نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی
Rate this post

افرادی که عمل بینی انجام می دهند از نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی خود نگران هستند. و با سوالاتی از جمله سوالات زیر مواجه می شوند.

  • آیا به پهلو خوابیدن بعد از عمل بینی اشکالی دارد؟
  • آیا طاق باز خوابیدن روش صحیح خوابیدن بعد از عمل بینی است؟
  • آیا به شکم خوابیدن خطرناک است؟
  • نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی یا همان رینوپلاستی جراحی است که در زیبایی افراد تاثیر بسیاری دارد این نوع جراحی همانند سایر جراحی ها  مراقبت های بعد از عمل مخصوص به خود را دارد که یکی از آن ها نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی می باشد. بیماران بسیاری بعد از عمل بینی نگران خوابیدن بعد از عمل بینی خود می باشند. در این مقاله می توانید با نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی آشنا شوید و از باید ها و نباید هایی که هنگام عمل بینی باید رعایت کنید آگاه شوید. سعی کنید در هنگام خوابیدن به توصیه های جراح خود عمل کنید چرا که رعایت نکات لازم در جراحی بینی می تواند تاثیر بسزایی در روند بهبود شما داشته باشد.

دکتر شیرزادگان بعد از عمل بینی مراقبت های بعد از عمل را به بیماران خود و همچنین نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی را به بیماران آموزش می دهد . شما با مراجعه به عمل بینی می توانید نمونه کار های عمل بینی را مشاهده کنید و با این جراحی بیشتر آشنا شوید.

نمونه کار عمل بینی

چگونگی و نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

چگونگی و  نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی  از اهمیت ویژه ای خصوصا در هفته اول برخوردار می باشد. اگرچه کیفیت خواب و میزان استراحت کافی بعد از عمل بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد با این وجود ، اصلاح نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی نیز مهم است چرا که در صورت رعایت نکردن نکات کوچک در خواب ممکن است پروسه درمان شما طولانی تر شود و در بعضی از مواقع نیز شکل نامناسبی در بینی شما به وجود آید در نتیجه بهتراست به توصیه های جراح خود در نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی  دقت کنید تا نتایج عمل برای شما مورد رضایت واقع شود. درادامه با طرز خوابیدن بعد از عمل بینی بیشتر آشنا می شویم.

تصاویر زیر نمونه ای از عمل بینی دکتر شیرزادگان می باشد شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی و مطرح کردن پرسش های خود تماس بگیرید.

  • طرز قرار گیری سر نسبت به بدن در خواب

یکی از نکاتی که باید تمامی بعد از جراحی بینی رعایت کنند طرز قرار گیری سر نسبت به بدن می باشد. بهتر است در هنگام خواب زاویه بدن نسبت به سر ۳۰ الی ۳۵ در جه باشد و سر با لاتر از قلب قرار گیرد. به عبارتی به راحتی با قرار دادن دو بالشت زیر سر خود می توانید زاویه مناسبی  در هنگام خوابیدن بعد از عمل بینی داشته باشید. اصلاح نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی نتنها موجب می شود تورم بینی شما کاهش یابد بلکه موجب راحتی خواب و بهبود تنفس شما خواهد شد.

  • به پهلو نخوابیدن بعد از عمل بینی

به پهلو نخوابیدن بعد از عمل بینی مشکلی است که بسیاری از بیماران بعداز جراحی بینی با آن مواجه می باشند. بسیاری از بیماران عادت دارند در هنگام خواب به راست و یا چپ بخوابند و بعد از عمل بینی برای اصلاح نحوه خوابیدن خود با مشکلاتی مواجه می شوند . سعی کنید در  ۱ الی ۲ هفته اول مستقیم بخوابید و در هنگام خواب چرخشی به راست یا چپ نداشته باشید.

به پهلو خوابیدن بعد از عمل بینی

  • از جراح خود در مورد نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی بپرسیدسعی کنید از جراح خود در مورد نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی و سایر مراقبت های بعد از عمل پرسش کنید. تا بتوانید شرایط ایده آلی بعد از جراحی داشته باشید. دکتر شیرزادگان فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک پس از عمل بینی تمامی نکات و مراقبت های عمل را به بیماران خود آموزش می دهد تا بیمار مشکلاتی پس از عمل نداشته باشد.

به طور کلی می توان گفت تغییر شکل بینی در هنگام خواب به ندرت اتفاق می افتد در نتیجه سعی کنید به آرامی و راحت بخوابید و نگرانی بیش از حد و وسواس فکری را در مورد نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی را از خود دور کنید.

  • تنها بخوابید

پس از جراحی بینی سعی کنید محیط مناسبی را برای خواب خود فراهم کنید تا خواب مناسبی داشته باشید. این به معنی این است که سعی کنید کنار کودکان خود نخوابید چرا که ممکن است در اثر برخورد ناگهانی دست کودک با بینی شما دچار مشکلاتی شوید. با رعایت نکات لازم در نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی به راحتی می توانید پس از عمل بینی شرایط مناسبی داشتی باشید و زیباتر شوید.


