تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی
Rate this post

افرادی که دارای وزن بالایی هستند و از تجمع چربی در ناحیه شکم رنج می برند به دنبال روش های جراحی هستند. در این میان لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی  و جراحی های دیگر معمولا برای خارج کردن چربی های شکم استفاده می شود. در این محتوا با تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی بیشتر آشنا می شویم.

امروزه چاقی یکی از خطرناک ترین علت های مرگ و میر در دنیا است که علاوه بر سبک زندگی افراد عوامل زیادی در چاقی افراد دخیل هستند که باعث شده اند تا افراد از چاقی رنج ببرند عواملی مثل تغذیه نامناسب و ورزش نکردن وکم تحرکی ، تنقلات ، مصرف بیش از حد فست فودها و . . . که تمامی این موارد باعث بروز بیماری های خطرناک و بروز ناراحتی های قلبی و عروقی در افراد می شود.
با توجه به رشد تکنولوژی و استفاده از روش های نوین در عرصه جراحی های زیبایی امروزه افراد زیادی که از چاقی موضعی رنج می برند می توانند تا با روش های زیادی که برای تخلیه چربی های اضافی بدن وجود دارد طی مدت زمان کوتاهی به هدف خود برسند. لیپوماتیک یا پیکرتراشی روشی است که افراد می توانند تا از شر چربی های بعضی از نواحی بدن مثل بازو ها، ران، شکم و پهلوها راحت شوند. با توجه به این که وجود چربی در این نواحی می تواند برای فرد بسیار مشکل آفرین باشد از این رو این روش ها بیشتر مناسب آن دسته افرادی است که با ورزش کردن و انواع رژیم غذایی موفق به لاغر کردن خود نشده اند.
همان طور که می دانیم در بین تکنیک های موفق رفع چربی لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی هر دو از تکنیک های بسیار مناسب و موفق برای حذف چربی های اضافی بدن هستند اما این روش ها تفاوت هایی با هم دارند که ما در ادامه به شرح آن می پردازیم.

بهترین روش کوچک کردن شکم

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی عبارت اند از :

  •  شیوه تخلیه چربی : یکی از مهم ترین تفاوت های که دراین روش ها وجود دارد شیوه تخلیه چربی است که در هر دو روش بسیار متفاوت است. پزشک برای تخلیه چربی در روش لیپوماتیک با ایجاد سوراخ و استفاده از دستگاه لیپوساکشن این کار را انجام می دهد اما در ابدومینوپلاستی با ایجاد برش پوست های اضافی را برمی دارند
  •  برش های جراحی : در ابدومینوپلاستی برش های ایجاد شده کاملا واضح روی شکم قابل مشاهده می باشد اما در لیپوماتیک خبری از برش و جای بریدگی وجود ندارد و تنها چند نقطه ریز مشخص است
  •  مکان تخلیه چربی: روش آبدومینوپلاستی فقط برای رفع شلی و افتادگی شکم است اما در روش رفع چربی با لیپوماتیک می توان چربی های سایر مناطق بدن مانند بازو، شکم، پهلو و غبغب را نیز رفع کرد
  •  استفاده مجدد چربی خارج شده : چربی تخلیه شده از بدن در روش لیپوماتیک را می توان برای تزریق سایر نواحی بدن مانند باسن ، لب استفاده کرد اما در روش ابدومینوپلاستی این امکان وجود ندارد.
  •  سرعت بهبودی : در روش جراحی لیپوماتیک دوره بهبودی سریع تر از ابدومینوپلاستی است
  •  احتمال عفونت: با توجه به نوع تخلیه چربی امکان بروز عفونت در این روش نسبت به روش ابدومینوپلاستی کمتر است.
  •  آسیب کمتر: با توجه به نوع برش آسبی به رگ ها و یا پوست در مقایسه با روش جراحی آبدومینوپلاستی وارد نمی شود.
  •  درد کمتر: در جراحی لیپوماتیک بیمار درد کمتری را نسبت به روش آبدومینوپلاستی تجربه می کند.
  •  بخیه : جراحی به روش لیپوماتیک بدون ایجاد برش وبخیه است و مانند ابدومینوپلاستی نیازی به بستری شدن بیمار هم ندارد.
  • میزان چربی : با استفاده از روش آبدومینوپلاستی تنها می توان چربی های مازاد در ناحیه شکم را خارج کرده و افتادگی های این ناحیه را برطرف نمود. اما روش لیپوماتیک برای تمامی اندام هایی که دارای چربی های مازاد هستند کاربرد دارد
  •  ابزار جراحی : در عمل لیپوماتیک برای خارج کردن چربی از لوله ای به نام کانولا استفاده می شود ولی در روش آبدومینوپلاستی برای خارج کردن چربی های اضافی و رفع افتادگی پوست شکم از جراحی تهاجمی استفاده می شود.
  •  اسکار حاصل از جراحی : در جراحی آبدومینوپلاستی اسکار بسیار قابل مشاهده و مشخص است اما لیپوماتیک میزان زخم و اسکار ها به قدری کوچک است که با رعایت نکات بهداشتی پس از مدتی از روی پوست ناپدید شود.
  •  میزان خونریزی: در لیپوماتیک میزان خونریزی بسیار کمتر از جراحی با روش ابدومینوپلاستی است.
  •  دوره ریکاوری: دوره ریکاوری و بهبودی بیمار پس از لیپوماتیک، سریعتر از دوره ی ریکاوری بعد از روش آبدومینوپلاستی است.
  •  بستری : جراحی به روش آبدومینوپلاستی با بیهوشی انجام می شود اما لیپوماتیک بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می شود.
  •  قدرت لیفت : لیپوماتیک برخلاف آبدومینوپلاستی دارای قدرت لیفت بالا و قابل توجهی است

و در پایان باید بگوییم که لیپوماتیک بر عکس روش ابدومینوپلاستی که کاملا تهاجمی است شیوه ای اصولی و کم تهاجمی تر می باشد.

