ماساژ بینی بعد از عمل

ماساژ بینی بعد از عمل
Rate this post

بعضی از جراحان پلاستیک و بینی معمولا به بیماران توصیه می کنند که بینی خود را ماساژ دهند تا اشکالات ریزی که ممکن است بعد از عمل بینی در بینی فرد وجود داشته باشد از بین رود . این نواقص ممکن است  احساس کجی مختصر در بینی ، برجستگی خفیف در بینی و مواردی از این قبیل باشد. دقت کنید که ماساژ بینی بعد از عمل کاملا به نظر جراح و متخصص شما بستگی دارد و در مواردی ممکن است اصلا توصیه نشود و حتی نتایج عمل بینی را با مشکل مواجه کند.

ماساژ بینی بعد از عمل فرایندی است که با نظر جراح شما و پس از بررسی دقیق بینی شما انجام می شود.

چگونگی ماساژ بینی بعد از عمل

شما می توانید برای مشاهده نمونه کار های بیشتر  با مراجعه به عمل بینی اطلاعات تکمیلی در مورد این عمل کسب کنید.

مزایای ماساژ بینی بعد از عمل بینی

اگر ماساژ بینی بعد از عمل به درستی و در زمان مناسبی انجام شود و طبق آموزشی که جراح به شما می دهد انجام شود معمولا مشکلات خفیفی که در بینی وجود داشته است اصلاح می شود. بسیار دیده شده است که بسیاری از بیماران دارای کجی خفیفی بوده اند و با عمل به توصیه های جراح و ماساژ بینی مشکلات آن ها حل شده است.

ماشاژ بینی بعد از عمل  می تواند برامدگی های روی بینی و یا کجی استخوان بینی را از بین ببرد و در بعضی از مواقع باعث بهبود تورم بینی شود .

مزایای ماساژ بینی بعد از عمل بینی

معایب ماساژ بینی بعد از عمل

ماساژ بینی فرایند حساسی است و بهتر است با دقت بالایی انجام شود و حتما با توجه به توصیه های جراحتان ماساژ بینی را انجام دهید.

اگر ماساژ بینی به درستی انجام نشود ممکن است در شکل بینی تغییراتی ایجاد کند. همچنین اگر بینی شما به ماساژ احتیاج نداشته باشد و شما آن را ماساژ ندهید ممکن است در فرم بینی شما تغییراتی ایجاد شود. در نتیجه با دقت کامل  و  عمل به توصیه های جراحتان ماساژ بینی بعد از عمل را انجام دهید تا مشکلاتی نداشته باشید.

معایب ماساژ بینی بعد از عمل

زمان ماساژ بینی بعد از عمل

بیماران بسیاری نگران زمان ماساژ بینی بعد از عمل می باشند و یا با این سوال مواجه اند که جرا ماساژ بینی برای آن ها انجام نشده است. گفتنی است ماساژ بینی بعد از عمل فقط به دسته ای از بیماران آموزش داده می شود که بینی آن ها نیاز به ماساژ داشته باشد و برای افرادی که جراحی بینی انجام داده اند مناسب نیست.

زمان ماساژ بینی بعد از عمل بعد از برداشتن گچ بینی می باشد و معمولا بعد از حمام و یا قبل از تعویض چسب انجام می شود.

آموزش ماساژ بینی

از آنجایی که با توجه به نوع پوست و مشکلاتی که بعد از عمل ممکن است وجود داشته باشد ، هر بینی ماساژ مخصوص خود را دارد و آموزش ماساژ بینی باید توسط جراح شما انجام شود.

در بعضی از افراد با توجه به فرم و ساختار بینی ماساژ بینی با انگشت شصت و یا اشاره انجام می شود که در گاهی این ماساژ همراه با فشار نیز می باشد.

توصیه کلی دکتر شیرزادگان به این شکل می باشد که برای ماساژ بینی بعد از عمل بهتر است همه موارد را از جراح خود بپرسید و از دستکاری و یا ماساژ بینی بدون نظر جراح خود شدیدا خودداری کنید.

آموزش ماساژ بینی


دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

دیدگاه

  1. عارفه

    سلام دکتر شیرزادگان ! من ۱ سال پیش جراحی بینی انجام دادم و به من آموزش لازم برای ماساژ بینی بعد از عمل توسط شما داده شد. حالا سوالم اینه آیا هنوز هم بینی من به ماساژ احتیاج داره و چه نوع ماساژِ؟

    پاسخ