جراحی کوچک کردن سینه مردان

جراحی کوچک کردن سینه مردان که به ژنیکوماستی معروف است جراحی است در مردان که بنا به دلایلی سینه های آنها بیشتر رشد کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جراحی کوچک کردن سینه در مردان یا ژنیکوماستی قوام سینه را بیشتر میکند و سینه را صاف میکند. اگر سینه بسیار بزرگ باشد آویزان و شل میشود، هاله سینه نیز بزرگتر میشود. به وسیله عمل جراحی  کوچک کردن سینه مردان میتوان جای هاله  و سایز سینه را نیز تغییر داد.

. قبل از انجام این نوع جراحی باید آگاهی لازم را کسب کنید از این رو دکتر شیرزادگان در جلسه مشاوره اطلاعات تکمیلی را در اختیار بیماران خود قرار می دهد و به این ترتیب آن ها را با این روش جراحی زیبایی آشنا می کند.

ژنیکوماستی می تواند در هر سنی انجام شود.  این شرایط میتواند نتیجه تغییرات هورمونی، ارثی، چربی زائد یا استفاده از مواد دارویی خاص باشد.

ویژگی های جراحی کوچک کردن سینه مردان ژنیکوماستی موارد زیر است:

  • چربی موضعی زائد
  • رشد زائد بافت
  • پوست زائد سینه
  • چربی موجود در یک سینه یا دو سینه
  • کاندید مناسب برای جراحی کوچک کردن سینه مردان

کاندید مناسب برای جراحی کوچک کردن سینه مردان

  • مردانی که به وسیله دارو مداوا نمیشوند
  • مردان سالمی که بیماری تهدید کننده زندگی ندارند و وزن طبیعی دارند و سالم هستند
  • مردانی که سیگار نمیکشند و مواد استفاده نمیکنند
  • مردان دارای چشم انداز مثبت و اهداف معین
  • مردانی که رشد سینه هایشان ثابت شده

    جراحی کوچک کردن سینه مردان چگونه انجام می شود.

    جراحی کوچک کردن سینه ژنیکوماستی با توجه به شرایط بیمار ممکن است به دوروش یا ترکیبی از این دو روش انجام شود.

  • استفاده از لیپوساکشن برای جراحی کوچک کردن سینه در مواقعی استفاده می شود که علائم ژنیکوماستی به دلیل چاقی باشد . در این روش جراح ماسوره،و لوله ظریف را به بدن وارد میکند و چندین برش نیز در بدن وی ایجاد میکند.

05_liposuction-combo-01-02

  • جراحی کوچک کردن سینه مردان می تواند به روش ایجاد برش نیز انجام می شود. تکنیک های برش متفاوتی برای برش برای برداشتن پوست  یا چربی زائد استفاده میشود. اگر قرار باشد هاله برداشته شود یا نوک سینه در محل طبیعی قرار داده شود، برش نیز ضروری است. در این عمل انتخاب جراحی ماهر و توانا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چراکه چگونگی ایجاد برش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

06_excision-combo-01-02

نکته از که وجود دارد قبل از جراحی کوچک کردن سینه مردان با توجه به شرایط بیمار و عمل جراحی ، بیهوشی و یا بی حسی در بیمار ایجاد می شود تا در هنگام عمل دردی احساس نکند.

دوره بهبودی پس از جراحی کوچک کردن سینه مردان

در دوره بهبودی پس جراحی کوچک کردن سینه مردان، بانداژ یا پانسمان روی برش به کار میرود تا از تورم جلوگیری کند. برای خشک کردن برش و برداشتن مایع و خون مازاد از لوله ظریف استفاده میکنند. جراح دستورالعملی برای مراقبت پس از جراحی و نحوه مراقبت از زخم و محل برش میدهد. میتوانید از جراح خود در مورد بخیه ها و زمان کشیدن انها، اتاق ریکاوری، بانداژ یا پانسمان، زمان از سر گیری فعالیتها و زندگی روزمره، جلسه ویزیت بعدی بپرسید.

در اکثر موارد نتیجه جراحی کئچک کردن سینه مردان دائمی است. اگر ژنیکوماستی از مصرف دارو یا به علت چاقی به وجود آمده باشد، در مرحله اول باید از آن داروها و مواد مخدر کاملا پاک شوید و همچنین وزن تقریبا ثابتی داشته باشید. اگر هر گونه نفس تنگی، درد سینه، ضربان قلب نامنظم داشتید هرچه سریعتر به اورژانس مراجعه کنید.

نتایج این عمل سریعا دیده میشود. تورم و کبودی به مرور زمان بهبود می یابند. البته نتایج نهایی پس از چند ماه مشهود می باشد.

جوشگاه های جراحی کوچک کردن سینه در مردان دائمی نیست. هر چند بعضی از جوشگاه ها در قوام طبیعی سینه پنهان میشوند. برای جمع کردن مجدد سینه یا تغییر شکل سینه و از بین بردن عوارض ممکن است عمل دیگری مورد نیاز باشد.

عوارض  جراحی کوچک کردن سینه مردان

شما اگر عوارض جراحی کوچک کردن سینه مردان  یا ژنیکوماستی را میپذیرید، این جراحی برای شما امکان پذیر است. ریسک های جراحی کوچک کردن سینه حساسیت به چسب، بخیه، ریسک های بی هوشی، خونریزی، لختگی خون، عدم تقادن سینه ها، نامنظمی شکل و قوام سینه، تغییرات نوک سینه، آسیب به ساختمان زیرین سینه، ترومبوز، عفونت ،درد مداوم، روند بهبودی ضعیف، احتمال نیاز به جراحی دیگر و … می باشند.