Rate this sergury

عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی عملی است که بر روی بینی با پوست ضخیم انجام می شود. این عمل باید با جراح با مهارت بالا انجام شود.  عمل بینی گوشتی به یک دغدغه بزرگ برای کسانی که دارای بینی گوشتی هستند تبدیل شده است، مگر عمل بینی گوشتی چه تفاوتی با بینی های استخوانی دارد که جراحی آن سبب ایجاد پرسش ها و نگرانی های زیادی در ذهن افراد شده است؟

عمل بینی یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در کشور ما محسوب می شود به همین دلیل سالانه بسیاری از افراد برای انجام این عمل به پزشک مراجعه می کنند. در ابتدا این عمل در بین زنان محبوبیت بیشتری داشت اما با گذشت زمان مردان نیز کم کم به این عمل روی آوردند.

بینی افراد را می توان به دو نوع گوشتی و استخوانی دسته بندی کرد. حال ممکن است از خود بپرسید چگونه تشخیص دهم که بینی من گوشتی است یا خیر؟ پاسخ این پرسش بسیار ساده است در ادامه مشخصه های بینی گوشتی را بررسی می کنیم.

عکس عمل بینی گوشتی

خیلی از افراد که می خواهند عمل بینی انجام دهند با این سوال مواجه اند که آیا در عمل بینی گوشتی بینی واقعا کوچک می شود. همان طور که می دانید در بینی گوشتی برخلاف عمل بینی استخوانی که غضروف تراشیده می شود جراح با پوست ضخیمی مواجه می شود.

دکتر شیرزادگان دارای تکنیک خاصی در عمل های بینی گوشتی هستند که موجب می شود بینی گوشتی به اندازه کافی کوچک شود. در ادامه با نمونه کار و عکس عمل بینی گوشتی آشنا می شویم.

تصویر زیر نمونه ای از عمل بینی گوشتی مردانه است. همان طور که می بینید با تکنیک خاص عمل بینی گوشتی دکتر شیرزادگان ظاهر زیبایی در بینی فرد ایجاد شده است.

عکس عمل بینی گوشتی

اگر بخواهیم تعریف جامعی از عمل بینی گوشتی ارائه دهیم این چنین آن را تعریف میکنیم که:

بینی گوشتی بینی است که دارای پوسته ضخیم و غضروف های ضعیفی است. برای درک و شناخت بهتر یک بینی گوشتی به نکات زیر توجه کنید:

  • بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی هستند.
  •  نوک بینی بسیار پهن بوده و هیچ استخوانی در قسمت تحتانی آن حس نمی شود.
  •  افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، منافذ روی بینی آن ها بزرگ تر از حد معمول بوده و همیشه بینی آن ها چرب است.
  • پره های بینی گوشتی پهن تر، بلند تر و ضخیم تر است.

نتایج عمل بینی

عمل بینی گوشتی چیست؟

همانطور که در فوق اشاره شد بینی گوشتی دارای غدد چربی بوده، پوسته بالای بینی ضخیم و قسمت تحتانی بینی نیز پهن تر از بینی استخوانی است. با این اوصاف عمل بینی گوشتی دارای محدودیت هایی است. از این رو افرادی که دارای بینی گوشتی هستند همواره برای عمل آن استرس دارند اما پیش از انجام عمل بینی گوشتی،  پزشک جراح جلسه های مشاوره ای را برای بیمار برگزار می کند و تمامی نکات مربوطه را به بیمار متذکر می شود.

کسانی که برای عمل بینی گوشتی خود به پزشک مراجعه می کنند با شنیدن عبارت “عمل گوشتی بینی دارای محدودیت هایی است” این سوال ذهنشان را درگیر می کند که “عمل بینی گوشتی چیست و چگونه انجام می شود؟”

اگر می خواهید اطلاعات کافی در خصوص عمل بینی استخوانی بدست آورید و نمونه کار های عمل بینی استخوانی را مشاهده کنید. به بخش عمل بینی استخوانی مراجعه کنید.

تصویر زیر نمونه ای دیگر از عمل بینی گوشتی قوز دار است همان طور که می بینید قوز بینی برداشته شده و بینی بسیار کوچک شده است.