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

دیدگاه

  1. زهرا مردادی

    سلام من یک هفته است جراحی بینی انجام دادم ولی خیلی استرس نحوه خوابیدن دارم . احساس می کنم فرم بینیم تو خواب تغییر می کنه.

    پاسخ
    • دکتر شیرزادگان

      نگران نباشید. احتمال اینکه شکل بینی در خواب تغییر کند خیلی پایین می باشد با این حال نکات لازم برای نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی را اجرا کنید.

      پاسخ
      • علی

        دکترخسته نباشید میخواستم بدونم دقیقا چند وقت بعد از عمل بینی میشه به پهلو خوابید

        پاسخ
        • sadmind

          سعی کنید در ۱ الی ۲ هفته اول مستقیم بخوابید و در هنگام خواب چرخشی به راست یا چپ نداشته باشید.

          پاسخ
  2. فريباصالحي

    سلام من ده روزه عمل كردم يكهفته صاف خوابيدم اما الان به پهلوميخوابم مشكلي پيش مياد؟

    پاسخ
    • sadmind

      سعی کنید در ۱ الی ۲ هفته اول مستقیم بخوابید و در هنگام خواب چرخشی به راست یا چپ نداشته باشید.

      پاسخ
  3. ياسمين

    سلام من ۱۸روز از عملم ميگذره نحوه خوابيدنم تا الان به كمر بوده ورعايت كردم ولي كمرم حس ميكنم اذيت شده ميشه از الان به بعد به پهلو هم بخوابم ؟

    پاسخ
    • sadmind

      سلام!لطفا مراقبت های بعد از عمل بینی را با توجه به دستورات جراح خود انجام دهید.

      پاسخ
  4. Shiimii

    سلام من چهار روزه عمل کردم زیر چشام و وسط ابروهام خیلی ورم کرده چیکار کنم ک بره؟و اینکه من تا الان نمیدونستم و سمت پهلوم میخوابیدم یعنی امکانش هست ک فرم بینیم خراب شده باشه تو عرض چهار روز .نحوه خوابیدنم درست نبود

    پاسخ
  5. سارینا سالاری

    سلام من چهار روز عمل بینی داشتم و تو خواب ناخوداگاه یه طرفه می خوابیدم وحالا احساس بدی دارم حس می کنم دماغم کج میشه

    پاسخ
    • sadmind

      دوست عزیز سلام . نگران نباشید سعی کنید دستورات بعد از عمل بینی را رعایت کنید.

      پاسخ
  6. Nazanin

    سلام وقتتون بخیر من مشکل دیسک کمر دارم و نمیتونم رو کمر بخوابم بعد از عمل هم به من گفتن یه هفته اول تحمل کن بعد میتونی به پهلو بخوابی میخواستم بپرسم بینیم کج نمیشه آیا؟

    پاسخ
    • sadmind

      سلام ! دستورات بعد از عمل بینی را طبق گفته جراح خود انجام دهید

      پاسخ
  7. M

    سلام.من ۱۳ روزی هست که عمل بینی انجام دادم.از کی میتونم به پهلو بخوابم؟؟ من توی این ۱۳ روز اصلا به پهلو نخوابیدم

    پاسخ
    • sadmind

      نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی باید با توجه به دستور پزشک و شرایط شما انجام شود.

      پاسخ
  8. Zizi

    سلام ۱۷ سالمه و من بینی گوشتی دارم و ۱ماه عمل رینوپلاستی انجام دادم ولی الان موقع خواب نفس کشیدن سخته و خرخر میکنم قبلا اینجوری نبودم یعنی ممکنه مشکل برطرف بشه؟ و اینکه ممکنه فرم بینیم به حالت قبل برگرده چون گوشتیه

    پاسخ
    • sadmind

      مشکلات تنفسی ۱ الی ۲ ماه بعد از عمل طبیعی می باشد ولی بعد از این مدت نباید مشکل تنفسی داشته باشید.

      پاسخ
  9. شمیلا

    با سلام و خسته نباشید من یک ماه و ۵روزه که عمل کردم هنوز نتونستم رو دست بخوابم میخواستم بدونم مشکلی داره رو دست خوابیدن یا اینکه فقط سرمو کج کنم بخوابم؟

    پاسخ
  10. دبیری نژاد

    سلام من ۱۴ روزه عمل بینی انجام دادم ولی هنوز روی ۲ بالشت و طاق باز میخوابم. حس میکنم به پهلو بخوابم بینی فرم بگیره. حتی بدون فشار. لطفا بگین تا چند وقت بعد از عمل میشه راحت خوابید؟

    پاسخ
    • ادمین سایت

      بهتر است با جراح خود در مورد نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی صحبت کنید.

      پاسخ
  11. RyRy

    سلام من ۱ ماه و ده روز از عملم میگذره .. مشکلی نداره روی صورتم خوابیده باشم؟

    پاسخ