دارو های جراحی ترمیمی

داروی ترمیمی علم استفاده از سلول های ساقه ای به دست آمده از چربی می باشد که سلول ها و بافت ها در بدن انسان تولید میشود.

دارو های جراحی ترمیمی
Rate this sergury

داروی ترمیمی علم استفاده از سلول های ساقه ای  به دست آمده از چربی می باشد که سلول ها و بافت ها در بدن انسان تولید میشود.

داروهای ترمیمی علم جایگزینی، مهندسی یا ترمیم سلول های بدن، بافت ها، یا ارگان ها یا حفظ یا ساخت عملکرد و فرم نرمال می باشد. این شامل استفاده از سلول ها، بافت ها، داروها، مواد زیستی ترکیبی، و دستگاه هایی برای کمک به درمان موثر بیمار از درد، درمان سرطان، دیگر پروسه های بیماری، و اختلالات تولد است. درمان های داروهای ترمیمی میتواند اهدافی شامل درمان بافت های اسیب دیده و تشکیل بافت جدید داشته باشد.

در حالی که بسیاری از پزشکان و دانشمندان در همه رشته های دارویی در تحقیقات داروهای ترمیمی حضور داشته اند و در دو دهه اخیر پیشرفت های بسیاری داشته اند، جراحان پلاستیک در پیشرفت های مرتبط با این رشته  بسیار کارآمد بوده اند.

حیطه های تحقیقاتی و کلینیکی موارد زیر می باشند:

  • سوختگی: جراحان پلاستیک در استفاده از داربست های پروتوینی پس از جراحی  برای تولید لایه درم یا لایه درونی پوست پیش قدم بودند.
  • ترمیم عصب: جراحان پلاستیک، در عمل و جراحی حد بالا و جراحی حد پایین، مسیرهای جدیدی را در علوم ترمیمی اعصاب و حفظ عملکرد بهینه داشته اند. این درمان ها شامل استفاده از فاکتورهای رشد مخصوص برای شبیه سازی درمان اعصاب و مواد زیستی مخصوص برای خدمت به عنوان راهنمایی برای هدایت رشد فیبر های اعصاب می باشد.
  • ترمیم سینه: ترمیم سینه قسمت حیاتی درمان سرطان برای زنان بسیاری است. جراحان پلاستیک از طریق استفاده از داربست های بافت غیر سلولی برای تولید لایه های بافتی در کاشت در افراد مبتلا به سرطان سینه، نتایج بهتری را به دست آورده اند.
  • درمان زخم: زخم های پیچیده ای که درمانشان سخت است نشان دهنده تمرکز اساسی برای مهندسی بافت و استراتژی های دارویی ترمیمی هستند. جایگزاری پوستی، شامل رشد سلول های زنده در آزمایشگاه، برای درمان این نوع زخم ها استفاده میشوند. در ضمن، فاکتورهای رشد برای بهبود درمان زخم ها در حال بررسی می باشند. یکی از اساسی ترین پیشرفت ها در درمان ترمیمی برای درمان زخم ها ، استفاده از دستگاه های فشار منفی است. این دستگاهها از فشار منفی و نیروی میکرو مکانیکی استفاده میکنند تا بهبود زخم را بهبود بخشند.
  • پیوند چربی و درمان سلول ساقه چربی: پیشرفت زیادی در زمینه داروی ترمیمی جراحی ،توسعه و تصفیه تکنیک های انتقال بافت چربی به شیوه حداقل تهاجمی صورت گرفته است. این به ترمیم بافت چربی در دیگر قسمت های بدن منجر میشود. این تکنیک انقلابی در بسیاری از جراحی ها مثل ترمیم سینه بوده است. بافت چربی منبع مهمی از سلولهای ساقه مسنکیمال بزرگسالان می باشد. جدا کردن سلول های ساقه چربی  استخراج شده از بافت چربی بسیار آسان است.
  • درمان جوشگاه: جراحان پلاستیک در بیولوژِی تشکیل جوشگاه و سیگنال های مولکولی اثر گذار بر درمان ماهر هستند. درمان های تولیدی با استفاده از دستگاه ها بر اساس انرژی مثل لیزر و نور پالس شدید توسعه داده میشوند و درمان جوشگاه را بهبود میبخشند.
  • کاشت صورت و دست: هدف درمان جایگزینی بافت، کاشت صورت و دست ارائه گر درمان حفظ زندگی برای بیمارانی با زخم شدید یا پروسه های بیماری دیگر منجر به از دست دادن صورت و دست است. اکثر بیماران از این حقیقت آگاه نیستند، ولی اولین کاشت ارگان موفق انسانی توسط جراح پلاستیک دکتر جوزف موری در سال ۱۹۵۴ و طی کاشت کلیه صورت گرفته. جراحان پلاستیک در پیشبرد این زمینه کاشت صورت و دست بر اساس راهکار وی پیشرفته اند. این رشته عناصر درمان سلولی را ترکیب کرده تا واکنش های اسیب شناسی را کنترل و نیاز به داروهای بازدارنده ایمنی سمی را کاهش دهد.
  • تولید استخوان: برای بیماران آسیب دیده در صورت یا زخم عضوی ممکن است بخش های زیادی از استخوان از دست رفته باشد. جراحان پلاستک از داربست های کلسیمی و مواد زیستی استخراج شده از استخوان ها استفاده میکنند تا بافت استخوانی جدیدی را به منظور ترمیم تشکیل دهند.
  • فلپ های بافت مرسوم: برای اختلالات شامل ساختارهای پیچیده مثل قسمت اعظم بینی، جراحان پلاستیک قسمت های جایگزینی جدیدی را در قسمت دیگر بدن مهندسی میکنند. در پروسه ای به نام پیش سازی، ساختار با استفاده از پیوند بافت یکسان میشود و سپس به محل اختلال منتقل میشود.
  • تولید پوست جدید به وسیله توسعه بافتی: تکنیک دیگر اجرا شده توسط جراحان پلاستیک استفاده از بسط تدریجی دستگاه بالون کاشت برای تولید بافت پوستی جدید پوشش دهنده اختلال  می باشد. این تکنیک ترمیم سینه و درمان اختلالات نوزادی را تغییر داده است.