ورم بینی گوشتی

ورم بینی گوشتی
Rate this post

معمولا اکثر افرادی که عمل بینی انجام می دهند خصوصا افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند نگران ورم بینی خود می باشند وهمواره با این پرسش مواجه اند که راهکار های سریع کاهش ورم بینی گوشتی بعد از عمل چیست! همان طور که میدانید بینی گوشتی دارای پوست ضخیمی می باشد و به دلیل این پوست ضخیم معمولا ورم بینی گوشتی پس از عمل بینی گوشتی  بیشتر از استخوانی می باشد.

بعد از جراحی بینی معمولا ورم بینی گوشتی بیش از مواقع دیگر می باشد و به مرور و گذشت چند روز بعد از عمل این ورم کاهش می یابد. در پایان هفته  بیماران معمولا بعد از عمل بینی نگران می باشند که آیا این ورم از بین خواهد رفت و یا باقی خواهد ماند.

دکتر شیرزادگان همواره در تلاش است عمل بینی بیماران خود را به گونه ای انجام دهد تا ورم بینی به سرعت بعد از عمل کاهش یابد و بیماران به توانند هرچه سریعتر شکل بینی خود را مشاهده کنند.

در پایان هفته دوم ورم بینی به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و این اتفاق خوشایندی برای فردی می باشد که جراحی بینی انجام داده است . با این حال در این مرحله هنوز بینی کمی تورم دارد و بعد از ماکزیمم ۳ ماه این ورم به طور کامل از بین خواهد رفت. درمیان ورم بینی گوشتی ممکن است حدود ۱ سال طول بکشد و بیماران معمولا در این مدت نگرانی بسیاری دارند که این ورم از بین نرود.

بهتر است در جراحی بینی گوشتی به توصیه های جراح خود به دقت عمل کنید تا بتوانید جراحی موفقی را تجربه کنید و از چهره خود لذت ببرید. نگرانی بیش از حد برای شما استرس زا می باشد پس بهتری است با دید مثبتی به ورم بینی گوشتی خود نگاه کنید و با مراقبت های لازم بهبودی مناسبی بعد از عمل داشته باشید.

تصویر زیر نمونه از عمل بینی گوشتی دکتر شیرزادگان یک هفته بعد از عمل می باشد. همان طور که در تصویر می بینید با اینکه یک هفته از عمل گذشته است کبودی در اطراف صورت دیده نمی شود . و ورم بینی گوشتی بیمار نیز بعد از ۲ الی ۳ ماه به طور کامل از بین خواهد رفت. شما می توانید با مراجعه به عمل بینی نمونه کار های بیشتری از ایشان را مشاهده کنید و از مشاوره از طریق تلگرام یا مشاوره حضوری و تلفنی استفاده کنید.

علت ورم بینی گوشتی

علت ورم بینی گوشتی

از آنجایی که پاسخ افراد مختلف نسبت به جراحی بینی می تواند متفاوت باشد، برخی از بیماران تورم بسیار کمی دارند و برخی دیگر تورم بیشتری را تجربه می کنند. علت ورم بینی گوشتی می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. روش های استفاده شده در جراحی ،گسترده بودن جراحی، میزان کوچک کردن و فرم دهی به بینی، ضخامت پوست و مراقبت های پس از از عمل همگی در افزایش و یا کاهش ورم بینی تاثیر گذارند .

البته میزان مهارت جراح نیز در این زمینه  از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بسیاری از جراحان با استفاده از تکنیک های مناسب شرایط ایده آلی را برای بیمار فراهم می کنند تا تورم و کبودی به صفر برسد.

علت عمده ورم بینی معمولا به علت تجمع مایع زیر پوست بینی  ، آسیب های وارد به بینی در هنگام جراحی بینی می باشد و تورم پوست می باشد و از آنجایی که در عمل بینی گوشتی بافت پوستی ضخیمی در بینی وجود دارد معمولا ورم بینی گوشتی حدود ۱ سال با بیمار خواهد بود.

