عمل بینی

عمل بینی یا جراحی بینی که به رینوپلاستی نیز معروف است جراحی است که با هدف زیباسازی انجام می شود و می تواند سایز بینی را نسبت به دیگر ساختارهای صورت کوچک کند.

عمل بینی
1/5 - (1 امتیاز)

عمل بینی می تواند علاوه بر کوچک کردن سایز بینی ، پهنا و ارتفاع بینی و  نیم رخ بینی را تغییر دهد. همچنین به طور قابل ملاحظه ای می تواند نوک بینی و سوراخ های بینی را اصلاح کند. این نوع عمل بینی مشکلات دیگر از حمله انحراف بینی را می تواند بهبود بخشد. در این مقاله دکتر اسماعیل شیرزادگان اطلاعات جامع و مفیدی در اختیار شما قرار داده است.

تصاویر زیر نمونه ای از جراحی بینی می باشد که توسط دکتر شیرزادگان انجام شده است. با توجه به اینکه عمل بینی به صورت طبیعی موجب افزایش زیبایی می شود ایشان معمولا این نوع مدل بینی را به بیماران خود توصیه می کنند ولی به طور کلی در صورتی که برای بیمار مشکلی ایچاد نشود، عمل زیبایی بینی را باتوجه به سلیقه خود بیمار انجام می دهند. شما می توانید از مشاوره ویژه سایت دکتر شیرزادگان استفاده کنید و با دریافت وقت و استفاده از مشاوره به صورت حضوری از قیمت عمل بینی خود آگاهی کسب کنید.

برای اطلاع از قیمت عمل بینی دکتر شیرزادگان لطفا تماس بگیرید.

تصویر زیر نمونه دیگری از عمل بینی بانوان است که توسط دکتر شیرزادگان انجام شده است .شما می توانید با مراجعه به مطب نمونه و وقت گرفتن نمونه کار های دکتر شیرزادگان را از نزدیک مشاهده کنید. همچنین با پیوستن به اینستگرام دکتر ما را دنبال کنید.

 

تاثیر عمل بینی در چهره افراد

همان طور که می دانید رینوپلاستی یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی می باشد ولی به راستی این نوع عمل چه نوع تغییراتی در چهره افراد ایجاد می کند و تاثیر عمل بینی در چهره افراد به چه میزان است.

اگر در جراحی بینی انتخاب مدل بر حسب توازن چهره فرد انجام شود موجب می شود تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی فرد داشته باشد. تصویر زیر یکی دیگر از نمونه کار های جراحی بینی دکتر شبرزادگان است که پس از عمل موجب شده است چهره ای زیبا و متوازن در چهره فرد ایجاد شود.

دکتر شیرزادگان عمل بینی هر فرد را با توجه به تمایلات آن فرد و با پیشنهاد به بیمار انجام می دهد. برای اطلاع از قیمت عمل بینی لطفا تماس بگیرید. 

عمل بینی

در حالی که شکل بینی معمولا ارثی است، اما میتواند تحت تاثیر اسیب یا جراحی تغییر کند. عمل بینی به راحتی می تواند مشکلات بینی را اصلاح کند و زیبایی شما را بهبود بخشد. جراحی بینی یا رینوپلاستی ، یکی از پرطرفدارترین نوع جراحی پلاستیک می باشد که می تواند ظاهر و شکل بینی را بهبود بخشد و  اعتماد به نفس و هارمونی صورت را افزایش می دهد.

همچنین این نوع عمل میتواند مشکلات تنفسی ناشی از ناهنجاری های ساختاری بینی را نیز اصلاح کند.

عمل بینی باید به گونه ای انجام شود تا موجب مشکلات تنفسی و مشکلات بعد از عمل نشود در نتیجه ترجیح دکتر شیرزادگان این است که رینوپلاستی به صورت طبیعی و بدون آسیب های بینی انجام شود.

 

عمل بینی مردان

تصویر زیر نمونه ای از جراحی بینی آقایان می باشد.

تصویر زیر یکی دیگر از نمونه کار های جراحی بینی مردان می باشد که توسط دکتر شیرزادگان انجام شده است.لطفا روی عکس ها کلیک کنید تا تصاویر عمل بینی را با دقت بیشتری مشاهده کنید.

 

 

از عمل بینی چه به دست می آید؟

افرادی که برای عمل بینی مراجعه می کنند اگر عمل بینی آن ها توسط متخصصی و جراح پلاستیک ماهر و توانا انجام شود می توانند نتایج بسیاری مناسبی را از عمل بینی خود داشته باشند.

