جراحی ترمیمی برداشتن سرطان پوستی

جراح پلاستیک نگرانی های مربوط به بیماری سرطان را درک میکند و شما را در طی دوره درمانی راهنمایی میکند.

جراحی ترمیمی برداشتن سرطان پوستی
Rate this sergury

جراحی ترمیمی برداشتن سرطان پوستی یکی از جراحی های ترمیمی زیبایی می باشد که معمولا زیر نظر جراح پلاستیک انجام می شود. معمولا جراح پلاستیک نگرانی های مربوط به بیماری سرطان را درک میکند و شما را در طی دوره درمانی راهنمایی میکند. جراح توده سرطانی فرد مبتلا به سرطان را برمیدارد و ممکن است برای این درمان از تکنیک های خاص استفاده میکند.  هرچند هیچ جراحی بدون اسکار نیست، ولی جراح پلاستیک شما تمام تلاشش را میکند که ظاهر شما را بهبود بخشد. در دوره بهبودی ممکن است محل برش سرخ،  کبود یا آب دار شود و به مرور زمان از بین رود. در نتیجه بهتر است نگران جراحی ترمیمی سرطان پوستی خود نباشید و به پزشک خود اعتماد کنید.

سعی کنید در درمان سرطان پوستی خود توصیه های جراح خود را جدی بگیرید و  همه دستورالعمل های مراقبت از زخم مثل تمیز کردن یا استفاده از داروهای موضعی را به دقت دنبال کنید. حرکت را محدود کنید و استراحت کنید زیرا ممکن است به زخم شما فشار بیاورد.

انتظارات در طی درمان سرطان پوستی

  • چه داروهایی برای من تجویز میکنید؟
  • آیا پانسمان، بخیه یا بانداژ خواهم داشت؟ کی آنها را بر میدارید؟
  • چه وقت میتوانم فعالیت های روزمره ام را از سر بگیرم؟
  • جلسه بعدی ملاقات با وی چه وقت خواهد بود؟
  • دوره بهبودی چقدر خواهد بود؟

دوره بهبودی و درمان سرطان پوستی  هفته ها یا ماه ها طول میکشد تا خطوط برش بهبود یابند. ممکن است یک سال زمان ببرد تا برش ها محو شوند. در بعضی موارد، ممکن است جراحی های ثانویه مورد نیاز باشند تا ترمیم تکمیل شود.

جراح پلاستیک با برداشتن توده سرطانی و بخیه زدن میتواند سرطان شما را درمان کند. برخی نمونه از سرطان ها نیازمند ترمیم های مازاد مثل درمان رادیو اکتیو هستند. به خاطر داشته باشید که اسکارها کاملا ناپدید نمیشوند.

مراحل برداشتن سرطان پوست

بسته به نوع، و سایز محل سرطان، راه های بسیاری برای برداشتن سرطان پوست و ترمیم ظاهر می باشد. در زیر گام های جراحی برداشتن سرطان پوست را مرور میکنیم:

  • گام اول بی هوشی

برای آسایش بیمار به وی بی هوشی عمومی  تزریق میشود.

  • گام دوم برداشتن

به وسیله برش میتوانیم توده سرطانی را برداریم.

سرطان پوست میتواند شبیه کوه یخ باشد: توده قابل مشاهده سرطان پوست بسیار کوچکتر از توده واقعی است. زیر پوست، سلول های سرطانی میتوانند بیشتر باشد. در این موارد تکنیک خاص جراحی محس (mohs)  میتواند توصیه شود. در طی این دوره، جراح پلاستیک شما ممکن است بخش های متعددی را توصیه کند. بخش سرطانی را بر میدارند و به آزمایشگاه فرستاده میشود تا مورد آزمایش قرار بگیرد. هدف ما یافتن حاشیه پاک- جایی که سرطان پوست نباشد- می باشد.

  • گام سوم ترمیم

اگر بخشی از پوست که دارای سرطان است  بزرگ باشد، با بخش های یخی برداشته میشود یا اگر تغییر شکلی ایجاد کرده با فلپ موضعی ترمیم میشود. . بافت سالم بر روی زخم قرار میگیرد. جراح شما ممکن است زخم شما را با پیوند پوست درمان کند. پیوند پوست، پوست گرفته شده از قسمتی از بدن و گذاشتن روی زخم است.

  • گام چهارم نتایج

پس از برداشتن سرطان پوست و تکمیل ترمیم، بانداژ یا پانسمان استفاده میشود.

دکتر شیرزادگان در تلاش است جراحی ترمیمی برداشتن سرطان پوستی و درمان سرطان پوستی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد تا جای زخمی بر روی پوست شما باقی نماند.