علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی
Rate this post

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی چیست

داشتن شکمی تخت و اندامی زیبا امروزه برای بسیاری از افراد همانطور که می دانیم دست نیافتنی شده است امروزه بسیاری از خانم ها با داشتن شکمی شل و آویزان و پهلوهای با چربی‌ های سر سخت و مقاوم در برابر لاغری رویای داشتن اندامی ایده ال را بسیار دست نیافتنی می دانند.

سبک زندگی ماشینی و کم تحرکی و مصرف غذاهای پرچرب و فست فود ها  باعث شده تا بیشتر افراد دچار شکمی بزرگ باشند علاوه بر این موارد نقش وراثت و ژنتیک نیز در داشتن شکم آویزان بسیار مهم است.

در میان جراحی های بسیاری که برای رفع چربی شکمی و شلی آن امروزه بسیار کاربرد دارد می توان به جراحی شکم ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یا تامی تاک (Tummy Tuck)  اشاره داشت با انجام این جراحی اندامی با شکل و فرم ایده ال را به دست می آورید. بسیاری از افرادی که می خواهند این جراحی را انجام دهند با این سوال مواجه اند که آیا این جراحی بعد از مدتی برمی گردد ؟ و به عبارتی علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی چیست؟

نگران نباشید اگر نکات لازم بعد از عمل ابدومینوپلاستی را رعایت کنید دیگر نگرانی برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی نخواهید داشت.

بهترین روش کوچک کردن شکم

ماندگاری و نتایج عمل آبدومینوپلاستی

در این جراحی با برش پوست شکم، چربی ‌های اضافه برداشته می شود و شکم تخت و صاف می ‌شود. در واقع هدف از این جراحی برای داشتن شکمی لاغرتر، صاف‌تر، بدون افتادگی و بدون هر گونه خطوط استریا در فرد است.

معمولا بیشتر افراد که بسیار چاق هستند تصور می کنند که این روش جراحی می تواند به لاغری کمک کند اما در واقع باید بگوییم که هدف این جراحی کاهش وزن نیست و این روش نمی‌تواند از افزایش وزن در آینده جلوگیری کند. در افرادی که این نوع جراحی را انجام داده اند این افراد برای ماندگاری بیشتر با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش های مناسب می توانند تا سال ها از نتیجه جراحی لذت ببرند فعالیت و تحرک بدنی باعث تناسب اندام می شود. انجام نکات کلیدی بعد از عمل و رعایت توصیه های پزشک از اهمیت ویژه ای برای جلوگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی برخوردار است.

همان طور که گفتیم داشتن تحرک بدنی و فعالیت های مناسب یکی از عوامل مهم دیگر در حفظ نتایج ابدومینوپلاستی یا تامی تاک است. افراد با ورزش کردن می توانند باعث سفت شدن ماهیچه های شکم خود بکنند از این افراد توصیه می‌کنند تا ۵ روز در هفته و حداقل روزی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.

علاوه بر انجام فعالیت های ورزشی رعایت رژیم غذایی مناسب که حاوی پروتئین، مغز دانه‌ ها، لبنیات کم ‌چرب، میوه و سبزیجات تازه نیز برای ماندگاری نتیجه جراحی بسیار مهم است  از این رو بهتر است تا افراد پس از انجام ابدومینوپلاستی از مصرف غذا های فرآوری‌ شده، غذا های چرب و شیرینی ‌جات اجتناب کرده و سعی کنند تا از غذا های سالم و مغذی بهره ببرند.

آیا نتایج پس از عمل زیبایی ابدومینوپلاستی(  Abdominoplasty)  باز خواهد گشت؟

از آن جایی که حفظ نتایج عمل آبدومینوپلاستی (  Abdominoplasty) تماما به بیمار و سبک زندگی انتخابی او بر می گردد معمولا انجام جراحی آبدومینوپلاستی با توجه به بزرگ بودن آن نیاز به مراقبت بسیاری دارد تا نتایجی که از عمل به دست می آید ماندگاری بیشتری را داشته باشد از این رو برای انجام چنین عملی  و برای حفظ نتایج عمل زیبایی ابدومینوپلاستی (  Abdominoplasty) باید نهایت سعی خود را انجام دهید.

