جراحی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ظاهر پلک بالا و پلک پایین یا هر دو را بهبود میبخشد و زیبایی مناسبی در چهره شما ایجاد می کند.

جراحی پلک
Rate this sergury

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

چشم ها یکی از تاثیر گذارترین اجزای چهره می باشند که زیبایی پلک نقش مستقیمی در زیبایی چشمان شما دارد. افتادگی پلک یکی از مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از افراد با آن مواجه شوند که به راحتی با جراحی پلک مشکلات  پلک بالا و پایین بر طرف می شود.

جراحی پلک یکی از جراحی های زیبایی می باشد که با هدف رفع افتادگی پلک ها و بهبود ظاهر پلک ها انجام می شود. این نوع جراحی می تواند به دلیل افتادگی در پلک بالا و یا پلک پایین انجام شود و ظاهر مناسبی در پلک های شما ایجاد کند. جراحی پلک می تواند در سنین پایین یا سنین بالا انجام شود. بسیاری از افراد برای افتادگی پلک و یا مشکل کاربردی در پلک و مواردی از این قبیل به جراحان پلاستیک مراجعه می کنند. حتی در بعضی از مواقع میزان افتادگی پلک به میزانی است که بینایی فرد را با مشکل روبرو می کند و نیاز به جراحب پلک ضروری می شود.

پس از جراحی پلک ظاهری مناسب در پلک فرد ایجاد می شود و چهره فرد جوان تر می شود .تصویر زیر نمونه ای از جراحی پلک دکتر شیرزادگان می باشد. ایشان در انتخاب بیماران خود برای انجام جراحی دقت بسیاری دارند و با صبر و حوصله با لا جراحی های پلاستیک را انجام می دهند.

شما می توانید با تماس تلفنی و یا ارتباط از طریق تلگرام آگاهی لازم را از جراحی پلک کسب کنید و از هزینه جراحی پلک آگاه شوید.

نتایج جراحی پلک

اگر شما کاندید مناسبی برای عمل پلک باشید و شرایط بالینی شما توسط جراحتان به درستی بررسی شده باشد، نتایج جراحی پلک معمولا مثبت می باشد. این جراحی موجب می شود فضای بیشتری در پشت پلک شما ایجاد شود و زیبایی شما افزایش یابد.

  • جراحی پلک میتواند افتادگی و شلی پوست در نواحی پلک بالا اصلاح کند.
  • اگر ناحیه نیازمند جراحی در پلک پایین باشد که معمولا با برداشتن چربی در پلک پایین این نوع جراحی انجام می شود.
  • اگر اطراف پلک شما دارای نواحی پف کرده ای می باشد به راحتی با جراحی پلک درمان می شود.
  • چین و چروک ها و افتادگی های پلک پایین به راحتی با این نوع جراحی بهبود می یابد.

تصویر زیر یکی دیگر از نمونه کار های جراحی پلک است که توسط دکتر شیرزادگان انجام شده است. همان طور که می بینید افتادگی پلک به حدی است در دید فرد مشکل ایجاد کرده است و پس از جراحی پلک بالا زیبایی چهره فرد افزایش یافته است.

نتایج جراحی پلک

کاندید مناسب برای جراحی زیبایی پلک

در کل، کاندیدهای مناسب جراحی پلک  افرادی می باشند که دارای بیماری خاصی نباشد و ویژگی هایی از جمله پف پلک و چین و چروک هایی اطراف پلک خود داشته باشند. این افراد اگر شرایط مشکلات حاد چشمی نداشته باشند و از نظر جراح سالم باشند می توانند جراحی پلک را انجام دهند. همچنین بهتر است بیمارانی که سیگار می کشند قبل از جراحی پلک سیگار را ترک کرده باشند.

به خاطر داشته باشید که پلک ها بخشی از صورت هستند. ظاهر آویزان پلک بالایی ممکن است به دلیل استراحت پوست پیشانی و ابرو باشد. ممکن است پلک آویزان به علت کشش یکی ازماهیچه های پلک بالایی باشد. در نتیجه شناسایی علت افتادگی پلک شما از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

دکتر شیرزادگان قبل از جراحی پلک و در جلسه مشاوره آناتومی شما رابررسی میکند تا علائم ظاهر پلک و کشش پوست ناحیه پلک را شناسایی کند و بهترین شرایط را در جراحی پلک برای شما فراهم کند. شما می توانید با تماس از طریق تلگرام ، تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری مشاوره لازم را در خصوص جراحی پلک دریافت کنید.

کاندید مناسب برای جراحی زیبایی پلک

نحوه عمل در جراحی پلک

جراحی پلک شامل مراحل زیر میباشد:

  • گام۱ بی حسی و بیهوشی بیمار

برای کاهش درد و راحتی بیمار به وی بی هوشی تزریق میشود. بی هوشی دو نمونه میباشد: بیهوشی عمومی و بی حسی وریدی.

  • گام ۲ ایجاد برش بر روی پوست

معمولا طریقه جراحی پلک بالا و پایین متفاوت می باشد. جراح پلاستیک به منظور جراحی پلک یک برش بر روی پوست ایجاد می کند. این برش به صورتی ایجاد می شود که پس از عمل اثری از برش بر روی پلک باقی نماند.

نحوه عمل در جراحی پلک

جراحی پلک پایین  با برشی در قسمت پایین خط لش اصلاح میشود. از طریق این برش ، پوست زائد پلک پایینی برداشته میشود و در صورتی که بیمار دارای پف و یا چین و چروک و موارد دیگر در این ناحیه باشد اصلاح می شود.

جراحی پلک پایین

 

  • برش انتقالی پیوسته که در قسمت بیرونی پلک پایینی ایجاد میشود، تکنیکی برای اصلاح شرایط پلک پایین و پخش دوباره یا برداشتن چربی زائد است. در این تکنیک هیچ پوستی برداشته نمیشود.
  • گام ۳ دوختن برش های گام ۲
  • جراح بعد از اصلاح پلک و ایجاد ساختار مناسبی در آن ناحیه سعی می کند برش های ایجاد شده را بدوزد. دوختن بخیه ها می تواند به  روش های مختلفی انجام شود که به شرایط مختلفی بستگی دارد.

بهبودی پس جراحی پلک

بیماران معمولا رضایت بیشتری از جراحی پلک نسبت سایر جراحی ها دارند. پس از انجام جراحی نواحی دارای چروک و پف اصلاح می شوند و زیبایی مناسبی در چهره  فرد ایجاد می شود. نتایج جراحی پلک میتواند پس از اینکه کبودی و تورم از بین رفتند نمایان شود تا پلکی صافتر و جوانتر را نمایش دهد.

جراحی پلک می تواند همزمان با سایر جراحی های زیبایی انجام شود به طور مثال عمل بینی میتواند با جراحی پلک به طور همزمان انجام شود . در تصویر زیر که جراحی پلک توسط دکتر شیرزادگان انجام شده است وجراحی پلک همزمان با لیفت ابرو انجام شده است و ظاهر افتاده پلک بالا از بین رفته است.

جراحی پلک و لیفت ابرو