آمپول کاهش ورم بینی چیست؟

آمپول کاهش ورم بینی چیست؟
Rate this post

آمپول کاهش ورم بینی چیست؟ آیا این آمپول برای همه بیماران تجویز می شود؟ سوالاتی که مشاهده کردید ذهن بیماران را به خود درگیر کرده است. گاهی بسیاری از کسانی که اطلاعات زیادی درباره عمل بینی ندارند می خواهند پس از عمل به هیچ عنوان با ورم بینی رو به رو نشوند و یا هنگامی که بینی پس از عمل ورم می کند نگران می شوند به همین دلیل به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال ها هستند. اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ مناسبی برای چنین پرسش هایی هستید و می خواهید با فواید و عواض آمپول کاهش ورم بینی آشنا شوید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

بهتر است بدانید ورم بینی گریبان گیر تمامی کسانی است که عمل زیبایی بینی انجام می دهند به عبارت دیگر ورم بینی دقیقا پس از انجام عمل شروع شده و رفع کامل آن حدود یک سال طول می کشد در نتیجه امری طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. دو هفته پس از عمل مقداری از ورم و کبودی دور چشم و نواحی اطراف بینی از بین می رود و ماه های بعدی نیز به مرور از ورم آن کاسته می شود. به طور کلی وضعیت بینی با گذر زمان در حال تغییر بوده و می توان گفت بعد از یک سال مدل نهایی بینی به خوبی روی صورت مشاهده می شود چون دیگر ورم و یا کبودی در صورت فرد وجود ندارد. ورم بینی گوشتی معمولا بیشتر از ورم بینی استخوانی است و همین ویژگی موجب شده است بسیاری از افراد به دنبال آمپول کاهش ورم بینی باشند.

سوال دیگری که بسیاری از بیماران ممکن است با آن مواجه شوند این است که:

دلیل ورم بینی چیست؟

تورم بینی در دو مرحله اولیه و ثانویه رخ می دهد. اولین مرحله به دلیل آسیب دیدن بافت های بینی بوده و همانطور که گفته شد دقیقا پس از انجام عمل رخ می دهد. اما تورم بعدی که چندین ماه نیز طول می کشد تا به طور کامل از بین برود به دلیل تجمع مایع و همچنین تورم پوست رخ می دهد که گاهی تا یک سال ادامه خواهد داشت.

البته چندین روش برای کاهش ورم بینی وجود دارد و بیمار با بهره گیری از آن ها می تواند بخش زیادی از ورم بینی را کنترل کند. در ادامه چند روش کاربردی را معرفی می کنیم.

بالا نگهداشتن سر: بالا نگهداشتن سر سبب خون رسانی به بخش های بالای صورت شده و گردش خون بهتر سبب کاهش تورم بینی می شود. در حین خواب نیز می توانید بالشی در زیر سر قرار دهید به گونه ای که سر بالا تر از قلب قرار گیرد.

کمپرس سرد: کمپرس سرد یکی از بهترین و شناخته شده ترین روش های کاهش ورم بینی به شمار می رود. توجه داشته باشید برای قرار دادن کمپرس نباید قالب های یخ را به صورت مستقیم بر روی پوست قرار دهید بلکه باید آن را داخل پارچه و یا حوله نخی قرار داده و پس از آن در نواحی اطراف بینی قرار دهید. کمپرس سرد علاوه بر رفع ورم بینی در کاهش درد نیز موثر است.

روش های موثر دیگری که می توان نام برد عبارتند از: حمام نکردن با آب داغ، مصرف سدیم به مقدار خیلی کم (نمک و یا هر غذایی که حاوی سدیم است سبب تجمع مایع در بدن و در ناحیه بینی می شود)،  محدودیت حرکت و فعالیت های روزمره، استفاده از اسپلینت، بانداژ و یا نوار چسب

آمپول کاهش ورم بینی

انواع آمپول برای کاهش ورم بینی

گاهی پس از عمل قسمت هایی از بینی بیمار به صورت غیر عادی ورم کرده و دچار فیبروز خارج از حد نرمال می شود. این ورم های غیر عادی تاثیرات منفی بسیاری بر روی ظاهر بینی فرد می گذارند به عنوان مثال اگر پشت بینی ورم کند باعث از بین رفتن قوس پشت بینی شده و به کلی شکل و ظاهر بینی را تغییر می دهد و زیبایی بینی از بین می رود چرا که وجود قوس پشت بینی یکی از نکات مهمی است که باید توسط پزشک رعایت شود، رعایت این امر در بینی زنان بسیار مهم است . پس با توجه به اهمیت این مسئله در صورت بروز چنین مشکلی باید هر چه سریع تر آن را بر طرف کرد و از بروز عوارض ناخوشایند بعدی جلوگیری کرد اما چگونه؟

برای از بین بردن ورم های غیر عادی توسط پزشک آمپول هایی تحت عنوان “آمپول کاهش ورم بینی” به قسمت هایی که ورم کرده است زده می شود، این آمپول که حاوی کورتون است به سرعت ورم را از بین برده و از پیشرفت فیبروز جلوگیری می کند.

آمپول کورتون برای جلوگیری سریع تورم به قسمت هایی از بینی که ورم کرده است تزریق می کنند. معمولا این آمپول پس از انجام عمل زیبایی و در صورت وجود تورم های غیر عادی به بینی تزریق می شود. در واقع کورتون ها به صورت طبیعی در بدن وجود دارند که وظیفه کاهش التهابات بدن و حفظ سلامت و ایمنی بدن را بر عهده دارند که توسط آدرنال در بدن تولید می شوند. از کورتون برای درمان بیماری های روماتیسمی نیز استفاده می شود.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*