فیلر هیالورونیک اسید

فیلر هیالورونیک اسید یکی از بهترین نوع فیلر برای حجم دهی به صورت و رفع چین و چروک صورت می باشد.

درما فیلر
Rate this sergury

هیالورونیک اسید چیست ؟

همان طور که می دانید در اثر گذر زمان چین و چروک هایی در ناحیه صورت ایجاد می شود که باعث ناراحتی بسیاری از افراد می شود . خوش بختانه علم پزشکی به حدی پیشرفت کرده است که با فیلر هیالورونیک اسید چین و چروک های ناحیه صورت از بین برود. و موجب فیلرها یا پرکننده های هیالورونیک اسید جهت حمایت ساختارها و بافتهای صورت به کار میرود، ممکن است برخی از بافت ها و ساختارهای صورت به علت افزایش سن نرمال حجم و کشش خود رااز دست داده باشند که به راحتی با استفاده از فیلر ها این نواحی ترمیم می شوند.

جراحی سینه آقایان

اگر میخواهید چین و چروک صورتتان را کاهش دهید، فیلر هیالورونیک اسید انتخاب خوبی به عنوان تزریق فیلر است. زیرا با بدن انسان سازگاری دارد. در واقع، این ماده در همه موجودات زنده یافت میشود و به عنوان شبکه ای عمل میکند که مواد مغذی ضروری را از رگ های خونی به سلولهای پوستی منتقل میکند. هیالورونیک اسید در بافت های اتصالی نرم و در مایع اطراف چشم ها نیز یافت میشود. همچنین در برخی بافت پوست، غضروف ها و مایع های اتصالی نیز وجود دارد. همچنین این ماده در برخی افراد داروی آرتروز برای کاهش درد در محل آرتروز تزریق میشود. فیلر هیالورونیک اسید از حیوانات استخراج نمیشود در نتیجه با بدن سازگاری بالایی دارد.  تزریق این فیلر می تواند ساختار و چین و چروک های صورت را اصلاح کند.

هیالورونیک اسید چیست ؟

افراد مناسب برای فیلر هیالورونیک اسید

فیلر هیالورونیک اسید ظاهر شما را موقتا بهبود میبخشد و چین و چروک های شما را از بین میبرد و مانع از روند پیری نمیشود. برخی افراد از تزریق  هیالورونیک اسید استفاده میکنند تا لیفت یا کشیدن صورت را به تاخیر بیندازند. تزریق  هیالورونیک اسید راه حل مناسبی برای ایجاد تغییرات و بهبود ظاهر شماست. هرچند به خاطر داشته باشید که ممکن است با یک بار تزریق به نتیجه دلخواه نرسید و برخی افراد حداقل به سه بار تزریق نیاز دارند. اثر تزریق بین سه الی ۵ ماه باقی می ماند، برخی افراد برای باقی ماندن اثر تزریق سالیانه دو الی سه بار تزریق را تکرار میکنند.

انواع ژل یا فیلر هیالورونیک اسید

انواع مختلفی از ژل هیالورونیک اسید توسط کارخانه های دنیا ساخته می شود که معتبر ترین آن ها ، رستیلن، پرلن،گلایتون، تئوسیال وژویدرم نام دارند. ژل ژوویدرم توسط یکی از معتبر ترین کارخانه های دنیا تولید می شود و در درمان چین و چروک ها و حجم دهی به لب ها موثر است.

رستیلن نیز یکی دیگر از فیر های می باشد که دارای هیالورونیک اسید است. فیلر پرلن نیز یکی از خانواده های ژل رستیلن است.

شاید شنیدن نام انواع ژل هیالورونیک اسید شما را سردرگم کند ولی با شنیدن نام بهترین های این فیلر می توانید با آگاهی کامل در راستای تزریق فیلر گام بردارید . سعی کنید برای تزریق فیلر نزد جراحان پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید تا به دلیل بی کیفیتی ژل و یا تزریق نادرست دچار دردسر نشوید.

انواع ژل یا فیلر هیالورونیک اسید

بهبودی، ریسک و نتایج تزریق هیالورونیک اسید

اکثر افراد فعالیت ها را درست پس از تزریق میتوانید از سر بگیرید. دقت داشته باشید ناحیه تزریق شده را اصلا نمالید. ممکن است پس از تزریق ناحیه سرخ شود یا متورم و کبود شود. تقریبا هر کسی برای تزریق هیالورونیک اسید مناسب است.تزریق هیالورونیک اسید برای افراد حساس به کلاژن گاوی بسیار مناسب است.

هیالورونیک اسید میتواند قوام صورت را بهبود بخشد و افسردگی صورت را کاهش دهد. شما بهبودهای فوق العاده ای در جوشگاه های آکنه، گونه ها، چروک گوشه چشم، خطوط عمیق خنده، خطوط اخم بین ابروها، جوشگاهها، خطوط عمودی روی لب ها، و خطوط  پیشانی بعد از تزریق این فیلر مشاهده خواهید کرد.

مراحل تزریق درما فیلر هیالورونیک اسید

تزریق هیالورونیک اسید به این صورت است که به وسیله سوزن های بسیار ظریف به صورت شما مقادیر بسیار کم تزریق میشود. کل تزریق کمتر از سی دقیقه می باشد.

  • ابتدا جراح صورت شما را ارزیابی میکند. سپس جراح نقاطی را روی صورت شما علامت گذاری میکند.
  • سپس محل تزریق به وسیله عامل انتی باکتری پاک میشود و بعد از آن بی حسی موضعی تزریق میشود. ولی در برخی از انواع هیالورونیک اسید بی حسی داخل خود فیلر نیز دارد.
  • پس از تزریق علامتها پاک میشوند و جراح از کمپرس یخ استفاده میکند. میتوانید از آرایش نیز استفاده کنید. ولی مراقب باشید به محل تزریق شده اصلا فشاری نیاید.
  • به خاطر داشته باشید محل های جوشگاه و چروک عمیق ممکن است دو الی سه بار تزریق نیاز داشته باشند.

نتایج عمل بینی

عوارض تزریق هیالورونیک اسید

افرادی که می خواهند تزریق فیلر هیالورونیک اسید را انجام دهند نگران عوارض و شرایط بعد از تزریق می باشند. اگرچه بیمار ممکن است در هنگام تزریق درد احساس کند ولی اگر بی حسی انجام شود این درد به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

وجود تورم و کبودی در موارد نادر تزریق فیلر هیالورونیک اسید می باشد. به طور کلی می توان گفت تزریق هیالورونیک اسید یکی از کم عوارض ترین روش های تزریق فیلر می باشد. عوارض تزریق هیالورونیک اسید بسیار اندک می باشد و در شماره اندکی از افراد دیده می شود.

عوارض تزریق هیالورونیک اسید

هزینه تزریق هیالورونیک اسید

همان طور که در بالا به آن اشاره شد انواع مختلفی از فیلر های  هیالورونیک اسید موجود می باشد که توسط کمپانی های تایید شده تولید می شوند. با این حال بعضی از مراکز تزریق فیلر با استفاده از فیلر های بی کیفیت هزینه کمتری را برای این تزریق دریافت می کنند. عوارضی ناشی از استفاده از فیلر های بی کیفیت بسیار بالا می باشد.

در نتیجه سعی کنید با دقت بیشتری برای این نوع تزریق گام بردارید و با پرداخت هزینه بیشتر برای تزریق هیالورونیک اسید بدون نگرانی زیبای شوید.