نکات لازم برای کاهش ورم بینی گوشتی

راهکار های بسیاری برای کاهش ورم بینی گوشتی وجود دارد که می تواند موجب شود پس از عمل تورم کمتری در بینی خود داشته باشید. مهمترین نکته برای کاهش ورم بینی گوشتی عمل به توصیه های جراح خود می باشد سعی کنید به توصیه های جراح زیبایی خود قبل و بعد از عمل به دقت گوش دهید تا بتوانید ورم بینی گوشتی خود را بعد از عمل به حداقل برسانید.

نکات لازم برای کاهش ورم بینی گوشتی

 

  • سعی کنید از کیسه یخ یا کمپرس سرد برای کاهش تورم ها تا چند روز بعد از عمل استفاده کنید
  • اگر داروی گیاهی یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما قبل از عمل از روش درست مصرف  و یا قطع آن از جراح خود آگاهی لازم را کسب کنید.
  • مراقبت های قبل از عمل را رعایت کنید و به توصیه های جراح خود عمل کنید.
  • بعد از جراحی سعی کنید سر خود را بالا نگه دارید و از نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی آگاهی کسب کنید.
  • تا چند هفته بعد از عمل بینی سعی کنید از بلند خندیدن ، سرفه های شدید و عطسه شدید خودداری کنید.
  • برای کاهش ورم بینی گوشتی چیز های سنگین حمل نکنید.

دکتر شیرزادگان فوق تخصص جراحی پلاستیک همواره نکات لازم را قبل و بعد از عمل در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ورم بینی گوشتی خود را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهید.

صبر و بردباری برای مشاهده نتایج عمل بینی گوشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . کاهش ورم بینی گوشتی در بعضی از مواقع ممکن است حدود یک سال طول بکشد . در این مدت سعی کنید به جراح خود اعتماد کنید و به اندازه کافی صبور باشید.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

دیدگاه

  1. R

    با سلام و وقت بخیر من ۲۵ سالمه ۳ ماه بینیم عمل کردم بینی قبلم گوشتی بود با گذشت ۳ ماه از عمل مشکلم الان اینه که یک روز ورم بینیم خیلی کمه و یک روز خیلیییی زیاد
    دلیلش چیه؟؟

    پاسخ
    • sadmind

      ورم بینی بعد از عمل بینی خصوصا در بینی های گوشتی طبیعی می باشد.

      پاسخ
  2. elham

    سلام اقای دکترخسته نباشیدوقت بخیرمن ۹ماهه بینیموعمل کردم ب علت قوضی ک داشت وبینیم گوشتی بود دست ب عمل جراحی زدم اوایل ماه خیلی بود ولی باگذشت ماهااحساس کردم دوباره یکم روی بینیم برآمدگی ایجادشده پیش دکترم رفتم ۲بارباسرنگ تومطب برام تراشید ولی این باراخرک رفتم خیلی دردداشت واحساس میکنم برآمدگیش بیشترشده واین خیلی منونگران کرده خودشون میگن ک ورم داره آیااین حرفشون درسته من خیلی نگرانم

    پاسخ
    • sadmind

      سلام بهتر است کمی صبور باشید ورم و تورم بعد از عمل بینی گوشتی طبیعی می باشد.

      پاسخ
  3. امیر

    من بعد از عمل بینی ام که گوشتی هم هست یکطرفه بینی ام ورم داره چیکار کنم؟ برای از بین رفتن ورم یکطرفه بینی چی کار کنم؟

    پاسخ
  4. مومنی

    من می خواستم بدونم ورم بینی گوشتی کی از بین میره و در اصطلاح کی می خوابه

    پاسخ
    • ادمین سایت دکتر

      به صورت نرمال و اگر مشکلی نداشته باشید حدودا بعد از ۳ ماه نباید ورمی داشته باشید.