  • اصلاح سایز بینی به نسبت دیگر ساختارهای صورت به طوری که با توجه به علم زیبا شناسی اندازه بینی متناسب با سایر اجزای صورت باشد.
  • ایجاد تناسب در عرض بینی، عرض بینی باید با توجه به فاکتور کلی فاصله دو ابرو و اندازه های سایر اجزای صورت اصلاح می شود.
  •   ایجاد قوس مناسب در نیمرخ بینی  با توجه به علم زیبا شناسی و نظر بیمار که  در مردان و زنان کمی متفاوت می باشد.
  • اصلاح نوک بینی با توجه به ساختار موجود در بینی
  • کوچک کردن سوراخ های بینی با توجه به تناسب اجزای صورت به طوری که مشکلی در تنفس فرد ایجاد نشود.
  • اصلاح کجی یا انحراف بینی

تمام موارد ذکر شده می تواند در عمل بینی با توجه به نیاز های بیمار انجام شود. تصویر زیر نمونه کار جراحی بینی دکتر شیرزادگان می باشد. ایشان در جلسه مشاوره به دقت به سخنان بیماران خود دقت می کنند تا عمل بینی را با توجه به سلیقه  فرد و بدون آسیب رسانی به سلامتی فرد انجام دهند.

کاندید مناسب برای عمل بینی

افرادی که می خواهند عمل بینی انجام دهند با این سوال مواجه اند که آیا کاندید مناسب برای عمل بینی می باشند. افراد می توانند بنا به دلایل مختلفی جراحی بینی انجام دهند خواه این جراحی برای افزایش زیبایی و زیباتر شدن باشد و خواه با هدف بهبود نواقص صورت گیرد ولی به طور کلی می توان گفت کاندید مناسب برای جراحی بینی افرادی میباشند که:

  • حداقل ۱۳ ساله باشید و به بلوغ رسیده باشد توصیه دکتر شیرزادگان ۱۷ سال می باشد ولی در بعضی از مواقع عمل بینی در سنین پایین تر نیز می تواند انجام شود در صورتی که روند بلوغ تکمیل شده باشد.
  • سلامت فیزیکی مناسبی داشته باشید
  • سیگار نکشید
  • برای بهبود ظاهرتان در ذهن خود اهدافی منطقی داشته باشید.

دراین نوع جراحی زیبایی بیمار باید به بلوغ جنسی رسیده باشد. دکتر شیرزادگان بررسی های لازم را قبل از عمل بینی انجام می دهند تا بتوانند با توجه به ویژگی های بیمار بهترین نتایج را برای بیمار ایجاد کنند.

بیمار قبل از عمل بینی باید یک سری آزمیشات را انجام دهد تا وضعیت سلامتی بیمار به طور واضح مشخص شود. بیمار بهتر است با جراح خود صادق باشد و اگر از بیماری خاصی رنج می برد و داروی خاصی را مصرف می کند ، جراح خود را نیز آگاه سازد.

تصویر زیر نمونه ای از جراحی بینی فانتزی می باشد. با توجه به اینکه کوچک کردن بینی گوشتی معمولا دشوار می باشد عمل بینی فانتزی روی بینی فرد با بینی گوشتی انجام شده است.

مراحل عمل بینی

  • گام اول بی حسی و بیهوشی بیمار

به منظور رفاه حال بیمار در طول عمل جراحی به وی بی هوشی تزریق می شود. بی هوشی عمومی و بی حسی وریدی دو نوع شایع بی هوشی هستند. پزشک شما بهترین را برای شما توصیه میکند.

  • گام دوم ایجاد برش بر روی پوست

عمل بینی میتواند به شیوه ای باز یا بسته صورت بگیرد که با توجه به شرایط بیمار و تشخیص جراح قابل اجرا می باشد.

در روش بسته برش های درون بینی پنهان می شوند ولی مسئله ای که وجود دارد این است که جراح در این روش دید کلی از ساختمان بینی شما ندارد و  برش ها در این حالت در امتداد پایه بینی انجام میشوند.

اگر عمل بینی به روش باز انجام شود بافت نرم پوشاننده بینی به ارامی بالا کشیده میشود و سپس تغییر ساختار بینی ممکن خواهد بود.

در تصویر زیر می توانید نحوه برش را در عمل بینی باز مشاهده کنید.

