لایه برداری میکرودرم ابریژن

لایه برداری میکرودرم ابریژن یا همان جوان ساز ی پوستبرای درمان زخم های جزئی، تغییر رنگ پوست ، اسیب های ناشی از تماس با خورشید، و چین های جزئی استفاده میشود.

لایه برداری میکرودرم ابریژن
Rate this sergury

میکرودرم ابریژن 

لایه برداری میکرودرم ابریژن یا همان میکرودرم یکی دیگر از روش های لایه برداری پوست صورت می باشد.  برای درمان زخم های جزئی، تغییر رنگ پوست ، اسیب های ناشی از تماس با خورشید، و چین های جزئی استفاده میشود. همچنین برای  برای ترمیم پوست هایی که دچار توده های سرطانی میباشند یا در معرض افتاب اسیب دیده اند، و یا در اثر تصادف یا جراحی قبلی جوشگاههایی بر  روی صورت خود دارند مناسب است.

لایه برداری میکرودرم ابریژن از وسیله ای حداقل تهاجمی استفاده میکنند تا پوست شما را به آرامی لایه برداری کنند، در نتیجه لایه های ضخیم تر و ناهموار بیرونی را بر میدارند. این درمان برای صیقل دادن لایه بالایی پوست به کار میرود. این نوع درمان لبه های بی نظمی های پوستی را صاف میکند و به گونه ای لایه های مرده پوست را ازبین می برد.

این نوع جوان سازی پوست برای درمان زخم های جزئی، تغییر رنگ پوست، لکه های ناشی از تماس با خورشید و چین های جزئی استفاده میشود. میکرودرم ابریژن کلاژن را ضخیم میکند، در نتیجه چهره ای جوانتر در به شما هدیه می بخشد. کلاژن پروتئینی در پوست است که در کودکی فراوان است و باعث میشود پوست کودکان زیبا و صاف به نظر برسد. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد و پوست ناهموار و شل میشود.

این نکته را در نظر داشته باشید که درم ابریژن نمیتواند کل ناقصی صورت یا جوشگاه  یا آثار پیری را از بین ببرد. همه افراد، مرد و زن، پیر و جوان از درم ابریژن میتوانند بهره ببرند. پوستهای سیاه، پوستهای اسیایی و دیگر پوست های تیره پس از این درمان کمی رنگ پریده میشوند. پزشکان بسیاری درم ابریژن را در دوره های فعال بودن اکنه انجام نمیدهند.

تاثیرات میکرودرم ابریژن :

  • لکهه ای مربوط به بالا رفتن سن و لکه های سیاه را بهبود می بخشد.
  • هایپرپیگمنتیشن را بهتر میکند.
  • پوست شما را می تراشد و در واقع ظاهری بهتر به شما بدهد
  • چین و خطوط جزئی را کاهش میدهد یا از بین میبرد
  • آکنه و زخم به جا مانده از آکنه را درمان میکند
  • حفره های بزرگ را کاهش می دهد یا از بین میبرد
    تاثیرات میکرودرم ابریژن

پس از درم ابریژن، پوستتان چندین هفته سرخ و متورم خواهد بود، حتی خوردن و صحبت کردن سخت خواهد بود.  دکتر شیرزادگان روش مراقبت از پوست را به شما خواهد داد تا مشکلاتی پس از عمل نداشته باشید.

  • سعی کنید به مدت دو هفته از فعالیت ها و ورزش های شدید اجتناب کنید.
  •  به مدت ۶ الی ۱۲ هفته ز قرار گرفتن در معرض آفتاب دوری کنید

نتایج پس از لایه برداری میکرودرم ابریژن

نتایج پس از لایه برداری میکرودرم ابریژن بلند مدت است، هر چند این زمان به شدت آسیب پوست و تعداد جلسات درمانی دریافت شده بستگی دارد.

بسیاری از افراد در ابتدا ماهانه دو بار از این شیوه استفاده میکنند و پس از مدتی برای حفظ نتیجه فقط ماهانه یک بار میکرودرم ابریژن انجام میدهند.

پس از انجام میکرودرم ابریژن هیچ دوره بهبودی وجود ندارد به عبارتی مشکلاتی بعد از این نوع لایه برداری نخواهید داشت. پس از درمان، ممکن است پزشک مرطوب کننده ای خاص یا محصولی برای صورت توصیه کند تا بازده کار را افزایش دهد و نتیجه را حفظ کند.

مراحل لایه برداری میکرودرم ابریژن

انفجار شن های نرم را تصور کنید، در آن صورت عملکرد میکرودرم ابریژن را درک میکنید. میکرودرم ابریژن از میکروذرات یا واند الماسی استفاده میکند تا لایه بالایی پوست را بردارد و رشد پوست جدید را تحریک کند.

دو نوع درمان میکرودرم ابریژن وجود دارد:

  • دریک روش از دستگاهی دستی استفاده میشود که کریستال های کوچکی را در بدن به جریان می اندازد. همزمان مکنده ای متصل به آن ،کریستال ها ، پوست های مرده و شل را به درون ماشین بر میگرداند.
  • روش جدید از واند الماسی استفاده میکند. این واند به آرامی روی پوست حرکت می کند و پوست را میتراشد.

هر درمان نیم ساعت طول میکشد. ممکن است با حرکت واند روی پوست و تراشیدن سلولهای پوستتان خارشی احساس کنید. در ضمن، احساس ویبره ای همانند ماساژ روی پوستتان احساس  خواهید کرد.

مراحل لایه برداری میکرودرم ابریژن

عوارض لایه برداری میکرودرم ابریژن

عوارض لایه برداری میکرودرم ابریژن بسیارمحدود می باشد چراکه میکرودرم از روش های غیر تهاجمی زیبایی است.

هر ناراحتی احساس شده در طی جلسه میکرودرم ابریژن، کوتاه مدت است. این ناراحتی شامل سرخی و تورم می باشدکه پس از چند ساعت از بین میرود. پس از آن، پوست شما به مدت چند روز پوسته پوسته و خشک می شود.

عوارص میکرودرم ابریژن عبارتند از:

  • کبودی که میتواند پس از مکش رخ دهد و همچنین تا چند روز ادامه پیدا کند.
  • پوست شما به آفتاب حساس تر خواهد بود. حتما از ضد افتاب استفاده کنید مخصوصا بلافاصله پس از جلسه میکرودرم.

سعی کنید برای انجام لایه برداری میکرودرم ابریژن نزد جراح پلاستیک مراجعه کنید تا آگاهی لازم را از این نوع درمان کسب کنید. انجام این نوع لایه برداری نزد جراح پلاستیک قابل اعتماد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

جراح پلاستیک دوره های زیر را باید گذرانده باشد:

  • ۷ سال پزشکی عمومی
  • ۴ سال تخصصی جراحی عمومی
  • ۳ سال فوق تخصصی جراحی پلاستیک

همچنین باید عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران باشد.

هزینه میکرودرم صورت

هزینه میکرودم معمولا بالا نمی باشد چراکه روشی است که در زمان اندک انجام می شود. ممکن است با توجه به محل انجام میکرودرم هزینه ها کمی متفاوت باشد. شما می توانید با تماس تلفنی و یا تماس از طریق تلگرام از هزینه میکرودم دکتر شیرزادگان آگاهی لازم را کسب کنید.

هزینه میکرودرم صورت