کارهایی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید انجام داد

کارهایی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید انجام داد
Rate this post

افراد همیشه به دنبال راه هایی هستند تا به راحتی بتوانند از شر چربی های انباشت شده در شکم و یا پهلو خلاص شوند از این رو ممکن است تا برای از بین بردن این چربی ها انجام ورزش ها و فعالیت های سخت در باشگاه و رژیم غذایی و . . .  را در برنامه هفتگی خود داشته باشند

بسیاری از چربی ها ممکن است تا با انجام ورزش های سخت و رژیم های غذایی همچنان در نواحی شکم و پهلو باقی بماند از این رو امروزه و با توجه به روش های نوین پزشکی جراحی زیبایی شکم یکی از مناسب ترین اقدامات برای رفع این چربی های انباشت شده است.

از این رو یکی از معروف ترین جراحی های نوین امروزی که مورد استقبال بسیاری از افراد نیز قرار گرفته است جراحی آبدومینوپلاستی است که این روش مناسب ترین روش برای افرادی است که دچار افتادگی قابل توجهی در قسمت پوست و شلی عمده ی عضلانی در ناحیه شکم هستند.

در مورد ابدومینوپلاستی شکم بدانید

برنامه زمانی بهبودی هفتگی و مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی

با توجه به نوع جراحی پزشک برای بهبودی کامل بیمار زمان بندی خاص و رعایت مراقبت بعد ابدومینوپلاستی را توصیه می کند. از این رو و با توجه به نکات مهم در این رابطه رعایت آن ها می تواند بسیار موثر باشد پس بهتر است تا تمام نکات قبل از جراحی را برای گرفتن نتیجه بهتر رعایت نمائید. دقت کنید که عمل ابدومینوپلاستی می بایست توسط جراحان پلاستیک انجام شود و دیگر جراحان مهارت کافی در عمل شکم را ندارد. بهترین جراح ابدومینوپلاستی فردی است که جراح پلاستیک و زیبایی باشد/

هفته اول: با توجه به سنگینی این نوع جراحی بهتر است تا از انجام کارهای سنگین پرهیز کنید با توجه به این که لایه ماهیچه و لایه پوست بعد از جراحی ضعیف است ممکن است تا به راحتی صدمه  ببیند  از این رو پوشیدن گن مناسب ترین راه برای کاهش کبودی و شکل‌گیری بهتر بدن می ‌شود .

هفته دوم:  از آن جایی که راه رفتن آرام خطر ریسک لخته را کمتر می کند از این رو بهتر است تا در هفته دوم راه رفتن را تمرین کنید سعی کنید که  آرام و آهسته چند بار در روز بلند شده و در خانه راه بروید.

هفته سوم:  معمولا بعد از ۳ هفته بعد از ابدومینوپلاستی نسبت به هفته های ابتدایی بسیار بهبود پیدا کرده اید در این هفته می‌توانید راه بروید و فعالیت های سبک تان را در خانه انجام دهید فراموش نکنید که شما هنوز برای کارهای بیرون خانه آمادگی لازم را ندارید. از این رو  بهتر است تا از رانندگی کردن در این هفته اجتناب کنید.

هفته چهارم:  در این هفته اکثر بیماران می ‌توانند تا به فعالیت های بیرون از خانه بپردازند. اما توصیه می شود تا چیز های سنگین ‌تر از ۲ کیلوگرم را در این هفته بلند نکنید و مراقبت بعد ابدومینوپلاستی را رعایت کنند.

هفته پنجم: مناسب ترین زمان برای مراجعه بعد از هفته اول بعد از عمل هفته ۵ است در این هفته یک جلسه پیگیری دیگر را با دکتر خود داشته باشید تا پیشرفت و بهبود تان در ظرف این یک ماه را ارزیابی نماید.

با توجه به این که روند بهبودی در افراد مختلف بسیار متفاوت است در بسیاری از افراد ممکن است تا دوره نقاهت در مقایسه با سایر افرادی که این جراحی را انجام داده اند طولانی تر شود.

برای اطلاع از هزینه های این عمل زیبایی می توانید به صفحه قیمت ابدومینوپلاستی مراجعه کنید.

مراقبت بعد از ابدومینوپلاستی

نکات مهم مراقبت بعد ابدومینوپلاستی

  •  بسیاری از افراد با گذشت ۱ ماه از جراحی ممکن است تا در قسمت های از شکم خود ورم داشته باشند که جای نگرانی وجود ندارد و کاملا طبیعی است. که مناسب ترین روش های رفع ورم عبارتند از : نوشیدن زیاد مایعات، دوش گرفتن به طور منظم، قطع مصرف سدیم و تحرکت داشتن است که باعث بهبود گردش خون می‌شود.
  •  دوش آب ولرم : دوش گرفتن با آب ولرم و اجتناب از دوش آب داغ بعد از باز کردن گن در هفته بعد از جراحی مناسب ترین توصیه پزشک است. آب سرد باعث سفت شدن رگ ها می شود.
  •  هنگام خوابیدن بهتر است تا سر خود را کمی بالاتر از بدن خود قرار دهید و زانوهایتان خم باشد.
  •  در هنگام راه رفتن برای این که به زخم فشار زیادی وارد نشود و اسکار تان اذیت نشود باید کمی با حالت خمیده راه بروید.
  •  با توجه به این که راه رفتن با واکر فشار بر روی زخم را کمتر می کند سعی کنید در دوره نقاهت خود از عصا یا واکر استفاده کنید. و برای روند بهبودی ماهیچه ‌های شکم باید کمی خمیده راه بروید.
  • استفاده از لباس های تنگ در دوره نقاهت تان می تواند بسیار آزار دهنده باشد از این رو  سعی کنید از لباس زیری آزاد و راحت تری استفاده کنید.
  • رعایت یک برنامه رژیم غذایی مناسب می تواند که در داشتن سلامت جسم و نتیجه بهتر از آبدومینوپلاستی کمک کند از این رو بهتر است تا از مصرف غذا های چرب و انواع فست فود  ها اجتناب کنید با رعایت این نکات می توانید تا پس از تمام شدن دوره نقاهت از نتایج به دست آمده از ابدومینوپلاستی لذت ببرید .
  •  ممکن است که بعد از دوره نقاهت هنوز جای زخم و اسکار بر روی بدن باقی مانده باشد از این رو بهترین زمان برای رفع اسکار و جای بخیه ها بعد از بسته شدن زخم ها است پس زمانی که زخم‌ هایتان بسته شد شما می توانید برای بهبود اسکار تان روش درمانی مناسبی را انتخاب کنید.

با توجه به نکاتی که درباره مراقبت بعد ابدومینوپلاستی گفتیم این مرحله از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است از این رو توجه نکردن به این نکات می تواند که باعث بروز مشکلات شدیدی در فرد شود.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*