جراحی ترمیمی دست

جراحی ترمیمی دست

جراحی ترمیمی دست میتواند بیماری های ایجاد کننده درد را درمان کند و قدرت، عملکرد، و انعطاف مچ دست و انگشتان را بهبود بخشد. اگر دستتان به هر شیوه ای آسیب دیده است، جراحی دست میتواند شرایط شما را بهبود بخشد. جراحی به دنبال حفظ  شرایط نزدیک به نرمال دست ها و انگشتها است. مخصوصا جراحی دست میتواند موارد زیر را درمان کند:

• سندروم تونل  مچ: شرایط ایجاد شده به وسیله فشار به عصب وسطی در مچ یا تونل مچی. ممکن است درد، بیحسی انگشت ها، ضعف یا درد را احساس کنید. سندروم تونل مچی همراه با شرایط چندگانه است، شرایطی مثل: استفاده بیش از حد یا حرکت مداوم، حفظ مایع در طی بارداری، صدمه به عصب در تونل مچی یا ارتروز رماتیسمی.
  • ارتروز رماتیسمی: بیماری از کار افتادگی که میتواند التهاب را در هر مفصل بدن ایجاد کند. در دست، میتواند شکل دست ها را خراب و مانع از حرکت دست ها شود.
  • انقباض دوپوی ترن: اختلال دست های از کار افتاده، که در انها باند بافت شبیه جوشگاه، ضخیم در کف دست شکل میگیرد و میتوند تا انگشت ها ادامه داشته باشد. میتواند حرکت محدود را به وجود آورد، و شکل دست ها را از حالت نرمال خارج کند.
  • اختلالات نوزادی نیز در جراحی ترمیمی دست قابل درمان هستند هنگامی که انگشتان در نوزادی به هم وصل هستند –سنداکتیلی نامیده میشود- ممکن است تنها مسیر اتصالی با شبکه پوست یا خود پوست و اتصال جزئی استخوان باشد. جراحی شامل جدا کردن دو انگشت میشود تا حرکت و ظاهر نرمال و همچنین رشد نرمال انگشت را ممکن سازد. تکنیک هایی مثل پیوند پوست یا عمل فلپ موضعی میتواند در محل برش برای رشد و حرکت انگشتها انعطاف پذیری ایجاد کند.
    جراحی دست در هر سنی و برای هر فردی میتواند انجام شود. پس از جراحی روی دست از بانداژ یا پانسمان استفاده می شود و طریقه مراقبت پس از جراحی، داروهای مورد استفاده، ملاقات بعدی به بیمار داده می شود

نتایج نهایی جراحی ترمیمی دست در طی زمان اشکار میشود. اگر شما جراحی برای اصلاح سندروم تونل مچی داشته اید، اصلاح عادتهای کاری برای بهبود طولانی مدت حیاتی است.

مراحل جراحی ترمیمی دست

• مرحله اول بی هوشی
    برای آسایش شما در طی جراحی از دارو استفاده میکنند. بی حسی وریدی یا بی هوشی عمومی دو نوع معمول بی هوشی هستند.
  • مرحله دوم برش

معمول ترین آسیب انگشت یا دست نیازمند جراحی، درمان تاندون است. هنگامی که تاندون بریده شده است،  از محل زخم اصلی جمع میشود. در نتیجه  با استفاده از  تکنیک های جراحی درمان تاندون، تاندون جمع شده دوباره اصلاح میشود و عملکرد و حرکت دوباره حفظ میشود.

جراح پلاستیک شما ممکن است یک یا ترکیبی از تکنیک ها را استفاده کند تا بتواند جراحی ترمیمی دست را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. بعضی از این تکنیک ها شامل این موارد می شوند: میکرو جراحی، پیوند پوست یا استخوان، عصب یا دیگر بافت  از قسمت های سالم بدن، درمان فیزیکی.

• مرحله سوم  بستن برش
    بسن برش ها بسته به  شرایط و نوع درمان جراحی ترمیمی دست متفاوت است، که معمولا با بخیه جذب شونده یا بخیه ساده انجام می شودو

خطرات جراحی ترمیمی دست

معمولا در جلسه مشاوره دکتر شیرزادگان اطلاعات لازم را در اختیار بیماران قرار می دهد و بیمار را از نتایج مثبت و خطرات جراحی ترمیمی دست آگاه می سازد برخی از خطرات جراحی دست شامل موارد زیر می باشد:

خونریزی، عفونت، ریسک بی هوشی، تغییرات در حساسیت پوستی، اختلالات قوام پوستی، تورم یا کبودی پوست، درمان ضعیف زخم، اسیب به بافتهای عمیق تر، درد، احتمال به جراحی مجدد.

سعی کنید برای این نوع جراحی جراح ماهر و توانایی را انتخاب کنید تا بتوانید خطرات پس از جراحی دست را به صفر برسانید.