درباره تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی گفتیم که با توجه به نوع برش هایی که دارند تخلیه چربی در این دو روش متفاوت است جراح در تکنیک ابدومینوپلاستی به دلیل برش های بزرگی که ایجاد می کند به راحتی می تواند بافت های بیشتری را بردارد از این رو این روش برای افرادی خیلی چاق که شکم آویزانی دارند مناسب تر از می باشد. از این رو لیپوماتیک با توجه به قدرت لیفت بالایی که دارد مناسب ترین روش برای افراد ی است که به دنبال فرم دهی به اندام خود با تخلیه مقدار کمی از چربی در نواحی مختلف بدن هستند همان طور که گفتیم لیپوماتیک به عنوان ایمن ترین روش لاغری موضعی بدن است.

لیپوماتیک یا پیکر تراشی چیست ؟

ابتدا قبل از بیان تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در تعریف لاغری به روش لیپوماتیک باید بگوییم که لیپوماتیک روشی است ماندگار و موثر برای از بین بردن چربی های اضافی بدن بدون هیچ گونه درد و خونریزی که باعث می شود فرد به راحتی و بدون عوارض به اندام متناسب برسد و حجم بالایی از چربی ای اضافی بدن خود را دفع کند در این روش جراح سوراخ های بسیار کوچکی در حد ۳ الی ۵ میلیمتر در قسمت مورد نظر برای تخلیه چربی های اضافی ایجاد می کند و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص که به صورت ویبره ای عمل می کند چربی ها را خرد کرده را از بدن خارج می کند.
لیپوماتیک کم دردسرترین روشی است که افراد می توانند تا با انجام آن به اندام ایده آل خود برسند. در واقع این روش توانسته است تا با حفظ سلامت بیماران تا حد قابل توجهی رتبه برتر جهان را بدست آورد . علاوه بر سهولت این روش انتخاب یک جراح مناسب نیز برای این کار در تحقق هدف خود بسیار لازم و ضروری است.

لیپوماتیک یا پیکر تراشی چیست ؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم چیست؟

اما در تعریف ابدومینوپلاستی باید بگوییم که یکی از روش های موثر دیگری که برای از بین بردن چربی های اضافی بدن و لاغری می تواند بسیار کاربرد داشته باشد جراحی به روش آبدومینوپلاستی است همان طور که می دانیم بیشتر افراد از این که دارای شکمی شل و آویزان هستند بسیار ناراحت هستند معمولا این عارضه بیشتر در خانم هایی که دارای کاهش وزن شدید یا بارداری متعدد هستند بیشتر دیده می شود.

رفع شلی و افتادگی پوست و از بین بردن چربی های زیر شکم و لیفت پوست مناسب ترین مزایای جراحی ابدومینوپلاستی است. این جراحی همراه برش و بخیه انجام می شود و یک روش عمده برای برداشتن چریی ها اضافه ی شکم می باشد در این روش جراح برای صاف و تخت کردن شکم برش های را روی شکم و دور ناف ایجاد و سپس بافت ها و پوست های اضافی را برمی دارد تا به این ترتیب شکم صاف و تخت شود. از این رو مناسب ترین افراد برای این جراحی افرادی هستند که دارای شکم های شل و آویزان هستند.

برای اطلاع از تعرفه جراحی شکم دکتر شیرزادگان می توانید به بخش هزینه ابدومینوپلاستی مراجعه کنید.

تفاوت های لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی عبارت اند از

موارد منع جراحی ابدومینوپلاستی

  •  خانم های باردار و افرادی که به تازکی فارغ شده اند
  •  افرادی که قصد کاهش وزن با این جراحی را دارند
  •  افراد مبتلا به بیماری دیابت و یا بیماری ها عفونی
  •  افراد مبتلا به بیماری ایمنی
  •  افرادی که از دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند
  •  افرادی که دچار مشکل روده و معده هستند

موارد منع جراحی لیپوماتیک

  •  بیماران و کسانی که از سلامت عمومی برخوردار نیستند
  •  افرادی که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند
  •  افرادی که سابقه بیماری عفونی دارند
  •  بیماران دیابتی
  •  بیمارانی که دچار مشکلات پوستی خاصی هستند
  •  بیمارانی که دچار مشکل روده و معده هستند
  •  خانم های باردار و افرادی که تازه زایمان کرده اند

و اما نکته آخر این است که افرادی که به دنبال کاهش وزن با این جراحی ها هستند باید بگوییم که ابدومینوپلاستی روشی برای کاهش وزن نیست و این روش شگفت انگیز برای ترسیم شکل بدن مناسب است. در همه جراحی ها برای نتیجه گیری بهتر مراقبت پس از عمل از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و از همین رو کم اهمیت جلوه دادن یا رعایت نکردن آن توسط بیمار باعث ایجاد نیازمندی در جراحی های بیشتر در این زمینه خواهد شد. علاوه بر این موارد برای کم کردن ورم بعد از جراحی به بیمارانی که جراحی زیبایی شکم را انجام داده اند توصیه می شود تا از گن های فشرده کننده شکم استفاده نمایند.

 

نمونه کار جراحی سینه آقایان