عوارض جراحی شکم

عوارض جراحی شکم معمولا کوتاه مدت می باشند و پس از مدتی مشکلات بیمار از بین خواهد رفت.

جراحی شکم ابدومینوپلاستی
Rate this sergury

جراحی شکم مانند همه جراحی ها دارای عوارضی می باشد که اگر بیمار به درستی به توصیه های جراح خود عمل کند پس از مدتی از این عوارض از بین خواهد رفت. ترس از عوارض جراحی شکم ممکن است بسیاری از بیماران را نگران کند.

در بعضی از مواقع دیده شده است که بیمار دارای درد و بی رنگی یا تورم طولانی مدت می باشد که پس از مدتی این عوارض جراحی شکم از بین خواهد رفت البته بیمار تمامی عوارض را باید به جراح اطلاع دهد و از درمان های خودسرانه پرهیز کند. همچنین در بعضی از بیماران بهبود زخم ها به کندی انجام می شود و عوارض بعد از بیهوشی نیز موجب آزار بعضی از بیماران می شود. به طور کلی گفتنی است که اگر این جراحی توسط جراحی ماهر انجام شود عوارض بعد از جراحی شکم کوتاه مدت خواهد بود که در ادامه به آن اشاره می کنید.

دکتر شیرزادگان همواره بعد از عمل نیز همراه همیشگی بیماران می باشد تا بیماران بدون هیچ ترس و اضطرابی جراحی شکم ابدومینوپلاستی را انجام دهند. شما می توانید با مراجعه به جراحی شکم با این نوع جراحی آشنا شوید و نمونه کار های دکتر شیرزادگان را مشاهده کنید.

عوارض جراحی شکم ابدومینوپلاستی

عوارض کوتاه مدت جراحی شکم

  • درد: احساس درد پس از جراحی شکم کاملا طبیعی می باشد.
  • کبودی و ورم: ممکن است بعضی از بیماران در ناحیه شکم خود ورم و کبودی داشته باشند که این میزان از فرد به فرد متفاوت می باشد.
  • عدم بهبود جای زخم : عدم بهبود جای زخم در اندکی از بیماران دیده می شود که با عمل به توصیه های جراح و صبر و حوصله بهبودی پس از چند ماه حاصل خواهد شد.

اگر ابدومینوپلاستی سرپایی انجام شود، حداقل یک شب پس از جراحی فردی همراهتان باشد. بیمار نیز بهتر است به توصیه های جراح خود دقت کند تا  عوارض جراحی شکم ابدومینوپلاستی را به صفر برساند.