عمل بینی

  • گام سوم شیوه ای جدید برای ساختار بینی

عمل بینی میتواند با استفاده از غضروف پیوندی از دیگر بخش های بدن صورت بگیرد. با کمک این غضروف های میتوان ساختار بینی را کوچک یا بزرگ کرد. معمولا بخش بین بینی برای بخش های غضروف دیواری استفاده میشود. اصولا بخشی از غضروف را از گوش و یا غضروف دنده میگیرند. استفاده از غضروف پیوندی معمولا در جراحی های ترمیمی و در مواقعی که بافت مناسبی از غضروف در عمل بینی وجود نداشته باشد انجام می شود.

عمل بینی

  • گام ۴ جراحی انحراف بینی

در بعضی از مواقع نیاز است که بیمار علاوه بر عمل بینی جراحی انحراف بینی نیز انجام دهد که همزمان با عمل زیبایی بینی انجام می شود. اگر تیغه بینی انحراف دارد، در این مرحله  اصلاح میشود و برای بهبود تنفس بیرون زدگی نوک بینی کم میشود. معمولا جراحی انحراف بینی سخت تر از عمل بینی معمولی می باشد در بعضی از مواقع که بیمار تمایل داشته باشد در کنار جراحی انحراف بینی جراحی زیبایی نیز روی بینی بیمار انجام می شود تا علاوه بر اصلاح انحراف بینی زیبایی فرد نیز افزایش یابد.

  • گام ۵ دوختن برش های گام ۲

هنگامی که برای به دست آوردن فرم دلخواه، ساختار زیرین بینی تراشیده شد، پوست و بافت بینی را به حالت اول بر میگردانند و برش ها را میدوزند. معمولا افرادی که دارای پوست ضخیم و بینی به اصطلاح گوشتی می باشد پوست بینی نیاز به زمان بیشتری دارد تا به حالت اول برگردد در نتیجه میزان ورم و کبودی زیاد می باشد.

  • گام ۶ بعد از عمل بینی

احتمالا در مرحله اول بهبودی پس از عمل بینی به مدت یک هفته بینی را با اسپیلینت و فتیله پر میکنند. بیمار پس از آن به مدت ۲ ماه بر روی بینی خود چسب می زند تا شکل بینی تثبیت شود. همچنین بیماران باید در مشاهده نتایج صبور باشند و از قضاوت های زود هنگام بپرهیزند. معمولا بیماران به مدت ۱ سال تورم و ورم دارند و تا اشکالات کنتور بینی جدید برطرف شوند.

در این مدت تغییرات تدریجی را در ظاهر بینی مشاهده می شود. در سال اول پس از عمل بینی ممکن است تورم به وجود بیاید و به خودی خود از بین برود؛ حتی ممکن است صبح ها تورم به بدترین حالت خود برسد.

عمل بینی

نتایج عمل بینی

چندین ماه باید بگزرد تا ورم کاملا از بین برود، حتی بعضی اوقات یک سال زمان می برد تا شکل نهایی بینی پیدا شود. در حالی که نتایج عمل بینی تقریبا دائمی است ولی غضروف میتواند تغییر شکل دهد و میتواند نتایج نهایی را تغییر دهد.  در نتیجه تخصص و مهارت جراح در این نوع جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

بیماران باید در انتخاب جراح برای عمل بینی خود دقت فراوانی به خرج دهند و لزوما با توجه به فاکتور قیمت جراح خود را انتخاب نکنند. چرا که نتایج عمل بینی برای بار  دوم و یا همان جراحی بینی ترمیمی سخت تر و هزینه بر تر است. همچنین بیماران پس از عمل باید به اندازه کافی صبور باشند و از مقایسه بپرهیزند.

سخن پایانی جراح بینی و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر شیرزادگان

دکتر شیرزادگان همواره بر این عقیده است بیمار می بایست با آگاهی کامل در راستای جراحی بینی گام بردارد. از این رو در جلسه مشاوره به دقت مراحل عمل را توضیح می دهد تا بیمار نگرانی از عمل بینی خود نداشته باشد. سعی کنید قبل از انتخاب جراح تحقیقات لازم را انجام دهید و با مراجعه حضوری ، مشاهده نمونه کار ها در راستای عمل بینی و سایر جراحی های زیبایی گام بردارید چراکه لحظه ای غفلت می تواند صدمات بسیار بدی را برای فرد ایجاد کند.

عمل بینی