ثابت نگه داشتن وزن بعد از عمل و حفظ سلامت بدن از مهم ترین راه های موفقیت آمیز بعد از جراحی است از این رو لازم استتا بعد از عمل وزن خود را ثابت نگه دارید و از انجام رژیم های سخت که باعث کاهش یا افزایش وزن شدید می شود خودداری نمایید. علاوه بر این موارد بعد از عمل ابدومینوپلاستی در کنار بی توجهی نسبت به رعایت رژیم غذایی و ورزش نکردن بارداری مجدد نیز می تواند منجر به برگشت شکم شود.

سلول های چربی در افراد بسیار چاق طبق یافته برخی از پژوهش حاوی هورمونی هستند که موجب افزایش اشتها در این افراد می شود؛ از این رو این پژوهشگرها بر این عقیده هستند که هر چه میزان بافت چربی در بدن بیشتر باشد اشتهای فرد نیز بیشتر می شود از این رو با توجه به نوع جراحی و حذف عمده چربی های ناحیه شکم بیماران این افراد احساس گرسنگی کمتری را نسبت به قبل تجربه می کنند و رفته رفته پرخوری در آنها کاهش می یابد. با این حال درصد زیادی از دائمی بودن نتایج عمل Abdominoplasty به خود بیمار نیز بستگی دارد.

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

پس همان طور که گفتیم برای نتایج بهتر و دائمی تر در این جراحی رعایت صحیح رژیم غذایی و ورزش کردن منظم و داشتن پایداری وزن و عدم بارداری مجدد جز مناسب ترین راه حل ها می باشد ناگفته نماند که بعد از جراحی داشتن افزایش وزن جزیی تاثیر چندانی در کاهش نتایج عمل زیبایی ابدومینوپلاستی (  Abdominoplasty) نخواهد داشت. و مواردی که باعث کشش پوست و همچنین کشش عضلات شکمی ترمیم شده می شود مانند: رعایت نکردن رژیم غذایی، افزایش وزن شدید و بارداری مجدد  است که این موارد نتایج عمل را تحت تاثیر قرار می دهد؛ از همین رو افراد می توانند تا با کمی توجه و مراقبت از خود به نتایج موثر تری دست پیدا کنند و علاوه بر حفظ سلامت، نتایج جراحی زیبایی Abdominoplasty را نیز تا سال ها حفظ و از اندام ایده آل خود لذت ببرید.

مهم ترین عواملی که در بازگشت شکم بعد از آبدومینوپلاستی نقش دارند

داشتن سبک زندگی سالم یکی از مناسب ترین روش های سلامت جسم و روح است و همه افراد باید برای داشتن سلامتی این نوع سبک را همیشه رعایت کنند مهم ترین افرادی که الزام به داشتن سبک زندگی سالم هستند معمولا افرادی هستند که عمل زیبایی آبدومینوپلاستی را انجام داده اند پس در نظر داشته باشید در صورتی که این افراد بعد از جراحی سبک زندگی سالمی را در پیش نگیرید، یعنی اگر ورزش نکند و خود را به رژیم غذایی متعادل و سالمی عادت ندهند؛ باید بگوییم که متاسفانه در این افراد نتایج جراحی برگشت پذیر خواهد بود.

