جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه که به نام ماموپاستی کاهش سایز معروف است که چربی زائد سینه، بافت ها و پوست اضافی را نیز بر میدارد تا سایز متناسب با بدن را به دست آورید.

جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه یکی از زیر مجموعه های جراحی سینه می باشد که با هدف کاهش سایز سینه انجام می شود. بزرگی بیش از حد سینه نیز برای بسیاری از افراد دردسر ساز است. عواملی مانند  افزایش سن، نوسانات وزن، چگالی و فاکتورهای هورمونی بر سینه ها اثر میگذارند و موجب افزایش سایز سینه می شود. خوشبختانه علم بشری به اندازه ای پیشرفت کرده است که کاهش سایز سینه به راحتی با جراحی کوچک کردن سینه امکان پذیر شود.

جراحی کوچک کردن سینه، یا ماموپلاستی کوچک کردن سایز، جراحی زیبایی است که چربی زائد سینه، بافت و پوست را برمیدارد. نتیجه جراحی کوچک کردن سینه طولانی مدت است. بیمارانی که این نوع جراحی را انجام می دهند معمولا پس از عمل رضایت دارند و اعتماد به نفسشان افزایش می یابد.

افراد مناسب برای جراحی کوچک کردن سینه

افرادی که دارای سینه های بزرگی می باشند، معمولا با این سوال مواجه اند که آیا کاندید مناسبی برای این عمل می باشند سینه های بزرگ میتواند مشکلات احساسی و سلامتی به همراه داشته باشد. ممکن است ناراحتی و درد فیزیکی نیز ایجاد کند و در ظاهر فرد تاثیر گذار باشد. در صورتی که دارای ویژگی های زیر می باشید فرد مناسبی برای این جراحی می باشید.

• دارای مشکل فیزیکی نباشید
  • انتظارات منطقی داشته باشید
  • از بزرگی سینه هایتان ناراحت باشید
  • سینه هایتان موجب ایجاد مشکلاتی از جمله عدم فعالیت شده است
  • کمر درد، گردن درد، و شانه درد به علت بزرگی سینه داشته باشید
  • زیر خط سینه پوستتان تحریک شده باشد.

افراد مناسب برای جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه به چه صورت است؟

در این نوع جراحی مانند سایر جراحی ها ، جراع در جلسه مشاوره اطلاعات لازم را دراختیار بیمار قرار می دهد تا بیمار مراقبت های لازم را قبل از جراحی  وبعد از جراحی داشته باشد. جراحی کوچک کردن سینه عموما با کمک برش انجام میشود. همچنین کوچک کردن سینه به همراه لیپوساکشن نیز صورت میگیرد.

اگر سایز سینه به علت بافت چربی باشد و پوست دارای مشکلی نباشد، فقط از لیپوساکشن استفاده میشود. استفاده از تکنیک مورد استفاده جراحی سینه با توجه به نظر جراح و ساختار سینه و شرایط شما تعیین می شود.

• گام اول  بی هوشی بیمار

جراحی کوچک کردن سینه نیز مانند دیگر جراحی ها احتیاج به بی هوشی دارد.

• گام دوم  ایجاد برش در سطح سینه

پس از بیهوشی با توجه به شرایط بیمار و میزان چربی برشی بر سطح سینه زده می شود . این برش ها

معمولا 3 نوع می باشند.  الگوی دایره ای اطراف هاله ، الگوی keyhole یا racquet-shaped ، الگوی مدل تی معکوس

در این نوع جراحی مهارت جراح در ایجاد جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه اگر برش به صورت ماهرانه ای ایجاد شده باشد پس از عمل اثری از برش ها نخواهد ماند.

• گام سوم برداشتن بافت

پس از ایجاد برش، جای هاله عوض میشود.  بافت تحتانی سینه و پوست اضافی نیز کاهش می یابد. اگر سینه های بیمار آویزان باشد تغییراتی در هاله و نوک سینه ایجاد می شود تا آویزان بودن سینه ها برطرف شود.

• گام چهارم دوختن برش های گام دوم

پس از براشتن چربی های اضافه جراح دوختن برش های ایجاد شده در گام دوم را آغاز می کند. بخیه ها عمیقا درون بافت سینه قرار میگیرند تا سینه های جدید را حمایت کنند.  پس از جراحی کوچک کردن سینه بیمار ممکن است در ناحیه عمل احساس درد و کبودی داشته باشد که با صبر و حوصله از بین خواهد رفت.

جراحی کوچک کردن سینه به روش لیپوساکشن

همان طور که در بالا به آن اشاره شد جراحی کوچک کردن سینه می تواند با دو روش جراحی و لیپوساکشن انجام شود. جراحی کوچک کردن سینه به روش لیپوساکشن کم تهاجم روش کوچک کردن سینه می باشد که با بیحسی انجام می شود . این روش در مواردی استفاده می شود که جراح شما تشخیص دهد پس از کوچک کردن سینه شما پوست اضافی باقی نخواهد ماند. دوره نقاهت این عمل کمتر از روش جراحی می باشد.

جراحی کوچک کردن سینه به روش لیپوساکشن

جراحی کوچک کردن سینه با ایجاد برش

اگر جراحی کوچک کردن سینه به روش ایجاد برش و یا همان جراحی انجام شود جراح با ایجاد برش چربی های اضافه موجود در بافت سینه شما را خارج می کند و به این ترتیب سینه ها ی فرد کوچک شود. ویژگی مثبتی که در این نوع جراحی وجود دارد این است که در این روش جراح به راحتی می تواند سینه ها را شکل دهد و پس از خارج کردن چربی شکل مناسبی در سینه ها ایجاد کند.