      پاسخ
  5. مطهره

    ممن يك ماه و نيم هست عمل كردم و قسمت تيغه بينيم يكم برجستگي داره بنظرتون اين نقص هست يا ورم ؟؟ ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد

    پاسخ
    • sadmind

      برای اطلاع از مشکلات بعد از عمل و ورم بهتر است با جراح خود مشورت کنید.

      پاسخ
  6. سیما

    سلام سه ماهه بینیمو عمل کردم بینیم گوشتی بود دوماه بعدازعمل آمپول کورتون زدم ولی هنوز بینیم ورم داره به دکترم مراجعه کردم بعد ازسه هفته از زدن آمپول گفتن که بینیت خوبه دیگه چسب نزن اما بینیم هنوزورم داره وانگار اصلا عمل نشده نمیدونم چرا ورمش نمیخوابه من هنوزچسب میزنم فقط،شبها تا عصر چسب روبینیمه درمیارم یکم ورم خوابیده باز ورمش زیاد میشه وبه شدت صورتم وبینیم چرب هستش نمیدونم چیکارکنم دکترکه گفت تایک سال بینی گوشتی ورم داره وفرمش مشخص میشه لطفا شماراهنمایی کنید چیکارکنم

    پاسخ
  7. ن.ع

    سلام وقتتون بخیر
    مدت ۳ سال ۸ ماه از عمل بینی می گذرد اما همچنان گاهی نوک بینی به دلیل گوشتی بودن نوک بینی ، ورم می کند.
    گاها به ناچار در این شرایط کرونا و ماسک زدن ها ، از چسب استفاده می کنم.
    پزشکی که عمل بینی بنده انجام دادن مهاجرت کردن و دسترسی به ایشان ندارم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید این روند که گاهی با دیده شدن ورم از چسب استفاده میکنم درسته یا خیر؟

    پاسخ
  8. زیباجو

    سلام،وقتتون بخیر،آقای دکترمن نزدیک به دوماه ازعمل بینیم میگذره وورم خارجی روی بینیم کاملادیده میشه امامن نگران تنفسم هستم که گاهی بهترمیشه واغلب دیواره های بینیم به هم نزدیک میشه که نفس کشیدن روبرام سخت میکنه،البته پزشکم میگه طبیعیه ولی باتوجه به اینکه بینی بنده گوشتی بوده آیانگرانی من به جاست؟یااکثرافراداین مشکل رودارند؟اگرطبیعیه تاکی تنفسم عادی میشه؟

    پاسخ
    • sadmind

      سلام نتایج بینی گوشتی ۱ سال بعد عمل مشخص می شود. بهتر است صبور باشید.

      پاسخ
  9. مهرداد

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من یک ماهه بینیمو عمل کردم ولی نوک بینی نسبت به خیلی از قسمتهای دیگه بیشتر ورم داره وبینیمو خیلی گنده نشون میده خیلی نگرانم چیکارکنم؟

    پاسخ
  10. مهرداد

    سلام آقای دکتر وقت بخیر ،بینی من گوشتیه ومن الان ۴۵روزه بینیمو عمل کردم ولی ورم نوک بینی وپره های بینیم تعقیری نکرده بااینکه دکتر اصلا پره های بینیمو موقع عمل دستکاری نکرده لطفا راهنمایی میکنید

    پاسخ
  11. مهرداد

    سلام آقای دکتر وقت بخیر من ۲ماهه بینیموعمل کردم بینیم گوشتیه ولی هنوز ورم نوک بینی وپره هاش هیچ تعقیری نکرده بااینکه دکتر موقع عمل به پره های بینیم هیچ دستکاری نکرده لطفاا راهنماییم کنید

    پاسخ
  12. مهرداد

    سلام آقای دکتر من بینیمو سه ماهه عمل کردم آیا پره های بینی حتی اگه موقع عمل دستخورده نباشه بازم ورم ایجاد میشه؟

    پاسخ