عمل بینی گوشتی قوز دار

در زمان های قدیم به دلیل یکسان بودن روش عمل بینی که فقط به تراش و شکل دهی ساختار بینی می پرداختند پس از عمل، بینی گوشتی تغییر شکل می داد و سبب بد فرمی بینی می شد و حتی گاهی این عمل ضایعه هایی در بینی ایجاد می کرد. اما امروزه جراحان از متد ها و روش های جدیدی پیروی می کنند و جای هیچ نگرانی باقی نمانده است.

تشخیص بسیاری از پزشکان برای بهتر کردن فرم بینی گوشتی برداشتن چربی نوک بینی است. اما به این نکته توجه داشته باشید که جراحان برای برداشتن چربی نوک بینی باید نهایت دقت و حوصله را به خرج دهند زیرا اگر چربی ها با حوصله و دقت بسیاری انجام نشود و به عبارتی اگر متقارن و یکنواخت نباشد، بینی پس از عمل بد فرم می شود. البته بیش از اندازه برداشتن چربی های نوک بینی نیز سبب ایجاد اختلال در خون رسانی به نوک بینی شده و در آینده فرد را با عوارض بسیار بدی رو به رو می کند.

عمل بینی گوشتی چیست؟

آیا بینی گوشتی با عمل کوچک می شود؟

بیماران بسیاری از عمل بینی گوشتی خود هراس دارند و همواره این سوال را از خود می پرسند که آیا بینی گوشتی با عمل کوچک می شود یا کوچک شدن بینی گوشتی آرزویی محال است؟

اصول عمل بینی گوشتی با عمل بینی استخوانی کاملا متفاوت بوده و اگر عمل بینی گوشتی خود را به پزشکی بسپارید که به خوبی با این اصول آشنا است می توانید از نتیجه عمل بینی خود رضایت کامل داشته باشید.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است:

  • جراحی بینی گوشتی به منظور فرم دادن ساختار بینی برای متناسب شدن آن با همه اجزای صورت است در نتیجه این عمل فقط برای کوچک شدن بینی انجام نمی شود. کسانی که فقط قصد دارند بینی گوشتی خود را کوچک کنند پس از عمل دچار مشکل های تنفسی می شوند و خطر بد فرمی بینی در چنین افرادی بسیار زیاد است.
  • بینی های گوشتی دارای اسکلتی ضعیف هستند به همین دلیل قبل از انجام هر کاری سایز بینی توسط جراح تعدیل شده و پس از جابه جایی غضروف هایی که وضعیت مناسبی در بینی ندارند نوبت به تقویت ساختار های ضعیف توسط پیوند های غضروفی می رسد.

عمل بینی گوشتی طبیعی

معمولا جراحان، بینی های گوشتی را با مدل طبیعی جراحی می کنند. با مطالعه مطالب فوق به خوبی به این نکته پی بردید که عمل بینی گوشتی نیازمند رعایت و اصول مربوط به خود بوده و دارای محودیت هایی در جراحی است. بر روی این نوع از بینی برعکس بینی های غضروفی نمی توان تغییرات بیش از حدی اعمال کرد چرا که در دراز مدت فرد با مشکلات تنفسی و بد فرمی بینی مواجه می شود. امروزه عمل بینی طبیعی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است

عمل بینی گوشتی طبیعی

عمل طبیعی بینی گوشتی به این صورت است که جراح ابتدا ساختار بینی را تقویت می کند. تقویت ساختار در بینی گوشتی به این دلیل حائز اهمیت است که از بروز هرگونه مشکل تنفسی و بد فرمی در بینی پس از عمل جلوگیری می کند.

در عمل بینی گوشتی طبیعی معمولا جراح سعی در تغییر ساختار بینی نداشته و فقط ایرادات آن را بر طرف می کند. انحراف، افتادگی و… می تواند از مسائلی باشد که در عمل بینی گوشتی طبیعی به آن توجه می شود. همچنین در عمل های طبیعی بسیاری از مسکلات تنفسی در حین عمل برطرف می شود.

