مراحل عمل بینی

مراحل عمل بینی
Rate this post

مراحل عمل بینی چیست

در این مقاله سعی داریم تمامی مراحل عمل بینی را مورد بررسی قرار دهیم تا از استرس ناشی از انجام عمل بینی در بیماران کاسته شود. گاهی انجام یک عمل موفقیت آمیز تا حدود زیادی به خود بیمار بستگی دارد چرا که باید قبل از عمل نکاتی را رعایت کند تا به انجام هر چه بهتر عمل کمک کند. البته انتخاب پزشکی ماهر و با تجربه در اولویت قرار دارد اما پیش از انجام عمل نیز پزشک نکاتی را به بیمار گوشزد می کند که بیمار ملزم به رعایت آن ها خواهد بود. در ادامه به بررسی این نکات مهم و همچنین دیگر مراحل عمل بینی می پردازیم.

مراحل آمادگی برای عمل بینی

مراحل عمل بینی که در راستای آمادگی انجام می شود به چندین بخش مجزا تقسیم می شود:
قبل از هر کاری شما باید پزشک ماهری را انتخاب کنید که سابقه درخشانی دارد. سپس در اولین جلسه مراجعه خود به پزشک، مشاوره هایی توسط پزشک به شما داده می شود و در این جلسه پزشک به خوبی بررسی می کند که آیا متقاضی می تواند چنین عملی انجام دهد یا خیر. موارد قابل بررسی در این جلسه عبارتند از:

مراحل آمادگی برای عمل بینی

مراحل سابقه پزشکی

مهمترین مسئله ای که همه پزشکان پیش از هر چیزی به آن توجه می کنند این است که آیا سابقه بیماری خاص، گرفتگی بینی و یا مصرف دارو های خاص را داشته اید یا خیر زیرا کسانی که دچار بیماری های خاصی مانند هموفیلی باشند در بسیاری از موارد عمل بینی برای این افراد از سمت پزشک رد می شود.

مراحل معاینه جسمانی
در این مرحله بیمار آزمایشاتی مانند آزمایش خون، تشخیص نوع پوست و ضخامت بینی و… را باید انجام دهد. با انجام این آزمایشات، پزشک به خوبی می داند باید چه تغییراتی بر روی بینی شما اعمال شود حتی میزان محکم بودن غضروف بینی را با این آزمایشات تشخیص می دهد. همچنین بررسی می کند که آیا با انجام عمل، شخص با مشکلات تنفسی رو به رو خواهد شد یا خیر.

مراحل عکس برداری
یکی  از مراحل عمل بینی گرفتن عکس قبل از عمل است. پس از انجام آزمایشات مربوطه پزشک شما را به مرکز فتوگرافی ارجاع داده تا عکس شما با نرم افزار های مخصوص تغییر داده شود و به این ترتیب پیش از انجام عمل جراحی تمامی تغییراتی که با عمل بر روی بینی شما اعمال می شود را مشاهده کنید. مزیت این کار این است که شما اگر از ظاهر نهایی بینی بر روی صورت خود راضی نباشید می توانید تصمیم خود را عوض کنید.
پس از طی تمامی مراحل عمل بینی شده فوق و مشخص شدن تاریخ عمل، توسط پزشک به شما توصیه هایی می شود که باید مدتی قبل از تاریخ انجام عمل به آن ها توجه کنید تا عملی بی دردسر داشته باشید.

  • دو هفته پیش از انجام عمل از مصرف دارو هایی مانند ایبوپرفن و دارو هایی که حاوی آسپرین است خودداری کنید چرا که این دارو ها سبب افزایش خونریزی می شوند. حدالامکان سعی کنید فقط دارو های تجویزی پزشک خود را مصرف کنید.
  •  افراد سیگاری باید در این مدت سیگار نکشند چرا که سیگار سبب طولانی شدن دوران نقاهت می شود و همچنین ممکن است بیمار را دچار عفونت های شدید کند. در نتیجه پیش از انجام عمل حتما سیگار را ترک کنید.
  • مصرف انواع ویتامین ها و مواد معدنی را شروع کنید چرا که ویتامین هایی مانند ویتامین c و آهن در بهبودی پس از عمل بسیار موثر است.
  •  یک هفته قبل از عمل گزارش کاملی از وضعیت جسمانی و سلامتی خود در اختیار پزشک قرار دهید.
  • پیش از عمل دارو های تجویز شده را تهیه کنید. همچنین کمپرس یخ را آماده کنید تا پس از عمل آن را زیر چشم و بینی خود قرار دهید.
  •  صورت را با صابون و بتادین در شب قبل از عمل بشویید. برای مو های خود به هیچ عنوان از نرم کننده استفاده نکنید.
  •  به اندازه کافی استراحت کنید. چند روز پیش از عمل از خوردن مایعات خودداری کنید اما برای بعد از عمل از قبل مقداری سوپ درست کنید.
  •  قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. صورت باید عاری از هرگونه آرایشی باشد. همچنین از به همراه داشتن جواهرات و کلیپس و… خودداری کنید و لباس های شل و راحتی بپوشید.

مراحل بیهوشی عمل بینی

بیهوشی به دو صورت بیهوشی کامل و یا بیهوشی موضعی انجام می شود. بیهوشی موضعی به بیهوشی گفته می شود که بیمار هوشیار بوده، می بیند، می شنود و فقط بینی او بی حس شده و هیچ دردی در حین جراحی احساس نمی کند.

مراحل بیهوشی عمل بینی
پس از بیهوش کردن بیمار پزشک گاهی از سوراخ های بینی عمل جراحی را شروع می کند و با استفاده از برش های داخلی تغییراتی در بینی بیمار ایجاد می کند، این روش بیشتر برای بیمارانی استفاده می شود که دارای مشکلات تنفسی هستند اما در بیمارانی که باید قوز بینی و پل بینی آن ها جراحی شود پزشک پوست و بافت روی استخوان بینی را برداشته و پس از انجام عمل و اعمال تغییراتی مانند برداشتن قوز، برطرف کردن افتادگی بینی و یا انحراف بینی دوباره پوست و بافت بینی را روی استخوان بینی قرار می دهد.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*