ما در این بخش به توضیح درباره مهم ترین عواملی که می توانند نتایج عمل زیبایی Abdominoplasty را تحت تاثیر قرار دهد می پردازیم :

عدم رعایت رژیم غذایی سالم :

عدم رعایت رژیم غذایی صحیح یکی از علت های برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی است. افرادی که این نوع جراحی زیبایی را انجام داده اند مطمئنا بعد از عمل شاهد نتایج شگفت انگیز خواهند بود زیرا با این روش حراجی دیگر خبر از شکمی بزرگ و پوستی شل، نیست. برای  داشتن شکمی صاف و ایده آل علاوه بر جلوگیری از اضافه وزن شدید، بیشتر متخصصان تغذیه استفاده از رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه جات و سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات های سالم را به جای غذاهایی فست فودی، چرب و پرکالری توصیه می کنند.  با رعایت این نوع برنامه غذایی افراد می توانند تا نتایج پس از عمل Abdominoplasty را حفظ کنند و از اندام ایده آل خود لذت ببرید. علاوه بر مصرف میوه و سبزیجات در نظر داشته باشید که در حفظ وزن و جلوگیری از چاقی نوشیدن آب به میزان لازم تاثیر زیادی دارد.

عواملی که در بازگشت شکم بعد از آبدومینوپلاستی

عدم انجام تمرینات ورزشی منظم :

کم تحرکی و عدم ورزش منظم خطرناک ترین علتی است که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای افراد به وجود بیاورد از این رو تنها با رعایت رژیم غذایی نمی توانید به حفظ وزن و داشتن اندام ایده آل برای همیشه دست یابید زیرا کم تحرکی می تواند مجددا باعث چاقی موضعی در ناحیه شکم شود. عدم انجام تمرینات ورزشی منظم یکی از علت های دیگر برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی  است.

بارداری مجدد :

همان طور که در ابتدای بخش گفتیم این عمل مناسب ترین عمل برای آن دسته از خانم هایی است که در اثر زایمان های متعدد دچار شل شدن پوست شکم شده اند و این حالت باعث شده تا اندام آن ها تغییر شکل داده و فرم بسیاری بدی را داشته باشد از این رو انجام این نوع عمل زیبایی بیشتر مناسب خانم هایی است که قصد بارداری مجدد را ندارند. با توجه به این که فرد در دوران بارداری اضافه وزن شدیدی را تجربه می کند و پوست شکمش کشیده می شود و عضلاتی که در حین عمل ابدومینوپلاستی محکم شده بودند باز می شوند و صافی شکم و استحکام عضلات تا حد زیادی از بین می رود.

کنترل شرایط طبی :

با توجه به این که وجود چربی های انباشت شده در بدن باعث بیماری هایی مانند فشار خون یا بیماری های قلبی می شود  از این رو افرادی که دارای  بیماری هایی مثل فشار خون و قلبی عروقی و دیابت هستند بهتر است تا بیماری خود را کنترل کنند.

 

 

در انتها باید درباره ظاهر زخم این نوع جراحی بگوییم که معمولا افرادی که این نوع جراحی را انجام می دهند ممکن است تا از زخم ایجاد شده  ناشی از آبدومینوپلاستی احساس ناخوشایندی را داشته باشند از این رو در صورتی که جراحی آبدومینوپلاستی زیر نظر جراح فوق تخصص پلاستیک انجام شود، مطمئنا میزان رضایت بیمار از نتیجه جراحی را می تواند تا حدود زیادی افزایش دهد. در افرادی که این نوع جراحی را انجام داده اند معمولا جای زخم پس از یک سال محو می شود در افرادی که ممکن است بهبودی زمان زیادی را ببرد می توان از لیزر برای محو کردن جای جراحی استفاده کرد.

با توجه به حساسیت نوع عمل در صورتی که انجام این جراحی توسط افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است تا باعث بروز مشکلاتی از قبیل بروز عفونت، از بین رفتن عصب شکم و ماهیچه ‌های شکمی و در موارد دیگر باعث مرگ ناشی از عفونت و خونریزی شود.

 


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

دیدگاه

  1. مریم

    من ۹ ماه شده عمل نامی تاک انجام دادم الان شکمم ورم کرده بعد عمل شکمم شل الان سفت است ولی هنوز بزرگ است خیلی نا راحتم
    داکتورم میگه دو باره شکم ات چربی اورده باید. این بار سیکشن را انجام بدیم من قبول نکردم
    نظر شما چیست ؟ ایا راه حل دیگه دارد. ؟

    پاسخ