان موفق در این زمینه انتخاب جراح برای درمان و تشخیض ژنیکوماستی نیاز به تحقیق و بررسی بسیاری را دارد که می توانید تا با مراجعه به موتور های جستجو و یا مراجعه به کلینیک های این جراحان تحقیقاتی مناسبی را انجام داده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید .

دوران نقاهت بعد از عمل ژینکوماستی

  •  انجام فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون، غذا درست کردن و مطالعه  و پرهیز از انجام فعالیت های سنگین بعد از جراجی به مدت ۱ ماه
  •  از وارد کردن فشار و یا بر داشتن اجسام سنگین اجتناب کنید
  •  برای التیام یافتن برش ها بایستی تا از مصرف دخانیات خودداری کنید
  •  رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید
  •  در صورت درد مصرف داروهای مسکن را فراموش نکنید

 

 


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*