نکته: مدل های مختلفی از بینی که مدتی در بین مردم به محبوبیت می رسند پس از مدت کوتاهی نیز محبوبیت خود را از دست می دهند و تنها مدلی که همواره دارای محبوبیت بوده مدل طبیعی است.

عمل بینی گوشتی فانتزی چیست

عمل بینی گوشتی فانتزی بیشتر در میان زنان محبوبیت دارد البته لازم به ذکر است که در سال های اخیر این مدل تا حدودی محبوبیت خود را در بین مردم از دست داده است. کسانی که قصد عمل بینی فانتزی را دارند باید به چند نکته توجه داشته باشند:

  • عمل بینی فانتزی به هیچ عنوان به کسانی که دارای بینی گوشتی هستند توصیه نمی شود چرا که پس از عمل این مدل در بینی های گوشتی به شکل مطلوب در نمی آید و سبب بد فرمی بینی می شود.
  •  عمل بینی فانتزی مناسب همه افراد نیست. در واقع فرد باید به اجزای صورت و همچنین ساختار صورت خود توجه کند و بعد تصمیم بگیرد که آیا عمل بینی فانتزی مناسب صورتش است یا خیر.
  •  توجه داشته باشید اگر در عمل بینی گوشتی فانتزی، نتیجه جراحی مطلوب و دلخواه فرد نباشد و  فرد بخواهد عمل ترمیمی انجام دهد به دلیل بیش از حد کوچک شدن بینی در این نوع عمل کار جراح دشوار بوده و گاهی غیر ممکن است. پس نهایت دقت را در تصمیم گیری خود به خرج دهید.

عمل بینی گوشتی با لیزر

متاسفانه امروزه بسیاری از پزشکان با عناوینی از جمله عمل بینی گوشتی با لیزر و کوچک کردن بینی گوشتی با لیزر فعالیت می کنند که فقط جنبه تبلیغاتی دارند.

به این نکته توجه داشته باشید که این روش ها از نظر علمی ثابت نشده هستند و نمی توان به چشم یک درمان دائمی به آن نگاه کرد.

نکته: همانطور که در فوق ذکر شد جراحی با لیزر تبلیغاتی است و صحت علمی ندارد.

انجام عملی بدون بی هوشی و خون ریزی بسیار وسوسه کننده است چرا که می گویند دوران نقاهت آن نیز بسیار کوتاه بوده و هیچ گونه خطری بیمار را تهدید نمی کند اما به این نکته باید توجه داشت که کوچک کردن و فرم دادن به بینی همواره با تغییر سایز، برداشتن بافت و یا کوچک کردن آن همراه است و فقط با لیزر و اشعه نمی توان انتظار داشت که این تغییرات در بینی فرد انجام شود به همین دلیل بر این عقیده هستیم که جراحی با لیزر تبلیغاتی بوده و پایه و اساس علمی ندارد.

آیا عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است؟

تفکری که درباره بینی های گوشتی در بین مردم جا افتاده این است که پس از عمل نمی توان نتیجه دلخواهی کسب کرد اما در واقع چنین تفکری کاملا اشتباه است چرا که نتیجه عمل به پزشک جراحی که به او مراجعه می کنید بستگی دارد. البته همواره در نظر داشته باشید که نباید انتظارات غیر واقعی از این عمل داشت چرا که همانطور که در فوق اشاره شد در عمل بینی گوشتی تمام تلاش پزشک فرم دهی و متناسب سازی آن با سایر اجزای صورت است و صرفا کوچک کردن بینی مد نظر پزشک نخواهد بود.

ورم بینی گوشتی پس از عمل چقدر طول می کشد؟

از سوال هایی که همواره ذهن افراد را به خود مشغول می کند این است که “ورم بینی گوشتی پس از عمل چقدر طول می کشد تا برطرف شود؟” بهتر است بدانید به دلیل ساختار بینی گوشتی ممکن است ورم از چند هفته تا یک سال و نیم طول بکشد تا برطرف شود.

به این نکته توجه داشته باشید که بینی هر چقدر گوشتی تر باشد و ساختار بینی ضخیم تر باشد مدت زمان بیشتری برای برطرف شدن ورم بینی نیاز