جراحی لیفت پیشانی

جراحی لیفت پیشانی خطوط چروک را از بین میبرد و خطوط اخم را بهبود میبخشد، ابروهای آویزان را نیز بالا میبرد.

Rate this sergury

جراحی لیفت پیشانی یا کشیدن پیشانی، خطوط چین و چروک افقی پیشانی و نیز چروک روی پل بینی و بین چشم ها را کاهش میدهد و خطوط چروک عمودی بین ابروها رو بهبود میبخشد. همچنین این نوع جراحی ابروهای آویزان روی پلک چشم را بالا میبرد و ابروها را نیز در حالتی جوان قرار میدهد.

جراحی لیفت پیشانی می تواند به طور همزمان با جراحی های زیر انجام شود.

  • جراحی پلک یا بلفاروپلاستی
  • لیفت یا کشیدن صورت
  • تکنیک های جوان سازی پوست

بهتر است افراد سالم، غیر سیگاری اقدام به این عمل کنند. پس از جراحی لیفت پیشانی، پیشانی شما چسب زده میشود و سر شما نیز برای کاهش تورم و کبودی به صورت شل باند پیچی میشود.  جراح مراقبت های ویژه، تاریخ ویزیت بعدی، داروهای خاص و نحوه خشک نگه داشتن محل جراحی را به شما آموزش می دهد.
نتایج جراحی لیفت پیشانی به سرعت مشهود هستند. تورم های عمل با مرور زمان از بین میروند و پس از عمل، زیبایی شما افزایش خواهد یافت.

مراحل جراحی لیفت پیشانی

در مرحله اول جراح از بیهوشی استفاده میکند که شامل بی هوشی عمومی و بی حسی وریدی می باشد. در مرحله بعدی و پس از بی هوشی جراح برشی را بر سطح پیشانی ایجاد می کند. برش پیشانی به شیوه های متفاوتی انجام میشود.

برخی جراحان ترجیح میدهند از آندسکوپ (لوله ای نازک در انتهای دوربین)و تجهیزات خاص قرار داده شده در برش های کوچک در خط مو استفاده کنند. این روش به بافت و ماهیچه زیر پوست اجازه میدهد تا تنظیم شود و چروک های مشهود روی پیشانی را اصلاح کند.

  1. برش اندسکوپیک

brow-lift-endoscopic-incision
برخی از جراحان ترجیح میدهند که جراحی لیفت پیشانی را در “برش حلقه گل” یعنی از گوش تا گوش و در بالای سر انجام دهند.
پس از برش پوست پیشانی  بالا کشیده میشود و هر ماهیچه دوباره تنظیم میشود. جوشگاه نیز در زیر خط مو پنهان میشود.

  1. برش حلقه گل

brow-lift-coronal-incision

برای زنان با پیشانی بلند، برشی در خط موی جلویی بهتر است. در این روش جوشگاه مشهود خواهد بود ولی با چتری پوشانده میشود.
در مرحله بعدی برش ها را میدوزند و به هم وصل میکنند. معمولا این برش ها را با بخیه های قابل جذب یا ساده، چسب جراحی و چسب پوست به هم وصل میکنند.

عوارض جراحی لیفت پیشانی

جراحی لیفت پیشانی مانند هر عمل دیگری دارای عوارض بعد از عمل می باشد. عوارض لیفت پیشانی می تواند ریسک های بی هوشی، خونریزی، از دست دادن مو اطراف برش ها، خط موی بالا رفته، خشکی چشم، صدمه به سیستم عصبی صورت، عدم تقارن صورت، بهبود ضعیف زخم، درد، احتمال نیاز به جراحی ترمیمی، ریسک نادر لخته های خونی، جوشگاه غیر مطلوب، کبودی پوست و … باشد. در نتیجه سعی کنید جراحی لیفت پیشانی را نزد جراحی ماهر انجام دهید تا مشکلاتی پس از عمل نداشته باشید.
در جلسه مشاوره از اهداف خود برای انجام این عمل، تاریخچه بیماری خود، و داروهایی که مصرف میکنید صحبت کنید تا جراح شما بتواند بهترین راهکار را برای شما پیشنهاد کند و  عوارض جراحی لیفت پیشانی با شناخت دقیق از شما کاهش دهد.

در انتخاب جراح پلاستیک برای عمل لیفت پیشانی دقت کنید.
جراح پلاستیک دوره های زیر را باید گذرانده باشد:

  • ۷ سال پزشکی عمومی
  • ۴ سال تخصصی جراحی عمومی
  • ۳ سال فوق تخصصی جراحی پلاستیک
  • همچنین باید عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران باشد.